ŽIVLOVÝ PROFIL paní XX Důvěrné. Co není živlový profil? Živlový profil není standardizovanou psychologickou diagnostikou. Živlový profil je sebepoznávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

ŘÍČANSKÝ DENNÍ STACIONÁŘ. Proč stacionář ? ► Slušnost, úcta ke stáří i nemoci a demografický vývoj společnosti nás nutí přemýšlet a rozšiřovat kapacity.
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Tvorba cen v maloobchodě
Hodnotová orientace svobodné generace
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Senior jako klient sociálních služeb- způsob práce se seniory
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
a jeho využití u klientů po CMP
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Žena a sport.
Psychologie štíhlé postavy
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Koncepce marketingového řízení
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Sebeuvědomění a sebekontrola
Technologie.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Zm ě ny postoj ů frekventant ů kurz ů k osobám se specifickými pot ř ebami Petra Bendová Olomouc 15. kv ě tna 2008.
Řídící činnost učitele/trenéra
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
Inspirace ke zvěstování od ranné církve – aneb jak se s tak malým vybavením dá tolik získat???
Thomas International Analýza osobních a pracovních profilů
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Tělesné sebepojetí.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Specifické metody SP LS 2014
Agrese a agresivita.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Úvod do psychologie
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Prezentace služeb Komunitní plánování Litomyšl
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
HORIZONT ZLÍN Workshop
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Zaměstnávání osob po výkonu trestu: nebo nevyužitá příležitost?
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Plánované rodičovství
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Cena pro nového distributora Profit za nového distributora
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Předsudky a stereotypy
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

ŽIVLOVÝ PROFIL paní XX Důvěrné

Co není živlový profil? Živlový profil není standardizovanou psychologickou diagnostikou. Živlový profil je sebepoznávací dotazník, který může přinést nové úhly pohledu na sebe sama a na svojí pracovní výkonnost. Živlový profil vypovídá pouze o tom, jak respondent vnímá, vidí, hodnotí sebe sama. Živlový profil nic neříká o intelektu respondenta. Živlový profil nic neříká o skutečných dovednostech respondenta. Živlový profil primárně slouží k seberozvoji respondentů. Živlový profil lze použít i v rámci seberozvojového koučování klientů. Cílem živlového profilu je přinést impulsy k zamyšlení, sebereflexi a lepšímu osobnímu sebeporozumění. Žádný výsledek živlového profilu není správně, nebo špatně. Každý výsledek je fajn. Nadto výsledky se v čase mění.

O živlech… ZEMĚ – vyjadřuje stabilitu, pevnost, organizovanost, smysl pro detail, tradici, řád, pořádek, strukturu, oporu. VODA – vyjadřuje emoce, klid, regeneraci, odbornost, uklidnění druhých, empatii, pomalost, intuici. VZDUCH – vyjadřuje komunikaci, hovornost, navazování kontaktů, pohyblivost, marketing, tvořivost. OHEŇ – vyjadřuje vedení, vzrušivost, soupeřivost, bojovnost, sebeprosazení, orientaci na cíl a růst, schopnost prosadit se.

Váš živlový profil ŽIVELBodový zisk% podílPercentilKontextové body Oheň1332,5%45 Vzduch1127,5%55 Voda820%60 Země820%45+++

Výklad… ZEMĚ – Kategorie ZEMĚ symbolizuje smysl pro pořádek, přesnost, organizovanost, analytická data. V této kategorii se vnímáte spíše jako silná. Vašemu dobrému pracovnímu výkonu může prospívat pokud máte včas potřebné informace, časový plán, funkční pracovní pomůcky. Zvažte, zda vám při aktivním prodeji někdy nescházejí technická data a zbožíznalství. Je dost dobře možné, že prodej táhnete spíš přes pocity, intuici, motivy zákazníka. Váš bodový skór napovídá, že spíše dodržíte co slíbíte, dodržíte dané slovo. Lze očekávat, že se orientujete v záležitostech obchodu, hodnot, směny hodnot, financí. Zvládnete se přizpůsobit nutnosti administrativy (výkazy, projekty, knihy jízd, faktury), byť v papírování své hobby opravdu nevidíte. Živel ZEMĚ se někdy může projevovat i v tělesné skladbě jakousi setrvačností, zemitostí, spíše maratonským tempem, než sprintem. Redukce hmotnosti pak nemusí probíhat tak rychle jako u jiných živlových profilů. Percentil 45 naznačuje, že 55% respondentů tohoto dotazníku o sobě tvrdí, že jsou více zaměření na sebeorganizaci, čísla, data, přesnost, akurátnost, tradici, odbornost, dotahování než vy.  Odbornost  Přesnost  Data, čísla  Organizovanost

Výklad… OHEŇ - Kategorie OHEŇ symbolizuje akci, aktivitu, činorodost, ochotu jít do pomyslného boje. Váš bodový skór v kategorii OHEŇ napovídá, že sama sebe vnímáte jako člověka aktivního, živého, přiměřeně emotivního. Sám od sebe očekáváte akci a zdravou asertivitu. Představujete sebe sama jako osobu ochotnou přiměřeně se prosazovat a udávat tempo. Pravděpodobně umíte udělat prvotní zajiskření mezi vámi a zákazníkem, zajiskření, které přivábí pozornost. Osoby s podobným skórem v kategorii OHEŇ bývají zaměřené na cíl a jeho uskutečnění. Lze očekávat, že máte energetické zdroje, které vás vybavují ke každodennímu fungování ve světě a v práci. Percentil 45 naznačuje, že 55% lidí, kteří vyplnili tento test, mělo vyšší podíl OHNĚ, než vy. Lze tedy říci, že v průměru se obchodníci prosazují o něco málo více, než vy. Alespoň podle toho, co o sobě tvrdí v tomto dotazníku.  Sebeprosazení  Mužnost  Cílevědomost  Touha uspět

Výklad… OHEŇ – Berte to jako inspirativní pobídnutí, že se můžete prosazovat (pokud budete chtít) ještě aktivněji a razantněji, než jak to děláte doposud. Též zvažte, zda živel OHNĚ nepodpořit i z vnějšku. Např. kurzem asertivity, dynamickými sportovními aktivitami, sebeobranou.  Sebeprosazení  Mužnost  Cílevědomost  Touha uspět

Výklad… VZDUCH – Kategorie VZDUCH zastupuje komunikaci, pohyb, cestování, marketing. Vámi získaný skór v kategorii VZDUCH naznačuje, že jste přiměřeně komunikativní a nečiní vám obtíže vstupovat do sociálního kontaktu s druhými lidmi. Okolí vás může vnímat jako adekvátně hovornou. Vyhovuje vám cestování a časté změny místa? Osoby s vaším bodovým skórem tolerují cestování, změnu místa. Aktivně nevyhledávají cestovatelská dobrodružství, ale dokáží tuto povinnost tolerovat a zvyknout si na ní. Umíte navázat hovor i s neznámými lidmi. Nutnost příliš mnoho komunikovat, být stále na příjmu a nutnost nadměrně reagovat na druhé by mohla vést k pocitům nepohody. Okolí na vás může ocenit ochotu mluvit, komunikovat, ale i schopnost nezahltit protistranu sebou, ochotu dát prostor protistraně, popřát sluchu. Vaší pracovní výkonnosti z dlouhodobého pohledu může škodit nestabilita pracovního prostředí, nespolehlivost kolegů, permanentní změny, situace kdy nic není jisté. Percentil 55 naznačuje, že máte vyšší bodový zisk v kategorii VZDUCH, než 55% respondentů, kteří vyplňovali tento dotazník. Jde o lehce nadprůměrný bodový zisk. Lze říci, že jste o něco málo více komunikativní, než je obchodnický průměr v tomto dotazníku.  Komunikace  Tvořivost  Nápaditost  Prodej

Výklad… VODA – Kategorie VODA symbolicky zastupuje klid, vcítění, ochotu nechat věci vyvíjet bez vnějšího zásahu. Popisujete se jako člověk, který nerad otálí a dume nad nesmrtelností chrousta. Zvažte, zda vaše zapálení pro akci někdy nevede k přetížení, stresu. Osoby s nižším skórem (8 bodů) v kategorii VODA mohou mít sklon k rychlému a spíše nepřesnému vnímání věcí, situací. Mohou inklinovat k rychlému vyřízení záležitosti před její důkladným procítěním, navnímáním, naladěním se na situaci. Nižší skór v kategorii VODA se může projevovat nižší ochotou "posedět" zdánlivě neproduktivně se zákazníkem, jen dát řeč. Zvažte, zda by někdy méně nebylo více. Přehlížení pocitů vlastních, či pocitů okolí (kolegů, zákazníků) může vytvářet v déledobém horizontu celou řadu komplikací a neporozumění. Zvažte zda a jak odpočíváte, zda dostatečně regenerujete své energetické zdroje. Umíte se vcítit do zákazníka? Nebo preferujete čistě racionální domluvu se zákazníkem na směně zboží, či služby? Nižší skór v kategorii VODA naznačuje, že budete preferovat akci, činnost, pohyb před pasivitou. Dávejte si záležet na tom, aby vaše aktivita byla cílená a vyhodnocovaná. Nižší orientace a řízení vlastních emocí může vést např. k emotivnímu jedení a dietním chybám. Děje se to obvykle v situacích, kdy skrytou duševní nepohodu jaksi automaticky zajídáme. A jídlo (zejména cukr) startuje naše mozková centra slasti a radosti.  Empatie  Vcítění  Klid  Hlubší promeditování věcí

Výklad… VODA – Váš bodový skór je spíše nižší a přesto se umíte vcítit a nacítit lépe, než 60% lidí, kteří vyplňovali tento dotazník. V porovnání s jinými obchodníky budete empatičtější, citlivější, vnímavější k potřebám zákazníka.  Empatie  Vcítění  Klid  Hlubší promeditování věcí

Výhody oproti průměrnému OZ Vaše výhoda oproti „průměrnému“ obchodníkovi spočívá v o něco citlivější (VODA percentil 60),aktivnější komunikaci (VZDUCH percentil 55).

Co pro sebe můžete udělat? VodaZeměVzduchOheň Nácvik relaxacePlánováníPlánování s kolegyVíc se prosazovat Pobyt v lázníchTimemanagementKurz asertivity Vyhodnocení pracovního dne Sprint TanecSebeobrana ZpěvČervené oblečení Lépe a víc relaxovat, aby se pak šlo intenzivněji prosazovat. Tětiva luku se musí povolit, aby jí šlo následně napnout a vystřelit šíp.

Více informací vám poskytne váš kouč… Mgr. Robert Stuchlík