AFRIKA NEVŠEDNÍMA OČIMA Pomůcky potřebné k praktickým blokům www.adopceafrika.cz Projekt je financován z prostředků Evropské unie a spolufinancován z prostředků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Společná setkání nad výtvarnými díly 3
Advertisements

PRO 3.A a 3.B ZŠ Školní Vrchlabí
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
Projektový den s prvky OSV
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
 využívání moderních pomůcek  Co slyším, to zapomenu. Co vidím, si pamatuji. Co si vyzkouším, tomu rozumím. /Konfucius/ data projektor plátno notebook.
VŠE NA EKOLOGICKÝ POHON
Afrika nevšedníma očima … nejen v českých školách II 2010 Projekt je financován z prostředků Evropské unie a spolufinancován z prostředků vládního programu.
Grafické studio Ten dělá to a ten zas tohle FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Anděl Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
RODINNÉ A MATEŘSKÉ CENTRUM VSETÍN, občanské sdružení SLUNÍČKO
Měřidla času 2 (netradiční hodiny)
DĚTI ULICE V NAIROBI Projekt je financován z prostředků Evropské unie a spolufinancován z prostředků vládního programu zahraniční rozvojové spolupráce.
Místo je tam, kde žijeme Petr Machala.
VYUČUJÍCÍ Mgr. Zdeňka Honcová Mgr. Jana Slobodová
KREATIVNÍ PRÁCE S PET LAHVÍ 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, 28923, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Prostorové květiny Autor: Mgr. Petra Zdráhalová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
PČ_040_Knoflíkový obrázek
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
PČ_040_Kombinovaná technika_Knoflíkový obrázek
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Veselý klaun Metoda quilling Doporučený věk 5 let a více.
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ ČÍSLA SUDÁ
Korálky Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Projekt do Výchovy ke zdraví
Motýli a jiný hmyz Autor: Mgr. Petra Zdráhalová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
Hračky Zbožíznalství 3. ročník Hračky - slouží ke hře dětí i dospělých - mají za úkol u dítěte: a) upoutat jeho pozornost b) zabavit jej c) rozvíjet.
Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Zdeněk Šebestík Anotace Prezentace slouží k seznámení s postupem.
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Tvoření s dětmi KYTIČKY Z TĚSTOVIN. Pomůcky Těstoviny si obarvíme připravenými barvami a necháme zaschnout.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
Dagmar Matúšů ZŠ a MŠ Nedašov. Anotace tento výukový materiál obsahuje pracovní postup výroby krabičky na pastelky formou prezentace Autor Dagmar Matúšů.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vedení našich speciálních pedagogů pořádá pro naše klienty aktivity prostřednictvím výtvarné a pracovní výchovy Tématika se zaměřením na podzim a zimu.
KARNEVAL Maska - kašírování
Práce s papírem a drobným materiálem
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Návrhové skici-použití výtvarných technik
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
KREATIVNÍ PRÁCE S PET LAHVÍ Mgr. Jakub Karásek
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Čím chci být až vyrostu M. Krátká.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Velikonoční ovečka VY_32_Inovace_04MD-2
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
RODOKMEN …vyrob si svůj.
Dopravní prostředky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Logo pro veverky a kamarády
Sporty v létě i v zimě Sportování nás baví.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Transkript prezentace:

AFRIKA NEVŠEDNÍMA OČIMA Pomůcky potřebné k praktickým blokům Projekt je financován z prostředků Evropské unie a spolufinancován z prostředků vládního programu zahraniční rozvojové spolupráce ČR a EU

Projektový den je rozdělen na 2 bloky Ke každému bloku je nutné, aby škola poskytla potřebné vybavení a pomůcky 1.) Beseda s promítáním Notebook má každý lektor vlastní, ze strany školy je zapotřebí zajistit dataprojektor, plátno, potřebné kabely a ozvučení. Není nutná přímá asistence pedagogů. 2.) Praktická část Praktická část je rozdělena do několika aktivit, ze kterých je možno si vybrat. Aktivity většinou trvají 2 až 3 vyučovací hodiny a při větším počtu žáků je nutná asistence pedagogů.

1.) JAK SE ŽIJE V AFRICE

Tato část většinou doplňuje besedu s promítáním a hodí se pro menší posluchače. A.) Nošení předmětů na hlavě Většinou provádíme aktivitu s papírovou krabicí, která se může naplnit třeba novinovým papírem atd. B.) Vázání dítěte do šátků Děti si vyzkouší vázat panenku do šátků na záda, většinou se provádí ve dvojicích. Ze strany školy je potřeba zajistit: Papírovou krabici, popřípadě kbelík či jinou nádobu, panenku, plyšáka atd.

2.) VÝROBA MASEK

Děti mají možnost si vyzkoušet výrobu masek z papíru, nebo si je přímo mohou malovat na obličej speciálními barvami. Aktivita se hodí spíše pro nejnižší ročníky základních škol. Hodinu je možno zakončit společnou fotografií, či vyhlášením nejlepší masky. Ze strany školy je potřeba zajistit: Pastelky, fixy, vodovky, nůžky, čtvrtky, gumičky, lepidlo, lepící pásky, popřípadě bavlněná nit, krepový papír atd. V případě malování na obličej je nutné používat barvy určené k barvení pokožky z důvodů různých alergií atd.

3.) VÝROBA HRAČEK Z ODPADKŮ

Velice oblíbený workshop hodící se pro všechny věkové kategorie. Děti mohou pracovat samy, ve dvojicích či větších skupinách. Je možné vyrábět nejen hračky, ale i praktické věci jako boty, oděv nebo sportovní pomůcky – fotbalový míč atd. Ze strany školy je potřeba zajistit: Petláhve, krabičky, víčka, kelímky, tuby, plechovky, skořápky, sáčky, alobal, látky Špejle, párátka, drátky, provázky, pastelky, fixy, vodovky, nůžky, čtvrtky, gumičky, lepidlo, lepící pásky, popřípadě bavlněná nit, krepový papír atd. Čím více různorodého materiálu budete mít, tím více děti rozvinou svou fantazii…

4.) VÝROBA ŠKOLNÍCH POMŮCEK

Workshop hodící se převážně pro starší žáky a studenty, kteří vyrábějí učební pomůcky pro mladší děti v afrických školách. Nejčastěji se jedná o učební plakáty – lehká matematika, barvy, části oděvů ….. Výroba pexesa, map, omalovánek atd. Ze strany školy je potřeba zajistit: Pastelky, fixy, vodovky, nůžky, čtvrtky atd.