Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
PSYCHICKÉ JEVY.
10. Motivace.
Motivace.
Motivace.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Definice motivace Teorie motivace Stimulace
OSOBNOST.
Personální management
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Motivace pracovní činnosti Motivační programy
Struktura výuky.
Motivační témata a životní příběhy
Motivace Miroslava Fuksová.
Motivační témata a životní příběhy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Vůle.
Frederick Irving Herzberg
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Management - Motivování
Sociální psychologie se zaměřením na sport
PRACOVNÍ MOTIVACE.
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
MOTIVACE VE VYUČOVÁNÍ. MOTIVACE Základní pilíř úspěšnosti žáka Základní pilíř úspěšnosti žáka U každého jedince je motivujícím prvkem jiná skutečnost.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
psychologie osobnosti - motivace
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Management - Ovlivňování
MOTIVACE.
MOTIVACE Zora Syslová.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Management - Motivování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Náročné životní situace
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Dějiny psychologie současná psychologie.
Základní směry v psychologii
Transkript prezentace:

Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová MOTIVACE Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová

MOTIVACE použitá literatura Úvod do pedagogické psychologie (Telcová, Odehnal; Brno, 2002) Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole (Lokša, Lokšová; Portál, 1999) Motivace lidského chování (Nekonečný; Academia, 1996) Základy psychologie (Vágnerová; Karolinum, 2004) Psychologie dnes a zítra (Chalupa; Stuare, 2007) Úvod do psychologie (Trpičovská; PeD UJEP Ústí n. L., 1996)

MOTIVACE teoretická část

MOTIVACE původ, definice Původ slova latina: movero, movere – měnit, pohybovat Definice: „Souhrn činitelů, které podněcují, energizují a řídí průběh chování člověka a jeho prožívaní ve vztazích k okolnímu světu a k sobě samému.“ (Lokša, Lokšová: Pozornost, motivace, relaxace, …) „Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. “ (Wikipedie) „Pod pojmem motivace rozumíme všechny jedinci připisované pochody, které vysvětlují, či dělají srozumitelným, jeho chování.“ (Trpičovská: Úvod do psychologie)

MOTIVACE definice II. „Motivace je psychologický proces, který aktivuje naše chování a dává mu účel a směr.“ „Motivace je tlak mentálních sil něco udělat.“ „Motivace jsou faktory, které nutí člověka se chovat určitým způsobem.“ „Pojem motivace vyjadřuje psychol. příčiny jednání či chování vůbec.“ „Motivace integruje psychickou a fyzickou aktivitu člověka směrem k vytčenému cíli.“ (Kotrba) „Motivace představuje soubor vnitřních hnacích sil člověka, které ho určitým směrem zaměřují, aktivizují a vzniklou aktivitu udržují. Navenek se tyto síly projevují v podobě motivovaného jednání.“ (Pauknerová, 2006)

MOTIVACE motivace vs. motiv dispozice motivace proces, realizovaný funkčním vztahem dispozice a podnětové situace

MOTIVACE motiv, potřeba, pud motivy faktory, které aktivizují lidské chování, zaměřují je na urč. cíl a v tomto směru je udržují po urč. dobu osobní příčiny urč. chování vyjadřují obsah dovršující reakce potřeba impulz k jednání; nadbytek nebo nedostatek vyjadřuje výchozí motivační stav pud vrozená tendence k uspokojování základních biologických potřeb

MOTIVACE motiv určují vznik (dle Madsena, 1979) směr – zaměření aktivity intenzitu – míru úsilí vynaloženého pro dosažení cíle délku trvání – obvykle zakončeno uspokojením potřeby vznik (dle Madsena, 1979) homestatický model – nedostatku, přebytku pobídkový model kognitivní model činnostní model emoční model různé vztahy mezi motivy

MOTIVACE dělení: (ne)uvědomovaná většina neuvědomovaná automatismy nežádoucí motivy, vedoucí ke snížení sebeúcty

MOTIVACE dělení: vnitřní x vnější pohnutka vykonávat urč. činnost vychází z vlastní vůle uplatňuje se empirie, vlastní hodnotový systém, zájmy, aspirace, znalosti, atp. vnější jedinec je nucen se věcí zabývat na základně vnějších podmínek motivem je odměna, trest, kladné hodnocení spol., bolest, ...

MOTIVACE teorie motivace T. zdůrazňující význam pudových potřeb psychoanalytická teorie S. Freuda - pud teorie drive-reduction C. Hulla - napětí T. vycházející z důrazu na psychosoc. potřeby individuální psychologie – A. Adler - p. dosáhnout úspěchu humanisticky zaměřená psychologie – C. Rogers – p. seberealizace logoterapeutický směr – V. Frankl – p. smyslu života T. vycházející z komplexního pojetí potřeb humanistická psychologie – A. Maslow – hierarchie potřeb (pyramida) psychosociální teorie – E. Fromm – vztahy mezi jedincem a společností

MOTIVACE trocha praxe

MOTIVACE zvyšování na příkladu výuky přiměřená zpětná reakce přijmutí cílů za své využívání tvořivých úloh rozvíjejích samostatnost a motivaci demokratické vedení kolektivu dobré mezilidské vztahy skupinová práce najít smysl práce

MOTIVACE demotivace na příkladu výuky autokratický styl využování a výchovy (nařizování, důraz na disciplínu a poslušnost) strnulost vyučovacích metod malá tvořivost malý rozvoj originality nízká komplexnost přípravy do života důraz na školní známky neustálé porovnávání – zdůrazňování soutěží

MOTIVACE Děkujeme za pozornost!