Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A1,A2, A4 29. 4. 2011, Krajský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6 . –
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Aktivita číslo 5 Název Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6. –
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Ing. Stanislava Správková
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Program dnešního setkání OPS ( )
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Realizační tým ICZ duben 2005
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
ministryně pro místní rozvoj
Představení Zprostředkovatele a partnera programu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
ŘÍDÍME PROJEKTOVĚ - podpora při implementaci projektového řízení v organizacích veřejného sektoru AQE advisors, a.s – Benešov, Brno.
Informace o stavu přípravy střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období 2008 – 2011 informační seminář k PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
JUDr. Olga Letáčková Aktuální stav a strategie pro období Roztoky u Prahy ROP Střední Čechy.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Michal Šperling - EUREDIS
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Ing. Stanislava Správková
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Transkript prezentace:

Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A1,A2, A , Krajský úřad Plzeňského kraje

Projektem „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje“ řešené oblasti ►A1 - Strategie řízení lidských zdrojů ►A2 - Strategie řízení zřizovaných (příspěvkových) organizací ►A3 - Informační strategie ►A4 - Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací ►A5 - Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů ►A6 - Návrh a zavedení systému řízení kvality 2

Aktivita číslo 1 – Analýza stávajícího adaptačního procesu 3

Cíl a metody Hlavním cílem analýzy stávajícího stavu adaptačního procesu byla identifikace silných a slabých stránek systému a formulace hlavních požadavků na jeho změny, které je třeba realizovat pro zajištění efektivního a úspěšného zavedení procesu do struktury organizace. Pro realizaci analýzy adaptačního procesu byly použity metody: ►Analýza dokumentace ►Analýza dat – výstupy dotazníkového šetření ►Identifikace silných a slabých stránek 4

SWOT 5 Silné stránky interní analýza Slabé stránky interní analýza - Existence interní dokumentace, která je k dispozici pro nového zaměstnance v rámci adaptačního procesu. - Adaptační proces je zaveden, spokojenost s adaptačním procesem je na velmi dobré úrovni. - Duplicita informací, absence důležitých informací, chybí jednotná formální úprava. - Nedostatečná zpětná vazba vedoucích pracovníků. - Chybí dokument, který by popisoval adaptační proces včetně pravomocí a odpovědností. Dále chybí jednotný dokument pro nové zaměstnance, který by obsahoval maximum relevantních informací.

SWOT – procesní oblast 6 Příležitosti externí analýza Hrozby externí analýza - Revize interní dokumentace, která je k dispozici pro nového zaměstnance. - Ukotvit adaptační proces formou závazného dokumentu a činnosti zpětné vazby vedoucích pracovníků v rámci adaptačního procesu. - Posílení pozitivního vnímání organizace novým zaměstnancem, omezení fluktuace nových zaměstnanců. - Absence dokumentu, který by byl k dispozici pro nového zaměstnance a poskytoval by maximum relevantních informací. Absence dokumentu, který by popisoval adaptační proces včetně odpovědností a pravomocí. - Adaptační proces není ukotven v organizaci jako jednotně probíhající, s jasnou strukturou a kompetencemi. - Adaptační proces není definován ve svém obsahu, formě a struktuře. Nejsou popsány jednotlivé činnosti a další náležitosti, které by adaptační proces jednotně ukotvili napříč organizací.

Další pokračování ►Vytvoření procesního modelu ►Identifikace kritických míst stávajícího adaptačního procesu – vstupem budou výstupy analýzy a workshopu. ►Návrh změn v adaptačním procesu včetně vytvoření návrhu implementace mentoringu do adaptačního procesu – provede dodavatel, návrh projde připomínkovým řízením. ►Návrh změn v oblasti dokumentace – provede dodavatel v návaznosti na finální verzi návrhu adaptačního procesu. ►Identifikace sítě mentorů, tvorba typového kompetenčního modelu a proškolení mentorů 7

Další pokračování ►Zpracování Metodiky pro mentory včetně vytvoření Metodiky pro hodnotitele mentoringu ►Zpracování Směrnice Adaptačního procesu ►Zpracování Příručky pro nové zaměstnance ►Vytvoření e-learningových testů pro ověření znalosti vnitřních předpisů úřadu ►Vytvoření hodnotícího formuláře adaptačního procesu nových zaměstnanců s využitím plánování systému vzdělávání zaměstnanců 8

Aktivita číslo 2 – Strategie řízení zřizovaných organizací (ZO) 9

Cíl a metody Cílem realizace této části zakázky je nastavení systému řízení a podpory činnosti ZO. ►Realizace místních šetření na úrovní kraje/krajského úřadu ►Realizace místních šetření na úrovni ZO ►Realizace dotazníkového šetření ►Analýza dostupných dat – finance a výkony ►Analýza interní dokumentace ►Analýza legislativy 10

SWOT 11 Silné stránky interní analýza Slabé stránky interní analýza -Tradice v oblasti zřizovatelských činností -Zkušenosti zaměstnanců -Funkční komunikace odbor – ZO -Pozitivní vnímání funkce zřizovatelských odborů -Konzistentnost schválených směrnic -Komplexnost popisu řešené oblasti -Nejednotnost v řízení organizací -Nekoncepčnost ve směřování celku -Občasné obcházení komunikace -Není hodnocena výkonnost organizací -Špatná komunikace uvnitř úřadu -Nedostatečné zajištění IS podpory – správa oprávnění -Není jednotná datová základna -Neexistují podklady pro rozhodování na „vyžádání“ – špatná dostupnost dat -Nejsou včasně podávány informace -Není vynucováno naplňování interních směrnic se zaměřením na ZO -Reálné procesy jsou mnohdy odlišné od těch popsaných -Některé směrnice nerespektují skutečné potřeby dotčených osob -Neexistence cílené koordinace zřizovatelských odborů a jejich vzájemné komunikace

SWOT 12 Příležitosti externí analýza Hrozby externí analýza -Vůle odborů ke spolupráci -Vůle některých organizací ke spolupráci -Postavení kraje jako zřizovatele -Potřeba finanční optimalizace -Důraz na zvýšení kvality služeb -Možnost centralizace zajištění vybraných podpůrných služeb -Silná základna v oblasti využitelnosti SW -Existence některých činností, které mohou být realizovány ve spolupráci mezi ZO -Odbornost vybraných zástupců ZO -Možnost rozvoje ostatních služeb mimo hlavní činnost -Tvorba katalogu veřejných služeb -Popis procesů -Začátek řízené koordinace v oblasti komunikace mezi zřizovatelskými odbory, organizacemi a dalšími servisními odbory -Rozdílná velikost organizací -Rozdílné podmínky pro výkon DČ -Rozdílné podmínky pro výkon HČ -Nejednotná datová základna -Nedostatečná motivace organizací ke spolupráci -Politický tlak -Nejednotná koncepce přístupu k řízení ZO -Nejednotné procesy -Nevole pro změnu na úrovni kraje -Nesprávná identifikace potřeb -Nedostatečné legislativní ukotvení některých veřejných služeb na národní úrovni -Vůle občanů

Pokračování ►Vytvoření katalogu služeb a návrh a definice aktualizačních mechanizmů ►Návrh zadávací dokumentace na vytvoření IS o zřizovaných organizacích ►Strategie řízení ZO ►Manuál ředitele ZO ►Návrh vnitřní a vnější marketingové strategie změny (change management) ►Vytvoření školicích materiálů a „Plánu vzdělávání a školení“ – dostatečně popsáno v rámci ZD ►Návrh změn interních dokumentů 13

Aktivita číslo 4 – Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací 14

Realizované aktivity Cílem této části zakázky je nastavení jednotného systému pro administraci žádostí o dotace poskytované PK. ►Analýza aktuálních potřeb žadatelů ►Analýza nastavení stávajícího systému prostřednictvím přímých rozhovorů ►Analýza nastavení stávajícího systému prostřednictvím studia interní dokumentace úřadu a dokumentace související s dotačními ►Definice požadavků na nastavení systému ►Analýza potřeb zaměstnanců na nastavení systému poskytování dotací prostřednictvím realizace workshopu ►Analýza možnosti využití IS 15

SWOT Silné stránky interní analýza Slabé stránky interní analýza -Kvalitní personální zázemí ve vazbě na administraci dotačních titulů -Jednoduchost systému poskytování dotací pro žadatele -Vstřícnost žadatelům -Pozitivní vnímání kraje jako poskytovatele dotace ze strany příjemců -Několikanásobné zadávání dat -Ztížená možnost kontroly žádostí a čerpání -Nedostatečná úroveň práce se stávajícími IS -Občasně nekoncepční řízení přidělování dotací -Nejednotná pravidla pro správu dotačních titulů -Nekoncepční řízení podporovaných oblastí -Není definována centrální odpovědnost za řízení dotační politiky kraje -Dotační proces není nikterak plošně ukotven a je zásadně diverzifikován -Systém poskytování dotací je neefektivní 16

SWOT Příležitosti externí analýza Hrozby externí analýza -Z části fungující systém -Datová základna z minulých let -Stabilizovaná struktura dotačních titulů -Kontakty na žadatele -Pozitivní vnímání elektronizace sběru dotací -Špatné vnímání změn ze strany zaměstnanců administrujících dotace -Eliminace některých žadatelů, kteří nejsou IT gramotní -Více administrativně náročný systém pro sběr žádostí o dotaci a administraci dotací 17

Další činnosti ►Návrh varianty zajištění řízení poskytování dotací a doporučení nejvhodnější varianty – duben 2011 ►Stanovení vhodného modelu poskytování a sledování dotací, grantů a darů – duben 2011 ►Zpracování zadávací dokumentace na systém pro poskytování dotací – duben 2011 ►Návrh komunikační strategie s žadateli a příjemci – květen 2011 ►Definice rolí v rámci vypisování dotací na KÚPK, stanovení metodického koordinátora v rámci struktury KUPK – duben

Další činnosti ►Vytvoření jednoduchého a srozumitelného návodu pro potenciální žadatele o krajské dotace – červenec 2011 ►Plán implementace navrhovaných změn a opatření – průběžně – první duben 2011 ►Návrh metodiky vyhodnocování plnění stanovených strategických cílů – červen 2011 ►Zadávací dokumentace pro výběr SW na elektronizaci dotací – duben 2011 ►Návrh unifikované dokumentace pro vypisování a administraci výzev PK – první verze květen, dopracování říjen dle IS atp. 19

Děkuji za pozornost Martin Havlík 20