Projekt: Slované a Velká Morava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Advertisements

V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
DĚTSKÝ SVĚT LVÍČEK. KDO JSME Dětský svět Lvíček patří k nejmodernějším zábavným parkům v Evropě na ploše 1250 m2. Můžete u nás prožít nezapomenutelný.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Komenský by se radoval aneb škola hrou
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Pedagogika volného času (VČ)
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 2. ročník ZŠ Předmět: Prvouka Autor: Mgr. Martina Marková Základní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Vzájemná hospitační činnost
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Cesta k modernímu vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
(komentovaný přehled)
Zdravá škola.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Zpracovala: Simona Hyková
Seznamovací kurz primy s výukou vybraných kapitol biologie a zeměpisu Gymnázium a SOŠ Hostinné.
Připravil: Sebastian Schupke předseda StRGK 2011/2012.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01Sada: 02 Ověření ve výuce: Vlastivěda Datum: Třída:
Průřezová témata klíčových kompetencí
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Vnímání historického času
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Projekt: Po stopách lovců mamutů PŘEDBĚŽNÝ CÍL Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím pravěku na našem území Afektivní: Emocionální: vlastním prožitkem a osobní
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Plavecká výuka v návaznosti na výkonnostní plavání Mgr. Daniel Jurák 2015.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Rosteme spolu Občanské sdružení AVE – ZŠ a SŠ v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Individualita žáků a její rozvíjení
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Šablony OP VVV a podpora nadání
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_33
Název projektu: Ve škole po škole
Teorie a metodika výchovy seminář 1
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Učíme se jinak.
Nejstarší české dějiny, 4.ročník
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_36
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Projekt: Slované a Velká Morava

Projekt: Slované a Velká Morava Zpracovala: Mgr. Libuše Přílučíková Ředitelka školy: Mgr. Eva Plachá Ve školním roce 2013/2014 ZŠ Zlín, Kvítková 4338, třída 3. A 30. září – 4. října 2013 (jde o první část projektu Slované a staré české pověsti, která byla realizovaná na seznamovacím pobytu v Modré)

Předběžný cíl: 1. Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím našich dějin – „Velká Morava“ a se životem starých Slovanů 2. Afektivní: vlastním prožitkem a osobní zkušeností si vytvořit kladný vztah k předmětu vlastivěda a k historii našeho národa 3. Volní a psychomotorický: propojení učiva vlastivědy s předpokládanými událostmi a životem starých Slovanů 4. Sociální: žáci jsou vedeni k všestranné a účinné komunikaci na veřejnosti, k posílení komunikace uvnitř třídy

Klíčové kompetence: K řešení problému: postupně zdokonalujeme kompetenci práce s informacemi z různých zdrojů, vedeme žáky k jejich vyhledávání, třídění, zpracovávání a vhodnému využití Sociální a personální: rozvíjíme u žáků schopnost spolupracovat a respektovat práci vlastní i druhých Občanské: respektujeme a chráníme naše historické dědictví Komunikativní: podporujeme přátelské vztahy ve třídě, podporujeme spolupráci K učení: uplatňujeme různé metody práce, vedeme žáky k sebehodnocení

Památník Velké Moravy ve Starém Městě 30. září 2013

Příběh Mojslava …

Archeoskanzen v Modré poprvé …

a Metoděje na Velkou Moravu. 1150. výročí příchodu Konstantina a Metoděje na Velkou Moravu.

Základy kostelíku a jeho nová podoba.

Pracovní večery. Výroba kostýmů.

Scénky skupinek.

a obyvatel Velké Moravy. Kašírování domečků a obyvatel Velké Moravy.

Konstantin a Metoděj na Velehradě. Návrhy obrázků na téma Velké Moravy.

Mikulčice 1. října 2013

Velkomoravané byli i rybáři. Odpoledne 1. října 2013 Velkomoravané byli i rybáři.

Archeoskanzen další dny: Každodenní život starých Slovanů… Archeoskanzen další dny: 2. – 4. října 2013 byl NÁŠ!

Ovesné placky …

Slované byli hlavně zemědělci.

Sepětí lidí a přírody.

Pověst o třech Svatoplukových prutech …

Poslední den jsme byli hrdí!

Některé činnosti byli spíš zábava …

Losování rolí na „páteční natáčení“.

Strážní věž hlásí příchod Pokřtění Bořivoje a Ludmily družiny. Natáčení: Pokřtění Bořivoje a Ludmily na Velké Moravě

Nebezpečí nehrozí! Družina Bořivoje přichází na pozvání.

Přichází družina Bořivoje a Ludmily.

Svatoplukova družina. Setkání …

Pozvání k jídlu? Na zemi? To je urážka!

přijmete-li křesťanství … Jen klid! Jste pohané, přijmete-li křesťanství …

Pokřtění Bořivoje Metodějem …

Pokřtění Ludmily a celé družiny … Metodějovi noví žáci. Klid zbraní …

Společná hostina …

Foto na závěr s pracovníky archeoskanzenu v Modré. Bez koz to prostě nešlo, chtěly také fotku!

Závěrečné hodnocení: Projekt jsme začali realizovat na seznamovacím pobytu v Modré /30. září – 4. října 2013/. Jde o první část projektu Slované a staré české pověsti. Vzhledem k aktivitám, které jsme stihli vykonat, rozdělili jsme projekt do bloků. Ve druhé části budou další aktivity, kterým se budeme věnovat po návratu do školy. Tato první část bude prezentována na Dětské vědecké konferenci. Vzhledem k pěknému počasí, věnovali jsme většinu času aktivitám v archeoskanzenu a v dalších institucích, které se zajímají o život starých Slovanů. Nestihli jsme tak dokončit výtvarné aktivity, kterým jsme se věnovali po večerech. Žáci byli rozděleni do skupin a každá skupina se věnovala svému tématu: např. obživa starých Slovanů, život od narození po smrt + zábava, vojenství, náboženství , obchod. Informace zpracovávala a předávala ostatním. Žáci si připravili i scénky na tato témata. Dokončili jsme jen výrobu kostýmů, které jsme potřebovali poslední den. Vzhledem k věku žáků, je jejich výkon obdivuhodný. Vše pro ně bylo nové a přesto se nezalekli. Žáci jsou nejvíce hrdí na svou práci v archeoskanzenu, kterou budou obdivovat další návštěvníci.

Aby to oslovi nebylo líto …