27.11.2013 KREATIVNÍ EVROPA Nový program Evropské unie na podporu kulturních a kreativních odvětví 2014 – 2020 1,46 mld. € Výzvy – prosinec 2013 od 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MLÁDEŽ V AKCI Cíle programu  Podpora aktivního občanství mladých lidí  Rozvoj solidarity a tolerance mezi mladými lidmi  Posílení vzájemného.
Advertisements

MLÁDEŽ v AKCI program EU pro neformální výchovu a vzdělávání.
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Program CZ06- Kulturní dědictví a současné umění Role zprostředkovatele programu Praha, 6. února 2014.
1 SÍŤ PRO ZAJIŠTĚNÍ ROZMANITOSTI EVROPSKÉ KINEMATOGRAFIE podporována z programu.
Rozpočet a politiky EU Milena Vicenová ČZU Praha,1. listopad 2013.
ROZPOČET KREATIVNÍ EVROPA -28 členských států EU -EFTA – Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko -kandidátské země – Albánie,
ODVĚTVÍ scénická umění – divadlo, tanec, cirkus, hudba
DIGITALIZACE KIN –možnosti financování z programu MEDIA 18. dubna 2012, Světozor.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Program CULTURE Kulturní projekty ve třetích zemích (strand 1.3) Magdalena Müllerová Praha 7. dubna 2010.
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
Fondy EHP 2004 – 2009 (2011) Finanční mechanismy (FM) 1 a Fondy EHP 2009 – 2014 (2016) Finanční mechanismy (FM) 2 Školení pro hodnotitele 30/7/2014 Odbor.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Program “Evropa pro občany” Evropská komise Vzdělání a kultura.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
DEVELOPMENT PRIORITY: Zvýšení kapacity audiovizuálních producentů vyvíjet projekty s potenciálem šířit se v Evropě i mimo ni a povzbudit evropské koprodukce.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry Lukáš Procházka TC AV ČR Rámcový program pro konkurenceschopnost a inovace – účast českých.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Program celoživotního učení Ústí nad Labem
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Program Evropa pro občany
Co vám nabízíme v oblasti partnerské spolupráce měst a obcí Praha, 19. června 2012.
PardubiceNK ČR - Školení projektových manažerů Program Culture Program Culture Podpora EU v oblasti kultury.
Pardubice NK ČR - Školení projektových manažerů MEDIA 2007 MEDIA 2007 Program podpory evropské a televizní tvorby, jejího šíření a propagace.
MLÁDEŽ V AKCI Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Co je program Mládež v akci?
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
PROGRAM EVROPSKÉ UNIE CULTURE Praha, 23. června 2009.
Program Culture Program Culture Viktor Debnár Jihlava, 18. prosince 2008.
Program EU MLÁDEŽ V AKCI. Program Mládež v akci  tvoří rámec Evropské unie pro podporu neformálních vzdělávacích aktivit pro mladé lidi  pro období.
Ruská federace x WTO a OECD
Informační kulturní portál
Halma evropská síť literárních center Viktor Debnár Praha,
Program Culture Program Culture Viktor Debnár Liberec, 9. ledna 2008.
TISKOVÁ KONFERENCE TISKOVÁ KONFERENCE Čerpání z programů Evropského sociálního fondu v roce 2007 Praha, RNDr. Petr Nečas.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
€uroprojekty přehled programů a příklady projektů podpořených EU evropská kulturní agenda Eva Žáková České Budějovice,
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová Svaz měst a obcí ČR.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
Práce s publikem Kancelář Kreativní Evropa – Kultura Magdalena Müllerová.
1 Visegrad, Norské fondy, veřejná výběrová řízení Mgr. Iva Minaříková.
Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci Rozvojová politika EU a podpora podnikání Věra Venclíková EUROPEUM 30. listopadu 2011.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
1 Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI) – osa Mikrofinancování/sociální podnikání Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
EVROPSKÁ DOBROVOLNÁ SLUŽBA ….
Fondy vnější spolupráce EU – finanční nástroje rozvojové spolupráce
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
Mapování stavu oboru animace v ČR
Institut dokumentárního filmu
Bilaterální fond na programové úrovni opatření „B“
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
EU Moravskoslezský kraj a příležitosti budoucí kohezní politiky
Viktor Debnár Jihlava, 18. prosince 2008
DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál
PESCO vs. EDF: projekty rozvoje schopností
Transkript prezentace:

KREATIVNÍ EVROPA Nový program Evropské unie na podporu kulturních a kreativních odvětví 2014 – ,46 mld. € Výzvy – prosinec 2013 od

KREATIVNÍ EVROPA Kulturní a kreativní odvětví v Evropě 4,5 % HDP - 4 % pracovních míst - rozvoj a růst  roztříštěnost trhu  globalizace a přechod na digitální ekonomiku  přístup k financování  nedostatek dat

KREATIVNÍ EVROPA - rozvoj schopností pracovat mezinárodně -zlepšení přístupu k financování -podpora využívání digitálních technologií -rozvoj mezioborové spolupráce -zlepšení sběru dat -práce s publikem -kulturní a jazyková rozmanitost PRIORITY

KREATIVNÍ EVROPA Dílčí programy: MEDIA Kultura Mezioborová část: finanční nástroj strategická opatření, mezinárodní a mezioborová spolupráce….. STRUKTURA PROGRAMU

KREATIVNÍ EVROPA Evropské hlavní město kultury, označení Evropské dědictví, Dny evropského dědictví Ceny Evropské unie:  Europa Nostra (Cena za péči o kulturní dědictví)  Cena za současnou architekturu  Cena za literaturu  EBBA (European Border Breakers Awards)  Prix MEDIA DALŠÍ INICIATIVY

ROZPOČET

KREATIVNÍ EVROPA -28 členských států EU -EFTA – Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko -kandidátské země – Albánie, BaH, Kosovo, Makedonie, Turecko, Srbsko, Černá hora -Politika sousedství - Arménie, Ázerbajdžán, Bělorusko, Gruzie, Moldavsko, Ukrajina, Alžír, Egypt, Maroko, Tunisko, Jordánsko, Libanon, Libye, Palestina, Sýrie, Izrael ZEMĚ

MEZIOBOROVÁ ČÁST -nástroj pro finanční záruky -studie, analýzy, strategická opatření, mezinárodní výměna zkušeností a informací, sběr dat -síť kanceláří Creative Europe Desk/Kancelář Kreativní Evropa

Zlepšení přístupu malých a středních subjektů v kulturních a kreativních odvětvích k bankovnímu financování  roztříštěnost trhu – malé, střední a mikropodniky  nehmotná aktiva – duševní vlastnictví, prototypy  malá zkušenost a ochota bank ke spolupráci, nedostatek dat FINANČNÍ NÁSTROJ Poskytování záruk na bankovní úvěry

FINANČNÍ NÁSTROJ -doplnění systému grantů -pro subjekty prokazatelně generující příjmy – knižní a hudební vydavatelství, filmoví distributoři ….. -NE – rizikové, pilotní projekty -překlenovací půjčky, investice, provozní kapitál -až do výše 70 % půjčky -zdarma ZÁRUKY

FINANČNÍ NÁSTROJ Správa: Evropský investiční fond – jedná s bankami, poskytuje záruky  od roku 2016  2014, 2015 – budování kapacit - vyhledávání finančních institucí, zvyšování jejich znalostí (Evropský investiční fond)  předpoklad - záruky na půjčky ve výši 700 mil. € Fond: mil. €

MEZIOBOROVÁ ČÁST Podpora mezinárodní spolupráce s cílem povzbudit rozvoj politik, inovace, práci s publikem a nové obchodní modely MOŽNOSTI  spolupráce mezinárodních organizací – UNESCO, Rada Evropy  konference během předsednictví (Řecko, Itálie) – kulturní dědictví, kreativní průmysly  identifikace kulturních institucí s nejlepší praxí v oblasti kulturní různorodosti

MEZIOBOROVÁ ČÁST MOŽNOSTI  studie a hodnocení  nový přístup k dialogu s občanskou společností  výměna zkušeností a informací mezi městy o využití kultury pro územní rozvoj a v oblasti tvorby politik

KREATIVNÍ EVROPA REGISTRACE

KANCELÁŘ KREATIVNÍ EVROPA  dílčí program MEDIA Národní filmový archiv Národní 28, Praha 1  dílčí program MEDIA Národní filmový archiv Národní 28, Praha 1 od  dílčí program Kultura Institut umění – Divadelní ústav Celetná 17, Praha 1  dílčí program Kultura Institut umění – Divadelní ústav Celetná 17, Praha 1  koordinátor – Národní filmový achiv kontakt pro EK, smluvní záležitosti, koordinace kanceláří  koordinátor – Národní filmový achiv kontakt pro EK, smluvní záležitosti, koordinace kanceláří

KANCELÁŘ KREATIVNÍ EVROPA AKTIVITY  servis a informace pro dílčí programy MEDIA a Kultura – každá kancelář zvlášť  společné aktivity - priority a cíle programu Kreativní Evropa, mezioborová část - semináře - práce s publikem, online nástroje, prezentace projektů - společné publikace, www stránky ……

INFORMACE Creative Europe The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency: Kreativní Evropa

MEDIA od r PRIORITY  přidaná evropská hodnota projektů  diverzita  podpora konkurenceschopnosti a spolupráce evropských profesionálů a společností  podpora nezávislých společností  podpora kvalitních a udržitelných projektů

MEDIA Česká republika od července 2002 MEDIA Desk CELKEM16,8 mil.EUR Development 3,8 mil. EUR> 80 filmů Distribuce 5 mil. EUR>143 filmů

DISTRIBUCE 30 %  zahraniční evropské filmy  automatická a selektivní Hon, Královská aféra, Andělský podíl, César musí zemřít…. Žadatel:distributor Projekt: hraný, animovaný, dokument > 60 min

%  vývoj filmů, interaktivních projektů a her Můj pes Killer, Poupata, Klauni … Žadatel: producent, 1 film v distribuci Projekt :hraný, animovaný, dokument > 60min  výroba TV programů Žadatel: producent Podmínka: alespoň 3 TV z různých zemí PODPORA PRODUCENTŮ

PROPAGACE/ FESTIVALY 20 %  prezentace projektů, koprodukční trhy East European Forum, East Silver Market….  festivaly audiovizuálních děl FEBIOFEST, Jeden svět, MFDF Jihlava, MFF Zlín, Letní filmová škola, Fresh Film Fest Projekt: 70 % evropských filmů v programu

VZDĚLÁVÁNÍ 21 %  vzdělávací programy pro audiovizuální profesionály scenáristika a dramaturgie marketing, financování, animace, dokument, nové technologie ANOMALIA, TransIStor, MIDPOINT, Ex Oriente Film, DOC.Incubator

NOVÉ TECHNOLOGIE 6 %  databáze audiovizuálního obsahu  VoD  digitální kinodistribuce  pilotní projekty

KINA  síť kin Europa Cinemas  podpora uvádění evropských filmů, akcí pro mladé diváky, společné aktivity 27 kin - Vsetín, Vyškov, Turnov, Olomouc, Praha, Brno…  premiérová kina  v provozu alespoň 6 měsíců  alespoň 70 míst/300 promítání ročně  alespoň návštěv v předchozím kalendářním roce

-filmové vzdělávání „schopnost porozumět filmu a kriticky analyzovat jeho obsah, schopnost výběru filmu, používat filmovou řeč a technologie k jeho tvorbě“ - mezinárodní spolupráce projektů – inovativní akce zaměřené na uvádění filmů mimo obvyklá místa – filmy oceněné na festivalech, filmové ceny EFA, Oscar atd. PRÁCE S PUBLIKEM

 podpora stávajících koprodukčních fondů – Hubert Bals, Jan Vrijman …  rozšíření pro více evropských producentů a více filmů  Koprodukce se zeměmi mimo MEDIA a Eurimages KOPRODUKČNÍ FONDY

DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST