Pokatilov Gleb Fyzikální vektory část a) Jedoucí tank.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Úplné kvadratické rovnice
EU-8-46 – DERIVACE FUNKCE II
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Jak řešit slovní úlohu pomocí rovnice o jedné neznámé?
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Jak si ulehčit představu o kmitání
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Matematika a její aplikace
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
GRAVITAČNÍ POLE.
Skládání rychlostí V r = 3 kmh -1 V 1 = 7 kmh -1 V 2 = 15 kmh -1 Jakou rychlostí se pohybuje 1. člun vůči věži? 10 kmh -1 Jakou rychlostí se pohybuje 2.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_769.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VOLNÝ PÁD.
Kvadratické rovnice Každá kvadratická rovnice se dá vyjádřit ve tvaru: a,b,c jsou číselné koeficienty, přičemž a musí být nenulové, jinak by se jednalo.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Pokatilov Gleb Fyzikální vektory část b) Brambory.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice diskriminant Autor: Mgr.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gravitační pole – úloha h) Zuzana Vlasáková, 8.A.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kvadratická rovnice s parametrem
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
př. 6 výsledek postup řešení
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Iva Vrbová, SINOVÁ A KOSINOVÁ VĚTA Řešené slovní úlohy Mgr. Iva Vrbová,
LOGARITMICKÉ ROVNICE Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR 1.
Skalární součin 2 vektorů
Převodyvel.úhlůČástiúhlůPolovinaúhlů Sečti! Sečti!Řešrovnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Brož Petr. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Společná práce. 1.Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji zvol jeden, o kterém nevíš vůbec nic, jako neznámou. 3. Pomocí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Soustavy lineárních rovnic o dvou neznámých
Kvadratické rovnice II.
Soustavy lineárních rovnic
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ trojúhelník z těžnic
ROVNICE POSTUPNÉ MECHANICKÉ VLNY.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Simulace oběhu družice kolem Země
Transkript prezentace:

Pokatilov Gleb Fyzikální vektory část a) Jedoucí tank

Pohybující se tank vystřelil na cíl projektil pod elevačním úhlem γ=45°. Střela měla počáteční rychlost w=1018 km.h -1 a svírala s dělem (elevačním úhlem) úhel α=3°. Vypočtěte rychlost pohybu tanku v 1 a úsťovou rychlost střely v 2. Všechny údaje počítáme ve vztažné soustavě spojené se zemí.

Sestavím si soustavu dvou rovnic za použití sinový a kosinový věty.

Dosadím za v 1 a převedu na anulovaný tvar

Obecně vyjádřím diskriminant kvadratické rovnice.

Dosadím do kvadratické rovnice a dále postupuji metodou postupného vyčíslení.

Kořeny v 21 a v 22 V 21 = 1082 km. h -1 V 22 = 963 km. h -1

Kořen v 21 není řešením úlohy. Kořen v 21 je řešením takového případu:

Ze sinový věty vyjádřím v 1 v 1 = 75 km. h -1

Odpověď Rychlost pohybu tanku je 75 km. h -1 j. Úsťová rychlost střely je 963 km. h -1.

Zdroje: