Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM
AMC Česká republika AMC Česká republika je zřízeno pro plnění koncepce „Flexible Use of Airspace“ a pro uspořádání a využívání vzdušného prostoru ČR na předtaktické úrovni ATM AMC ČR tvoří dvě části: civilní část je v odpovědnosti ŘLP ČR, s.p. vojenská část je v odpovědnosti ŘLP Praha (AČR)
FMP Praha AMC Česká republika AMC Česká republika se nachází na provozním sále IATCC v Jenči Civilní část AMC ČR je, organizačně, součástí oddělení Airspace Management sekce oblastních navigačních služeb FMP Praha (Flow Management Position) Air Traffic Flow and Capacity Management AMC Česká republika (Airspace Management Cell) Airspace Management
Time Axis Air Traffic Management TAKTICKÁ ÚROVEŇ STRATEGICKÁ ÚROVEŇ (Metodika a management) ATS ATC FIS ALR PŘEDTAKTICKÁ ÚROVEŇ ASM (AMC) ATFCM (FMP- NM) ? D - X D-10 až D-1 REÁLNÝ ČAS Časová osa
FUA = Flexible Use of Airspace Cílem koncepce FUA je umožnit všem uživatelům doprava, armáda, sportovní, balóny, kluzáky, parachuting, paragliding, … využívat vzdušný prostor v potřebném čase a rozsahu (a neblokovat jej, když potřeba omezení ostatních pominula)
Pravidla Zákonem č. 49 / 1997 Sb. O civilním letectví Pravidla pro využívání vzdušného prostoru v České republice se řídí: Zákonem č. 49 / 1997 Sb. O civilním letectví prováděcí vyhláškou č. 108 / 1997 Sb. Postupy jsou publikované AIP ČR ENR 1.1.9.
Pravidla vojenský výcvik, výcvik Policie České republiky, AMC, ve spolupráci s MAMC, může dočasně vyhradit části vzdušného prostoru pro jednoho uživatele nebo kategorii uživatelů vzdušného prostoru k činnostem, které, z důvodu zajištění bezpečnosti, vyžadují ochranu. Podle § 15 odst. 4 vyhlášky č. 108 / 1997 Sb. se jedná o tyto činnosti: vojenský výcvik, výcvik Policie České republiky, výroba a zkoušení letadel, lety kluzáků, při kterých není možné dodržet meteorologické podmínky pro let za viditelnosti, letecká veřejná vystoupení, letecké soutěže, kde to charakter činnosti vyžaduje, výsadková činnost.
Priority AMC ČR rozhoduje podle priorit, přijatých na strategické úrovni ASM Priorita 1 LKR 1 až LKR 5 CTR / TMA a MCTR / MTMA TSA, TRA a CBA pro účely vojenského výcviku Stálé tratě ATS Priorita 2 Ostatní omezené prostory pro účely vojenského výcviku Priorita 3 Letiště a plochy podle § 84d zákona č. 49/1997 Sb. Priorita 4 Omezené prostory jiných než vojenských uživatelů Priorita 5 Kondicionální tratě ATS (CDR).
Zásady Nejedná-li se o prostory, publikované v AIP ČR ENR 5, AMC rozhoduje o vyhrazení částí vzdušného prostoru, jestliže vyhrazení nepřesáhne dobu 24 hodin v průběhu tří dnů po sobě jdoucích ode dne vyhrazení, přičemž náhradní termín pro vyhrazení, je−li v požadavku uveden, se do celkové doby nezapočítává. Přesáhne-li požadavek dobu vyhrazení 24 hodin v průběhu tří dnů po sobě jdoucích ode dne vyhrazení, AMC informuje žadatele, že požadavek je nutné řešit cestou ÚCL v souladu s odst. 5 § 44 zákona č. 49 / 1997 Sb. AMC není oprávněno vyhradit prostor, kterým vede stálá trať ATS včetně 5NM ochranného prostoru (bufferu) od takové trati.
Kontakt
Stížnosti AIP ČR ENR 1.1.9.6
AUP CR Publikováno na http://aup.rlp.cz/data/aup_27072012.htm AUP CR
http://aisview.rlp.cz/ = AUP v grafické podobě
pro podávání žádosti o omezený prostor Formulář AisView pro podávání žádosti o omezený prostor
Konec Děkuji za pozornost Prosím o dotazy