Vzdělávací program METROLOGIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval : Ing. Petr Fojtík Datum:
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Číslo operačního programu: CZ.1017 Název OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: AutoNet, nová kvalita výuky v autooborech na středních.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Zapojení školy do projektu T.I.M.E
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Představení zajímavých projektů OPVK
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
VLED Vzdělávání v lesnických disciplínách. Podstata projektu Vytvoření unikátního vzdělávacího kurzu s 10 studijními programy se zaměřením na lesnické.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Vzdělávací a tréninkový program pro kariérové poradce.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
METROLOGIE VE STROJÍRENSTVÍ stáž pedagogických pracovníků
Realizace a výstupy zakázky „Kvalitní management ve vzdělávání – cesta k úspěchu“ Realizátor zakázky: Asistenční centrum, a.s. Sportovní Most.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
PROJEKT R E G M E T TEMPLATE DOPORUČENÍ PRO SPRÁVNOU LEGISLATIVNÍ PRAXI Z HLEDISKA METROLOGIE.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
STROJÍRENSTVÍ Kontrola a měření Úvod do metrologie (ST36)
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Hotelnictví a gastronomie zblízka (vzdělávací program se stážemi) Zpracovala: Tvrdoňová Anna Datum: 2013.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Rekvalifikační kurz ČLEN PRVNÍ POMOCI.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Environmentální výchova a
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Programátor CNC strojů
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
„AUTORIZACE METROLOGICKÝCH STŘEDISEK K OVĚŘOVÁNÍ TACHOGRAFŮ – SPOLUPRÁCE ÚNMZ A ČKS“ Ing. Jiří Kuba Úřad pro technickou normalizaci, metrologii.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Zkvalitnění výuky německého jazyka na Vyšší odborné škole Zahradnické v Mělníku CZ.1.07/2.1.00/
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
EVROPSKÝ PROJEKT VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ VYHODNOCENÍ PROJEKTU.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
elektrotechnických měření
Měření posuvným měřítkem
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Vzdělávací program METROLOGIE Zpracoval: Ing. Jiří Schreier Datum: 17. 10. 2011

Základní informace o vzdělávacím programu Název prezentace Metrologie Základní informace o vzdělávacím programu Název vzdělávacího programu: METROLOGIE Akreditace: DVPP Hodinová dotace: 60 hodin teoretická část: 25 hodin praktická část: 25 hodin e-learning: 10 hodin Cílová skupina: učitelé odborných předmětů učitelé odborného výcviku učitelé praktického vyučování

Základní informace o vzdělávacím programu Název prezentace Metrologie Základní informace o vzdělávacím programu Hlavním cílem vzdělávacího programu Metrologie je získání nových poznatků a zkušeností v oblasti metrologie a udržení kroku s vývojem v této oblasti. Cílová skupina porozumí základním pojmům metrologie, orientuje se v národním metrologickém systému, získá základní znalosti z legislativy řešící problematiku zavádění managementu kvality a kontroly kvality ve firmách. Orientuje se v evidenci a kalibraci jednoduchých měřidel a osvojí si povinnosti vyplývající z metrologického řádu. Prakticky měří veličiny v oboru délkových rozměru, dodržuje zásady správného měření, vypracovává protokoly o měření.

Struktura vzdělávacího programu Název prezentace Metrologie Struktura vzdělávacího programu Obsah učiva je rozdělen do tří částí: v první části, teoretické, se cílová skupina seznámí s principy technologičnosti a metrologičnosti konstrukce, základy měření ve strojírenské výrobě, chybami a nejistotami měření, právní úpravou metrologie, organizací metrologie ve firmách, evidencí a kalibrací měřidel v druhé části, praktické, provádí cílová skupina praktická měření, zpracovává naměřené hodnoty a tvoří měrové protokoly třetí část je realizována formou e-learningu, kde se cílová skupina formou samostudia seznámí s národním metrologickým systémem, organizacemi zajišťujícími metrologii v ČR, s národní politikou kvality a metrologickým řádem

Struktura vzdělávacího programu Název prezentace Metrologie Struktura vzdělávacího programu Teoretická část 25 výuková metoda úvod do metrologie, historie, rozdělení 1 výklad technologičnost a metrologičnost konstrukce 3 výklad základy měření ve strojírenské výrobě 1 výklad chyby měření a nejistoty měření 2 výklad právní úprava metrologie 3 výklad kalibrace a ověřování měřidel 4 výklad, praktická ukázka etalony 2 výklad, praktická ukázka organizace metrologie ve firmě 9 výklad, praktická ukázka, exkurze

Struktura vzdělávacího programu Název prezentace Metrologie Struktura vzdělávacího programu Praktická část 25 výuková metoda kalibrace měřidel 3 instruktáž, praktická cvičení měření délkových rozměrů 12 instruktáž, praktická cvičení (digitální posuvné měřítko a mikrometry, tříbodová dotyková měřidla, profilprojektory, délkoměry, výškoměry) měření a kontrola struktury povrchu 2 instruktáž, praktická cvičení měření a kontrola závitů 3 instruktáž, praktická cvičení závěrečná práce 5 sebezkušenostní výcvik

Struktura vzdělávacího programu Název prezentace Metrologie Struktura vzdělávacího programu E-learning 10 výuková metoda přehled měřidel 1 e-learning národní metrologický systém, ÚNMZ, ČMI 1 e-learning národní politika kvality 2 e-learning metrologický řád 6 e-learning

E-LEARNING http://www.sst.opava.cz/moodle Název prezentace Metrologie E-LEARNING http://www.sst.opava.cz/moodle

Popis výukových prostor Název prezentace Metrologie Popis výukových prostor Výuka vzdělávacího programu Metrologie bude probíhat v prostorách: Střední školy technické Opava, Kolofíkovo nábřeží 51, příspěvková organizace firmy TECHNICKÉ LABORATOŘE OPAVA a. s. firmy OSTROJ a. s. S ˇ STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ OPAVA

Odborná učebna výpočetní techniky Název prezentace Metrologie Odborná učebna výpočetní techniky Teoretická část vzdělávacího programu bude probíhat na odborné učebně, která je vybavena didaktickou technikou, dataprojektorem, pořízeným z finančních prostředků projektu.

Laboratoř metrologie Střední školy technické v Opavě Název prezentace Metrologie Laboratoř metrologie Střední školy technické v Opavě Technické vybavení laboratoře odpovídá požadavkům moderní výuky metrologie. Je vybavena moderními analogovými a digitálními měřidly, včetně měřidel s datovým výstupem na PC.

Laboratoř metrologie Střední školy technické v Opavě Název prezentace Metrologie Laboratoř metrologie Střední školy technické v Opavě Z finančních prostředků projektu byl pro výuku vzdělávacího programu Metrologie pořízen digitalizovaný univerzální délkoměr Zeiss ULM 450.

Laboratoř metrologie Střední školy technické v Opavě Název prezentace Metrologie Laboratoř metrologie Střední školy technické v Opavě Ukázka měřidel a měřících zařízení pro výuku praktické části vzdělávacího programu.

Laboratoř metrologie Střední školy technické v Opavě Název prezentace Metrologie Laboratoř metrologie Střední školy technické v Opavě Etalony školy

TECHNICKÉ LABORATOŘE OPAVA a. s. Název prezentace Metrologie TECHNICKÉ LABORATOŘE OPAVA a. s. Akreditovaná Kalibrační laboratoř geometrických veličin č. 2277 pro kalibrací měřidel v oblasti délky a úhlu.

Lektoři vzdělávacího programu Název prezentace Metrologie Lektoři vzdělávacího programu Ing. Šárka Tichá, Ph.D. – VŠB-TU Ostrava, odborný asistent Jiří Novák – TLO a. s., vedoucí kalibrační laboratoře Tomáš Břečka – TLO a. s., metrolog Ing. Jiří Gebauer – OSTROJ a. s., vedoucí odboru řízení jakosti Mgr. Petr Uvíra – OSTROJ a. s., odbor řízení jakosti Ladislav Kunc – OSTROJ a. s., odbor řízení jakosti Ing. Jiří Schreier – SŠT Opava, učitel odborných předmětů Jaroslav Lenc – SŠT Opava, učitel odborného výcviku

Název prezentace Metrologie Certifikace Účastník obdrží po splnění všech úkolů vzdělávacího programu certifikát o absolvování DVPP. Podmínky certifikace: splnění všech úkolů e-learningu test z teoretických znalostí v oblasti metrologie v prostředí Moodle závěrečná práce z praktické části minimálně 80% účast na výuce

Informace a zkušenosti z činnosti školních týmů Název prezentace Metrologie Informace a zkušenosti z činnosti školních týmů Školní tým tvoří 12 pedagogických pracovníků, 8 učitelů odborného výcviku a 4 učitelé odborných předmětů, kteří se podílejí na tvorbě a ověřování výstupů vzdělávacího programu. Akce: projektový den kurz M.B.T.I. stáž pedagogických pracovníků Metrologie ve strojírenství pilotáž vzdělávacího programu Metrologie Ze školního týmu se vytvoří jádro regionálního oborového centra.

Název prezentace Metrologie

Informace a zkušenosti z činnosti školních týmů Název prezentace Metrologie Informace a zkušenosti z činnosti školních týmů + dobrý kolektiv spolupracovníků, kteří se chtějí vzdělávat aktivní účast na akcích realizovaných v rámci projektu plnění úkolů vyplývajících z účasti na aktivitách projektu - z počátku nepochopení cílů projektu

Činnost regionálního oborového centra - ROC Název prezentace Metrologie Činnost regionálního oborového centra - ROC CO CHCEME? garantovat vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti metrologie JAK? vytvořit, propagovat a realizovat akreditovaný vzdělávací program Metrologie (DVPP) s cílem získání nových poznatků a zkušeností v oblasti metrologie a udržení kroku s vývojem v této oblasti PROČ STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ V OPAVĚ? má bohaté zkušenosti v oblasti metrologie má potřebné technické vybavení má zkušené a spolehlivé sociální partnery má zkušený tým odborníků z praxe a VŠ

Zpracoval: Ing. Jiří Schreier e-mail: schreier@sst.opava.cz Děkuji za pozornost Zpracoval: Ing. Jiří Schreier Datum: 17. 10. 2011 Kontaktní údaje: Ing. Jiří Schreier Tel.: +420 553 621 808 e-mail: schreier@sst.opava.cz