Poměrné ukazatele Různorodé ukazatele Srovnávaná veličina a základ mají různé pojmenování (jednotky). jsou označováni jako rozměrové pom. ukazatele Př.:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

PŘÍJMY A VÝDAJE, CASH FLOW
1. cvičení úrokování.
Složené úrokování.
Finanční matematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý hmotný majetek – odpisy (2. část) Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Příklad CF – nepřímá metoda
_________________________________________
Poměrní ukazatelé OA a VOŠ Příbram.
Statistika Poměrné ukazatele, geometrický průměr
Analýza peněžních toků – cash flow
Finanční řízení podniku
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Časová hodnota peněz ..
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Daňová evidence Michal Radvan
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Spoření a pravidelné investice
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno.
 Pokles hodnoty peněz  Koho inflace postihuje  Znehodnocení vkladů a úvěrů  Zdroj: Český statistický úřad:
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
EVIDENCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ
MĚŘENÍ VÝSLEDKU HOSPODAŘENÍ
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
1. cvičení úrokování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 26.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Finanční výkazy obchodních společností
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Finanční matematika 2. část
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Hospodaření obcí v roce 2016
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Akademický senát AMU 26. března Akademický senát AMU.
Statistické srovnávání
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
Majetková a kapitálová výstavba podniku
Jednoduché úrokování Matematika – 7. ročník
Závěrečný účet a účetní závěrka 2013
POHYB PENĚZ 1-3% 7-15% 7-15% DANĚ BANKA POJIŠŤOVNA PRŮMYSL KLIENT
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Transkript prezentace:

Poměrné ukazatele Různorodé ukazatele Srovnávaná veličina a základ mají různé pojmenování (jednotky). jsou označováni jako rozměrové pom. ukazatele Př.: Př.: Jmění podnikatele zahrnovalo na počátku období v Kč: pokl. hotovost , běžný účet , pohledávky , zásoby materiálu , zásoby výrobků , drobný hmotný majetek , hmotný investiční majetek v zůst. hodnotě Na PC určete strukturu jmění a vyjádřete tuto strukturu koláčovým grafem s uvedením procent (s legendou).

Poměrné ukazatele Různorodé ukazatele Př.: Vedení školy má tento přehled o žácích: Zjistěte: podíl jedn. ročníků na celkovém počtu žáků školy podíl jedn. druhů bydlení na celk. počtu žáků školy procento dojíždějících žáků podle ročníků složení žáků 3. ročníku podle bydliště podíl místních žáků 4. ročníku na celkovém počtu žáků školy podíl žáků 2. ročníku z domova mládeže na celkovém počtu žáků ubytovaných na domově mládeže RočníkPočet žáků podle bydliště místnídojíždíDM

Poměrné ukazatele Různorodé ukazatele Př.: Rozpočtové výrobní náklady činily Kč , skutečně bylo vynaloženo Kč , přičemž výrobní úkoly byly splněny na 96 %. Zhodnoťte plnění rozpočtu Př.: K dispozici máme tyto podklady pro kontrolu rozpočtu: Zjistěte skutečnou výši jednotlivých nákladových druhů a celkové splnění rozpočtu v procentech. Náklady Rozpočet Kč Splnění % Materiální ,4 Mzdové ,7 Ostatní ,1

Poměrné ukazatele Různorodé ukazatele Př.: Posuďte vývoj provozních nákladů prodejny v jednotlivých čtvrtletích dvou let: Vypočítejte: bázické i řetězové indexy průměrné čtvrtletní tempo růstu provozních nákladů Čtvrtletí1/902/903/904/901/912/913/914/91 Tis. Kč

Poměrné ukazatele Různorodé ukazatele Př. Klient měl v bance uloženy peníze. V jednotlivých letech byly úrokové míry v bance následující: Určete průměrnou úrokovou míru za celé období Jak byla na konci roku 2000 zhodnocena částka Kč, která byla uložena ? Jaký byl stav účtu na konci roku 1998? Kolik klient uložil , když bylo na jeho účtu Kč? Rok Úrok %