B) Nabídková funkce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie I Formování cen na trzích výrobních faktorů
Advertisements

7 Nezaměstnanost.
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
TEORIE VÝROBNÍCH FAKTORŮ A ROZDĚLOVÁNÍ
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Mikroekonomie I Chování výrobce: náklady a nabídka
ZSV – Nabídka Autor: Mgr. Daniela Tauchmanová
D) Produkční a nákladová funkce
D) Užitek a optimální rozhodnutí
B) Křivka poptávky.
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Agregátní poptávka a nabídka
Agregátní poptávka a nabídka Martina Hedvičáková
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
A) Determinanty nabídky
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Elasticity poptávky a nabídky
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
Doc. Ing. Pavel Janíčko,CSc.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Odvození nabídkové křivky
Agregátní poptávka a agregátní nabídka
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
3. Produkční analýza firmy
2 JAK FUNGUJE TRH.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb)
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
2 JAK FUNGUJE TRH.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
CHOVÁNÍ VÝROBCE: NÁKLADY A NABÍDKA Cíle: Vysvětlit pojem nákladů (utopené náklady, náklady příležitosti, ekonomické náklady). Bod uzavření firmy. Produkční.
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
2. Křivka poptávky a Engelova křivka
Ekonomie 1 Bakaláři Pátá a šestá přednáška Teorie jednání firmy
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Úvodní seminář Národní hospodářství
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

B) Nabídková funkce

Zákon nabídky Nabídka v krátkém a v dlouhém období Funkce nabídky Posuny podél křivky nabídky a posuny křivky nabídky

Zákon nabídky Základní zákon nabídky: čím vyšší je cena zboží, tím větší bude nabízené množství za předpokladu neměnných ostatních faktorů (ceteris paribus) při konst. průměrných nákladech bude růst ceny vytvářet vyšší zisk na jednotku - s rostoucí cenou existuje větší podnět ke zvýšení nabídky.

Nabídka v krátkém a v dlouhém období krátké – lze měnit množství alespoň jednoho vstupu, ale ne všech, alespoň jeden je fixní (výrobce může měnit množství L, ale K je fixní) dlouhé – lze měnit množství všech vstupů (výrobce může měnit množství L i K) U některých zboží a služeb nemůže být produkce v krátkém období zvýšena, ani pokud dochází k prudkému nárůstu jejich cen - křivka nabídky bude v krátkém období, v porovnání s dlouhouhodobou křivkou nabídky, velmi strmá. (Např. pokud cena určitého typu domu rapidně roste, tak stavebníci nejsou schopni okamžitě reagovat na tuto změnu.)

Funkce nabídky QS = f (PX , PY , PVF , T, N, A, W) kde f znamená "je funkcí", PX značí cenu produktu, PY ceny ostatních statků produkovaných firmou (ať už komplementů nebo substitutů), PVF ceny používaných faktorů produkce, T stav technologie, N počet výrobců v odvětví, A cíle (teoreticky rozdílné) každé firmy v odvětví a W značí vliv počasí

Posuny podél křivky nabídky a posuny křivky nabídky Křivka nabídky je znázorněna za předpokladu, že všechny ostatní proměnné ovlivňující úroveň produkce zůstanou neměnné (ceteris paribus). Pokud se hodnota některé z těchto proměnných změní, jako např. mzdové sazby (a tedy cena páce), křivka nabídky se posune. Z tohoto důvodu jsou tyto proměnné rovněž označovány jako parametry změny. Při změně ceny statku dojde k posunu po (podél) křivky nabídky (dochází ke změně nabízeného množství).

Posuny podél křivky nabídky a posuny křivky nabídky Křivka nabídky je znázorněna za předpokladu, že všechny ostatní proměnné ovlivňující úroveň produkce zůstanou neměnné (ceteris paribus). Pokud se hodnota některé z těchto proměnných změní, jako např. mzdové sazby (a tedy cena páce), křivka nabídky se posune. Z tohoto důvodu jsou tyto proměnné rovněž označovány jako parametry změny.