PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Advertisements

PODNIKOVÉ PROCESY A JEJICH SPOLEHLIVOST
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Presentation Title.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Databázové systémy Přednáška č. 3 Proces návrhu databáze.
Procesy Informační proces
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Organizační struktury
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Kvalita administrativních procesů. TQM Podniková strategie Přínos kvality procesů Systém a důsledné uplatňování Odpovědnost zaměstnanců Modelování procesů.
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Optimalizace procesů na úřadě ev. č. projektu CZ.1.04/4.1.01/
Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Modelovací jazyk UML. Jazyk UML je víceúčelový modelovací jazyk, který byl vyvinut speciálně pro účely softwarového inženýrství. Obsahuje formalizovaný.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Univerzální přípojka koncepce a realita Miroslav 30.březen 2004.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Vybrané metody analýzy
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Databázové systémy Přednáška č. 4 Proces návrhu databáze.
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Principy projektování organizačních systémů
Moderní byznys Jan Kovařík. ”Zlepší-li se toky informací ve firmě, pak řešení jednotlivých podnikatelských problémů již přijdou sama.” Bill Gates, Byznys.
E-PRAHA 2006/Osička1 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001.
Personální procesy.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Databázové modelování
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Elektrotechnika Mikroprocesorová technika
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Rozhodovací procesy.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
Vnitroorganizační normy
Organizace a organizování podniku
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Management - Organizování
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
HACCP.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Asociace dodavatelů montovaných domů Dokument národní kvality pro dřevostavby Zasedání odborné sekce Rady kvality ČR "Kvalita v průmyslu a stavebnictví",
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty N_SD, tematický blok č. 6.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Procesní řízení (management)
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI

Výkonnost organizace Kvalita procesů Klíčové Podpůrné

Co rozumíme podpůrnými procesy? Podporují klíčové procesy Dobře strukturované, předem definované Orientovány na vnitřního i vnějšího zákazníka Dokumentují proces, procesy propojeny s formuláři a dalšími písemnými i elektronickými dokumenty

Co očekáváme? Synchronizaci klíčových a podpůrných dokumentů Kvalitní organizaci podpůrných procesů Vhodný podíl „papírové“ a elektronické dokumentace Minimální nároky na čas Dostupnost dokumentů-Intranet

Proč tuto problematiku řešíme?

Jaký volíme postup?

Analýza Popis a struktura procesu Návaznost a následnost operací Postupové diagramy Časová měření Časové snímky Pracovní podmínky,pracovní prostředí Prostorové a funkční řešení, fyzické podmínky apod.

Analýzou odhalíme Zbytečně realizované činnosti Duplicitně prováděné činnosti Chybějící činností Neefektivně realizované činnosti Možnosti napřimování procesů

Tvorba modelu Síťové grafy Bloková schémata Maticové znázornění procesů Procesní grafy

Procesní mapa Systémově zachycuje vzájemné vztahy a interakce uvnitř a vně procesu Řeší následnost a provázanost operací Obsahuje „TRASY“ procesů

Tvorba vnitroorganizační normy Organizační norma je závazné pravidlo chování vymezeného okruhu pracovníků, jehož dodržování je vynutitelné.

Změna jednoho podpůrného procesu může vyvolat změny dalších podpůrných procesů Implementace se provádí „provozu“ organizace

Audit Cílem je analýza podpůrných procesů se zaměřením na strukturu, spotřebu zdrojů, identifikaci kritických míst

Vstupní audit Je v organizaci vytvořen seznam podpůrných procesů? Je definována kvalita podpůrných procesů ve vztahu ke kritickým faktorům úspěchu? Jsou definovány interakce mezi podpůrnými procesy? Je definována odpovědnost za podpůrné procesy (owner)?

Jsou podpůrné procesy popsány graficky formou tokových diagramů – procesních map? Jsou podpůrné procesy popsány organizačními normami? Jsou dokumenty podpůrných procesů rychle dostupné (Intranet)?