Byzantská církev a kultura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kultura raného středověku
Advertisements

Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Shrnutí učiva raného středověku
Románský sloh.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru 2) 863 přišli bratři Konstantin a Metoděj na Velkou Moravu 3) Velká Morava přijala křesťanství z Franské říše a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
VZNIK STÁTŮ VE STŘEDNÍ EVROPĚ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Byzantská kultura.
Charakteristika umělecké památky
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Křesťanská antika. Náboženství vzniklo kolem roku 30.n.l. v Palestině – víra chudých V Římě byli křesťané pronásledováni R EDIKT MILÁNSKÝ Konstantin.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Období raného středověku
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Raně středověké umění.
Registrační číslo projektu:
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Středověká kultura Románský sloh
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
KŘESŤANSTVÍ.
VY_32_INOVACE_2D.7.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Základní rysy západoevropské, byzantské a islámské kultury
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
STRUKTURA PŘEDNÁŠKY JUSTINIÁN A BOJ O OBRAZY. Východořímská říše a církev Spjatost byzantské říše s římskou říši. Dějinný význam Konstantinopole. Termín.
Byzantské umění.
Byzantská říše.
Byzantská říše Důležité pojmy
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Obyvatelstvo Evropy V Evropě žije 742 milionů obyvatel Třetí nejlidnatější světadíl (po Asii a Africe) Nejvyšší průměrná hustota zalidnění – population.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
Křesťanství – církevní dějiny
EU peníze středním školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-14_ Církev ve středověku Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Gotická kultura TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
Konstantin a Metoděj ve výtvarném umění a literatuře
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Byzantská říše Byzantská říše
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Rytířská hrdinská epika
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
Úvod do středověku.
Byzantská říše.
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
Význam křesťanství ve středověku
KSV/LVM Liturgie – vzor modlitby (lex credendi a lex orandi)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Křesťanství a středověká Evropa
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Transkript prezentace:

Byzantská církev a kultura IV-02

Osnova kulturní vztah k antice kulturní vztah ke křesťanství vztah církve a státu kulturní význam

Kulturní vztah k antice nejvyšší kulturní úroveň v Evropě řečtina – v literatuře i ve školství

Kulturní vztah ke křesťanství velmi úzká vazba umění = ilustrace křesťanské nauky barevná mozaika – byzantská výtvarná specialita ikona – specifický náboženský obraz architektura centrální stavba s věncem kaplí typické zastřešení

Kulturní vztah ke křesťanství barevná mozaika

Kulturní vztah ke křesťanství ikona – strnulost ve výrazu i gestu

Kulturní vztah ke křesťanství architektura

Vztah církve a státu stát - církev císař = nejvyšší představitel césaropapismus pozvolný rozkol mezi západní a východní křesťanskou církví (schizma) 1054: definitivní rozkol

Kulturní význam kulturní propojení kulturní vazby Balkán – Malá Asie – Přední východ – Itálie kulturní vazby Kyjevská Rus – Velká Morava byzantská kultura -> dnešní pravoslavná (řeckokatolická) křesťanská církev

Děkuji za trpělivost.