Prezentace na Vědecké radě Pedagogické fakulty MU 18. ledna 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Exkurz realizací projektu. Celospolečenský význam projektu  Soudobé antidiskriminační a inkluzivní tendence  obsahové zaměření vychází z aktuálních.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Pedagogika volného času (VČ)
Výzkumný záměr MSM Pedagogická fakulta MU
Výzkumný záměr MSM Pedagogická fakulta MU
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
S TIPENDIJNÍ PROGRAMY P D F MU. A SISTENTSKÉ ODBORNÉ ČINNOSTI NA KATEDRÁCH rozvoj odborných kompetencí studenta, které jsou součástí teoretického, ale.
Podpora poradců Podpora poradců
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
katedra pedagogiky PedF UK
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
 systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Katedra primární pedagogiky PdF MU v Brně
 je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
PRVOUK – vědecko výzkumné aktivity katedry speciální pedagogiky Praha PedF UK
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Doktorský studijní program Speciální pedagogika
PhDr. Veronika Girglová
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Jiří HAVEL - Jana KRATOCHVÍLOVÁ Katedra primární pedagogiky PdF MU
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Výzkumný záměr – zaměření PAS
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
CV FHS Fakultní setkání, Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
KATEDRA PRÁVNÍCH OBORŮ, ŘÍZENÍ A EKONOMIKY MARTIN ŠIMÁK KOLEGIUM DĚKANKY 8. ČERVNA 2012 Jihočeská univerzita V Českých Budějovicích Zdravotně sociální.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Seminář ke speciální pedagogice 1
Integrativní speciální pedagogika
Kariérní řád a motivace k dalšímu vzdělávání učitelů
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Asociace speciálních pedagogů ČR
Doktorský studijní program Speciální pedagogika
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Prezentace na Vědecké radě Pedagogické fakulty MU 18. ledna 2011

Předmět výzkumného záměru Je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole s důrazem na implementaci Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a na výuku podle školních vzdělávacích programů

Cíle výzkumného záměru Analyzovat sociální determinanty vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami u nás v komparaci s výsledky zahraničních výzkumů v oblastech: legislativní školní rámec, podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole, kurikulum - diferencované kurikulum, pre- a postgraduální vzdělávání učitelů

Cíle výzkumného záměru Zmapovat a analyzovat současnou inkluzivní praxi základních škol s využitím empirického výzkumu na základních školách v Brně a v Jihomoravském kraji syntetizovat funkční didaktické principy, přístupy, strategie a koncepce do modelu inkluzivní didaktiky a evaluovat jejich funkčnost

Realizace cílů v roce Personální zabezpečení – vedení týmu ▫řešitel, administrátor, ekonom (D3) ▫koordinace výzkumných týmů vytvořených z D1, D2, D VT VZ Personální zabezpečení – pracovní kapacita ▫D1 – 29 výzkumných pracovníků (14,5 úvazků) – stálý tým ▫D2 – 24 výzkumných pracovníků (6 úvazků) – krátkodobé řešení úkolů – flexibilita (k ) ▫D4 – 19 studentů DSP

Kvalifikační růst výzkumných pracovníků doc. PhDr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. probíhající a připravovaná habilitační řízení výzkumní pracovníci D2 – Ph.D. (Ilona Fialová, Sayoud Solárová, Pavla Pitnerová, Dana Brožová, Ema Štěpařová) DSP studenti D4 – Ph.D.

Průběh řešení Do řešení VZ je zapojena značná část kateder PdF MU (15 kateder) ve výzkumných týmech řízených výzkumnými pracovníky (D1) jsou zapojováni na dílčí úkoly další akademičtí pracovníci (D2) a studenti DSP (D4) – vizitky ( řešené výzkumné úkoly se stávají tématy i pro zadávání bakalářských, diplomových a disertačních prací

Výzkumné týmy VZ VT VZ 1. Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání (Pančocha, Bartoňová, Pipeková, Vaďurová, Vítková) VT VZ 2. Inkluzivní vzdělávání ve školách hlavního proudu se zaměřením na žáky s poruchami chování a sociálním znevýhodněním (Vojtová, Červenka) VT VZ 3. Kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na sociálně znevýhodněné skupiny (Němec, Gulová) VT VZ 4. Intervence u žáků se zdravotním postižením a zdravotním oslabením v základních školách (Opatřilová, Fialová, Procházková, Přinosilová, Röderová)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 5. Vzdělávání a výchova nadaných žáků (Šimoník, Škrabánková, Šťáva) VT VZ 6. Školní kurikulum při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ (Havel, Filová) VT VZ 7. Empirický výzkum u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na český jazyk a jazykovou komunikaci (Sieglová) VT VZ 8. Učení a vyučování cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu integrace a inkluze (Janíková, Hanušová, Grenarová, Kyloušková)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 9. Intervence u žáků s narušenou komunikační schopností v průběhu vytváření komunikační kompetence v rámci základního vzdělávání (Klenková, Bočková, Horáková, Doležalová) VT VZ 10. Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení ▫strategie ve vzdělávání žáků v ZŠ (Bartoňová) ▫vzdělávání žáků s dyskalkulií a dalšími poruchami učení v matematice (Blažková)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 11. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (Friedmann) VT VZ 12. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím dramatické výchovy (Pavlovská) VT VZ 13. Edukace žáků s poruchami autistického spektra (PAS) a profesní uplatnění na trhu práce (Bazalová)

Konference v roce 2010 Talent a nadání ve vzdělávání – Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV – Škola pro všechny –

Plánované konference – Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a chronickým onemocněním (Opatřilová, Procházková) 2012 – Přechod škola – povolání u žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním (Friedmann, Pipeková) 2013 – Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ (Pančocha, Vaďurová)

Mezinárodní spolupráce konference s mezinárodní účastí prezentace VZ v zahraničí ▫mezinárodní konference – vyžádané přednášky (Rakousko, Německo, Polsko, Kypr, Itálie, Finsko, Dánsko, Belgie, Anglie) ▫mobility učitelů a studentů ▫bilaterální smlouvy se zahraničními univerzitami a institucemi

Dosažené výsledky Konference s mezinárodní účastí – 11 Sborníky – 11 Odborné recenzované knihy - 31

Sborníky VÍTKOVÁ, M., HAVEL, J. (eds.). Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vydání, 500 kusů, příloha (CD ROM s příspěvky v plném znění). Brno: Paido, 2010, 101 s. ISBN

Monografie HAVEL, J., FILOVÁ, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání, 220 kusů. Brno: Paido, MU, 2010, 321 s. ISBN (Paido)

Monografie 2010 BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. 1. vydání, 220 kusů. Brno: Paido, 2010, 384 s. ISBN (Paido).

Monografie 2010 VOJTOVÁ, V. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2010, 330 s. ISBN

Monografie 2010 SAYOUD SOLÁROVÁ, K. Analýza speciálně pedagogických a speciálně andragogických přístupů k terapii osob s neurologickým onemocněním v seniorském věku. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2010, 238 s. ISBN

Monografie 2010 BROŽOVÁ, D. Poradenské podpora a možnosti edukace žáků s poruchami učení v širším smyslu. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2010, 190 s. ISBN

Monografie 2010 ŠIMONÍK, O. (ed.) Vzdělávání nadaných žáků, 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2010, … s. ISBN

Monografie 2010 ŠIMONÍK, O. (ed.) School and Talented Pupil, 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2010, … s. ISBN