Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Strategie podniku v globálním světě
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Co je to: podnikové řízení?
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Správný krok ke prosperitě… …ukážeme Vám JAK. NETAX – kdo jsme ? Vize: Stát se vyhledávaným poskytovatelem služeb na českém trhu v oblasti finančního.
Koncepce marketingového řízení
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
2.Marketingové prostředí
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
 Naše poslání a hodnoty pomáhají lidem a firmám na celém světě, aby mohli plně rozvinout svůj potenciál. Považujeme jej za slib zákazníkům. Snažíme se.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Lenka Zahradníčková
Franchisa. Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant.
Poradenství v obecném řízení
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
© Martin ŠIKÝŘ 2011 l Řízení zaměstnanců neziskových organizací l Řízení zaměstnanců neziskových organizací.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategický marketing
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Ekonomika malých a středních podniků
Strategický marketing
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open) Strategie podniku z pohledu personalisty podnikatelské problémy a personalistická řešení Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro prezentaci výukových materiálů při práci ve skupině. Oddíly Po kliknutí na snímek pravým tlačítkem myši lze přidat oddíly. Oddíly mohou pomoci uspořádat snímky nebo usnadnit spolupráci mezi více autory. Poznámky Oddíl Poznámky použijte k zadání poznámek k doručení nebo dalších podrobností pro posluchače. Tyto poznámky lze zobrazit během prezentace. Vezměte v úvahu velikost písma (důležité pro usnadnění, viditelnost, pořízení videozáznamu a online provoz). Sladěné barvy Věnujte zvláštní pozornost obrázkům, grafům a textovým polím. Zvažte, zda účastníci budou tisknout černobíle nebo ve stupních šedé. Provedením zkušebního tisku ověřte, zda barvy fungují správně při vytištění černobíle i ve stupních šedé. Obrázky, tabulky a grafy Vsaďte na jednoduchost: pokud je to možné, použijte konzistentní a nerušivé styly a barvy. Označte popisky všechny grafy a tabulky. Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)

„Žádná organizace si nemůže počínat lépe než její lidé.“ Peter F. Drucker

Evokace tématu Popište/nakreslete business model vaší firmy. V čem jsou pro vaše podnikání nezbytní lidé? Co jsou u vás lidské „zdroje“?

Jak moc znáte vaši firmu?

Co je zač a kde ji najdete? Proč ji manažeři potřebují? Microsoft Konstrukční dokonalost Strategie podniku Co je zač a kde ji najdete? Proč ji manažeři potřebují? Důvěrné informace společnosti Microsoft

Strategie: co je zač? „Strategie je co děláte (ne co říkáte), a co děláte, je vaše strategie (…)“ „(…) každá firma má strategii, dobrou či špatnou, bez ohledu na to, co říká (…)“ Milan Zelený, Všechno bude jinak

Strategie: kde ji najdete?

Strategie: proč ji manažeři potřebují? První zodpovědností manažera je definovat „realitu“. Strategická rozhodnutí „nasedají“ jedno na druhé, strategie je denní agenda firmy. Historie předznamenává formulaci budoucí strategie (fenomén „bludných kořenů“).

Strategie: proč ji manažeři potřebují? Není možné přesně předvídat budoucnost (metoda scénářů). Strategie je výsledkem dohod (politický rozměr). Atmosféra souvislé, pomalu postupující změny (logická „přírůstkovost“).

Strategie: jak ji manažeři vytvářejí?

Podnikatelské problémy Microsoft Konstrukční dokonalost Podnikatelské problémy Důvěrné informace společnosti Microsoft

Strategie a budoucnost „Zpozorování a zužitkování časové prodlevy mezi projevem určitého zásadního vývojového zlomu v ekonomice a společnosti s plným rozvinutím jeho důsledků - mohli bychom to považovat za předjímání budoucnosti, která již nastala.“ „Promítnutí nové myšlenky, která se pokouší dát směr a tvar tomu, co má přijít, na dosud nezrozenou budoucnost. Tomu bychom mohli říkat uskutečňování budoucnosti.“ Peter F. Drucker

Strategie jako perspektiva Perspektiva zvnějšku dovnitř. Q: makrotrendy vašeho odvětví „Jaký je skutečný obor naší činnosti?“ „Kdo jsou naši platící zákazníci?“ P. F. Drucker

Příklady podnikatelských problémů zvyšování provozní výkonnosti zvyšování prodejní efektivity optimalizace procesního uspořádání  snížení nákladů a zlepšení dodavatelských vztahů  zvýšení administrativních a absorpčních kapacit zefektivnění systém správy aktiv strategie tržních pobídek zefektivnění IT: od řízení kvality IT služeb přes interní vývoj až po procesy IT governance konceptualizace a umístění (positioning) projektu na trhu finanční modely a strategické dokumenty posouzení podnikatelského záměru

Strategie a vytváření hodnoty Q: Co je hodnotou pro vaše zákazníky? „Vy jen tiskněte spoušť. My se postaráme o zbytek.“ slogan Kodak Hodnota má mnoho podob, mnoho zdrojů (užitek, kvalita, image, dostupnost …). „Cena je to, co zaplatíte. Hodnota je to, co dostanete.“ Warren Buffett Hodnotu určují (platící) zákazníci.

Strategie a podnikatelské modely Q: Jak přeměnit nápaditý postřeh ve fungující podnik? Podnikatelský model je příběh o tom, jak podnik funguje, jak vydělává peníze. Jak nové business modely mění svět práce a zaměstnávání?

Strategie jako logika výkonnosti „Podstatou strategie je určit, co nebudeme dělat.“ M. E. Porter Vstup nových firem Rivalita mezi konkurenty na trhu Vyjednávací síla dodavatelů Vyjednávací síla zákazníků Hrozba substitučních produktů

Strategická rozhodování

Personalistická řešení Microsoft Konstrukční dokonalost Personalistická řešení Důvěrné informace společnosti Microsoft

Strategie jako vitalita – HR pohled Organizace jsou jako ekosystémy Formují svoji budoucnost, jsou dynamické. Vytvářejí bezpečné, stabilní prostředí. Pak se pokoušejí o produktivitu. Nejdříve hledají užitečnost – pro zákazníky všeho druhu, vč. interních.

Strategie: jak lidé spolupracují? Q: V čem jsou pro vaši firmu nezbytní lidé? „Skupina lidí se spojí a existuje jako instituce, které říkáme podnik (…), (…) takže jsou schopni kolektivně dosáhnout toho, čeho by samostatně dosáhnout nemohli (…)“ David Packard „Rozumné chování často nenastane, protože lidé spolu nehovoří, nedůvěřují si a nemají společné důvody.“ Charles Handy

Co transformovat na HR řešení? Demografie Zaměstnanecká atraktivita (branding) Vyhledávání a výběr Virtuální týmy Generační spolupráce Meziprofesní spolupráce Práce s talenty „Výsledků dosáhneme tím, že využijeme příležitostí, nikoli tím, že budeme řešit problémy.“ Peter F. Drucker

Strategie a HR řešení

Strategie a HR řešení

Personalistické řešení aneb vytvořit dostupnou kapacitu Prostřednictvím konkrétních lidí jako„dodavatelů“ si kupuji: jejich pracovní (životní) čas, osobní a často certifikovanou odbornost, kompetenci pro pracovní místo a roli, osobní energii, transformovanou např. ve výkon, kreativitu, proměněnou např. v inovace, osobní reputaci, dobré jméno např. u zákazníků, jejich postoje, tedy internalizované hodnoty jako např. odpovědnost, pečlivost, obětavost , uvážlivost atd.

Základní výbava personalisty

„Je mnohem důležitější ve firmě dostat správné lidi na správná místa, než vytvářet jakékoli, třeba i ty nejlepší strategie.“ Jack Welch