ÚZEMNÍ PLÁN – PRŮZKUMY A ROZBORY část A1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČSN Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel,
ÚZEMNÍ PLÁN - VÝROK A ODŮVODNĚNÍ
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
úřad územního plánování
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
Nitra.
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
KONFERENCE „MÍRA REGULACE V ÚZEMNÍCH PLÁNECH VE STŘEDOEVROPSKÉM PROSTORU“ ČESKÝ TĚŠÍN 8. A ING. ARCH. PETR GAJDUŠEK.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Úvod do pozemních komunikací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Územně analytické podklady správních obvodů obcí s rozšířenou působností v území Jihomoravského kraje třetí / čtvrtá úplná aktualizace Územně analytické.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s úřady územního plánování Územně analytické podklady obcí Třetí úplná aktualizace Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s úřady územního plánování.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Vodní režim krajiny v územním plánování Petr Birklen AOPK ČR.
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Návrh 2. úplné aktualizace Pořizovatel a zhotovitel : Městský úřad Moravské Budějovice, oddělení výstavby a územního plánování Prezentace - Krajský úřad.
Studie dopravního řešení Žižkovy ulice od křižovatky s ulicemi SNP a Osvoboditelů k mostu Veslařů v Lounech.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP Pelhřimov Jihlava.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY 3. ÚPLNÁ AKTUALIZACE ODBOR ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A STAVEBNÍHO ŘÁDU KÚ ÚK.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP JIHLAVA Jihlava.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Firemní plány udržitelné mobility
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Lhůta pro pořízení územní studie
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Plochy a pozemky veřejných prostranství
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Územně analytické podklady Informace z metodické porady MMR s krajskými úřady ke 2. aktualizaci ÚAP obcí porada KrÚ JMK s ÚÚP JMK
ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ & URBANISMUS
Koncepce dopravy v MPP Michal Lehečka, 14/5/2018.
Obsah územně plánovacích podkladů
Územně analytické podklady
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Transkript prezentace:

ÚZEMNÍ PLÁN – PRŮZKUMY A ROZBORY část A1

Průzkumy a rozbory cílem je vyhodnotit současný stav a podmínky využívání území zjistit hodnoty území, rozvojové tendence, problémy a střety zájmů jsou podkladem pro zpracování zadání a pro řešení ÚP zpracovávají se na základě přípravných prací pořizovatele obsahují textovou část, včetně doplňujících tabulek a grafů grafickou část – výkres limitů využití území a problémový výkres

nemusí být součástí každého návrhu ÚP používají se tam, kde je v území mnoho změn např. při ukončení činnosti dolů je doporučené je provádět v P+R není nutné se při návrzích řešení držet jediného řešení a zůstávat při zemi (brát velké ohledy na finance např.) – možno uplatnit různé návrhy i považované za nerealizovatelné jejich obsah není stabilizován vyhláškou

Vlastní průzkumy a rozbory představují terénní průzkum základem je území vnímat a pochopit nalézt problematická místa zamyslet se nad možnými řešeními průzkum mapových podkladů (klasická mapa + ortofotomapa) průzkum dokumentů souvisejících s rozvojem (např. budoucí záměry, plánované stavby ŘSD, výsledky CSD, …) vlastní tvorba P + R

Podklady pro průzkumy a rozbory katastrální mapa vlastní terénní průzkum a fotodokumentace průzkum mapy a ortofotomapy CSD (http://scitani2010.rsd.cz) PÚR (zda-li sídlo neleží na rozvojové ose či specifické oblasti, …) ZÚR (mohou zde být už problémy vytipované), ÚAP

Zpracování části A1 – průzkumy a rozbory v semestrální práci Poster nad katastrální mapou vyznačení funkčních tříd místních komunikací vyznačení problematických míst s krátkým popisem a fotodokumentací formát – min A1, vytisknout na odevzdání CAD/GIS prezentace 3.4. (10.4.)

Postup práce Prozkoumání mapy města, ortofotomapy Zjištění, kam město spáduje, kam má vazby Prozkoumání pentlogramů z CSD Prozkoumání úkolů z PÚR a ZÚR pro město a okolí Terénní průzkum, fotodokumentace Případné dohledání materiálů (ÚP) Formulování průzkumů a rozborů Případně opakování celého procesu Najít minimálně 8 problémů, alespoň 4 musí být z různých subsystémů!

Poster Na katastrální mapu vyznačit: funkční třídy místních komunikací směry širších vztahů, důležitá místa problémová místa (očíslovat) s krátkým popisem a fotodokumentací zatím nezobrazovat funkční členění území

problém

Funkční skupiny MK dle ČSN 73 6110 A – rychlostní s funkcí dopravní B – sběrná s omezením přímého připojení sousedních nemovitostí, funkce dopravně obslužná C – obslužná, s funkcí obslužnou C – zóna 30, zóna s dopravním omezením D – se smíšeným provozem a komunikace s vyloučením motorového provozu (zklidněné) D1 - se smíšeným provozem (obytné a pěší zóny) D2 - komunikace nepřístupné provozu silničních motorových vozidel (komunikace pro pěší a cyklisty)

Problémová místa Urbanistické problémy důležité je propojení urbanismu a dopravy, odstranění zbytné dopravy (3 stupně) např. pokud je továrna v centru města, generuje zbytnou dopravu a zatěžuje město brownfieldy v obytné zóně aj. vyhledání z výkresu (hledat nehomogenity v území, území zanedbaná, území generující dopravu, kde nemá být-typicky průtah přes náměstí, vjezd do garáží přes pěší zónu apod.) Dopravní problémy stěžejní!!! urbanismus slouží pro pochopení dopravy

Dopravní problémy zjistit dopravní zátěže z CSD, podíly NA a zda-li nejsou někde překračovány kapacity (orientačně) zjistit záměry ze ZÚR na prověření (obchvaty, nové komunikace, napojení průmyslových zón) – už předpřipravené problémy k řešení prozkoumat na místě jednotlivé subsystémy: silniční železniční veřejná doprava osob doprava v klidu cyklistická pěší vodní letecká průmyslová (lanopásová, potrubní)

u každého subsystému sledovat: stávající stav cíle do budoucna (nové rozvojové plochy, opuštění provozu podniku apod.), tj. výhled na rozvoj města – ze stávajícího ÚP popsat problémy současné a očekávané ve výhledu vytipovat si lokalitu pro zpracování části B1 (řešení dopravy v klidu) semestrální práce pro výstavbu OZ a zóny 30 pro část B2 semestrální práce

Na co se při sledování zaměřit? SLEDOVAT KONCEPČNÍ PROBLÉMY zbytná doprava všech 3 stupňů kapacitní problémy na komunikační síti chybějící hierarchizace uliční sítě (zejména chybějící obytné zóny) nedostatek parkovacích míst špatně umístěné zastávky MHD špatně vyřešený přestup mezi jednotlivými dopravními prostředky (chybějící parkování typu P+R) chybějící infrastruktura pro cyklisty špatně vyřešené křižovatky (nekanalizované, příliš malé okružní křižovatky)

Silné zatížení průtahu Nebezpečný přechod a chybějící zastávkový záliv „Parkoviště“ u státního zámku Kongesce na průtahu

Nepřehledná křižovatka Možný tangenciální průjezd přes OK

Přeštice – přestup IAD - VHD

Nevyužité plochy u nádraží ČD – možno využít pro zřízení přestupního terminálu + parkoviště P+R nevhodný přestup bus - vlak „autobusové zastávky“

Profesionální příklad - Ledvice

Příklad - Ledvice Lokalita D03 - Požadavek na prověření přebudování křižovatky Mírová, Jiráskova a Polní cesta včetně odstranění nevhodných oblouků na vjezdu do této křižovatky. Cílem je především zvýšení bezpečnosti a dále estetické úrovně. Křižovatku lze buď kanalizovat pomocí směrovacích ostrůvků s obrubníkem, případně pomocí pojížditelných ostrůvků (zpravidla vydlážděné místo vyvýšené pouze o několik cm, jež umožňuje pojíždění rozměrnými vozidly), nebo přebudovat v okružní křižovatku (miniokružní, nebo malou okružní) dle dispozic. Miniokružní křižovatka se hodí zejména do stísněného prostoru intravilánu.