Hradec Králové 12.03.2013 ŘEŠME PROBLÉMY PODNIKÁNÍ V REGIONECH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
ZÁVĚRY ŠETŘENÍ SVAZU PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR V JIHOMORAVKÉM KRAJI A KRAJI VYSOČINA Brno, 6. března 2013.
ZÁVĚRY ŠETŘENÍ SVAZU PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR V OLOMOUCKÉM A ZLÍNSKÉM KRAJI Olomouc,
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Zdravotnictví po „velkém třesku“ Zdraví, zdravotnictví a evropské fondy Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
SVAZ PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR AKTIVNÍ MOTIVACE ŽÁKŮ ZŠ = JISTOTA PRO BUDOUCNOST ŘEMESEL OLOMOUC
Energetika a stavebnictví Územní energetická koncepce Mezinárodní konference ABF P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Svaz průmyslu a dopravy České republiky. Kraje Vám to řeknou ZÁVĚRY ŠETŘENÍ SVAZU PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI Chomutov, 12.
CzechInvest Karlovarský kraj Ing. Hana Nucová Regionální kancelář CzechInvestu pro Karlovarský kraj červen 2005.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
ZÁVĚRY ŠETŘENÍ SVAZU PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR VE STŘEDOČESKÉM KRAJI Mladá Boleslav, 3. dubna 2013.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Hospodářská politika a zaměstnavatelské vztahy“ ve složení: Ing.
Výzkum a vývoj a inovace v ČR Diskusní fórum k inovačnímu podnikání Brno, 3. října 2007.
Implementace flexicurity v ČR Porovnání výsledků šetření implementace přístupů k flexicurity v Polsku a ČR – CAPA a.s., český partner projektu. Mgr. Aneta.
KONFERENCE „MÍRA REGULACE V ÚZEMNÍCH PLÁNECH VE STŘEDOEVROPSKÉM PROSTORU“ ČESKÝ TĚŠÍN 8. A ING. ARCH. PETR GAJDUŠEK.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Liberec ŘEŠME PROBLÉMY PODNIKÁNÍ V REGIONECH.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Aktuální stav přípravy programového období František Kubeš odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj ČR RSK Pardubického.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) Zemědělské hospodaření.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Ing. Miloslav Roman Vedoucí oddělení regionálního rozvoje
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Transkript prezentace:

Hradec Králové ŘEŠME PROBLÉMY PODNIKÁNÍ V REGIONECH

Proč proběhlo šetření v krajích ? Leden až duben diskusních setkání v regionech - vedení SP ČR, hejtman, jejich náměstci a zástupci firem v krajích Cíl - poukázat na možnosti řešení problémů podnikatelského prostředí Podklad k debatě - dotazníkové zjišťování mezi podnikateli Počet oslovených respondentů – Královéhradecký a Pardubický kraj – 200 firem KRAJE VÁM TO ŘEKNOU ZÁVĚRY ŠETŘENÍ SVAZU PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR V KRÁLOVÉHRADECKÉM A PARDUBICKÉM KRAJI DUBEN 2013

Výsledky šetření Královéhradecký kraj

Nedostatek technických profesí a kvalita technického školství v kraji Pro více než 3/4 dotazovaných tedy 77% firem, je nedostatek technických profesí jedním z hlavních problémů v kraji.

Dopravní infrastruktura (např. zanedbaná silniční síť a chybějící páteřní komunikace z Hradce Králové k polským hranicím) Více než ½ respondentů vyjádřila své znepokojení se stavem dopravní infrastruktury v kraji

Problematika životního prostředí 2/5 podnikatelů vnímají záležitosti životního prostředí v kraji jako problematické.

Novela zákona o veřejných zakázkách platná od Novela zákona o veřejných zakázkách je problémem pouze pro 1/3 dotazovaných.

Stávající opatření na podporu zaměstnanosti v regionu (např. projekty financované z ESF typu "kurzarbeit", rekvalifikace aj.) Pro více než 1/3 firem nepředstavují stávající opatření pro podporu zaměstnanosti překážku

Nová struktura Úřadu práce (komunikace ÚP se zaměstnavateli v regionu) Nová struktura Úřadu práce je překážkou pro téměř 2/5 dotazovaných

Chybějící podpora nových investičních projektů (např. velká průmyslová zóna v okolí krajského města) Pouze 1/3 dotazovaných by uvítala větší podporu investičních projektů krajem..

Přístup úředníků hejtmanství k problémům podnikatelů 1/4 firem považuje přístup úředníků hejtmanství za překážku.

Další problémy podnikatelů – Královéhradecký kraj -Podpora Evropských fondů ve stávající podobě je zbytečné plýtvání prostředků na neefektivní projekty…, - Nepřipadá mi, že by Královehradecký kraj patřil mezi nejaktivnější kraje v ČR v lákání zahraničních průmyslových investorů, s jejichž spolupráci by bylo možné rozvinout podnikání řady menších navazujících společností. - Neschopnost státních úřadů a úřadů místní a krajské správy sdílet a předávat si informace. -Úředníci by si měli uvědomit, že tu jsou pro lidi a nezneužívat moc (status). - Tragické učňovské školství -Přístup státních úředníků (FÚ, SSZ, ČIŽP,HZS...)k většině PO vykazuje známky postoje, že všechny PO jsou podvodníci. Ev. neshody neřeší formou věcné podložené argumentace ale silou. -Obecně v souvislosti s enviromentální politikou státu neúměrná podpora výroby el energie z obnovitelných zdrojů a tím vysoké ceny el. energie, které znamenají snížení konkurenceschopnosti českých firem.

FIRMY SE VYJADŘOVALY K TOMU, ZDA BY SVAZ PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR MĚL ZASTUPOVAT JEJICH ZÁJMY V KRAJSKÉ TRIPARTITĚ 1/5 zaměstnavatelů v Královéhradeckém kraji chce, aby Svaz průmyslu a dopravy ČR zastupoval jejich zájmy v krajské tripartitě. 1/5 respondentů o existenci a práci tripartity v kraji neví a téměř 2/5 nebyly schopny se k otázce vyjádřit.

Výsledky šetření Pardubický kraj

Nedostatek technických profesí a kvalita technického školství v kraji Pro více než 3/4 dotazovaných tedy 78% firem, je nedostatek technických profesí jedním z hlavních problémů v podnikání.

Dopravní infrastruktura a veřejná doprava (např. hospodaření společnosti OREDO) Téměř 3/5 respondentů, tedy 59% vyjádřilo své znepokojení se stavem dopravní infrastruktury v kraji

Problematika životního prostředí 1/3 podnikatelů nemá problém s oblastí životního prostředí, pro 2/5 firem je oblast životního prostředí bez námitek

Novela zákona o veřejných zakázkách platná od Novela zákona o veřejných zakázkách je problémem pouze pro 1/3 dotazovaných.

Stávající opatření na podporu zaměstnanosti v regionu (např. projekty financované z ESF typu "kurzarbeit", rekvalifikace aj.) Pro více než 2/3 firem nepředstavují stávající opatření pro podporu zaměstnanosti překážku

Nová struktura Úřadu práce (komunikace ÚP se zaměstnavateli v regionu) Nová struktura Úřadu práce je překážkou pro téměř 2/5 dotazovaných

Chybějící podpora nových investičních projektů (např. velká průmyslová zóna v okolí krajského města) Téměř 2/3 firem, tedy 60% by uvítalo větší podporu investičních projektů.

Přístup úředníků hejtmanství k problémům podnikatelů Pouze 2/5 firem považuje přístup úředníků hejtmanství za překážku.

Další problémy podnikatelů – Pardubický kraj -Infrastruktura, nenavazující spoje veřejné dopravy, špatný technický stav silnic především v okrajových částech regionu. -Přístup FÚ k posuzování výzkumu a vývoje při daňových kontrolách -Překážkou je přístup i úředníků v obcích - Největším problémem je složitá neustále se měnící legislativa, každý úředník ji vykládá odlišným způsobem, ale pod svůj výklad se nikdo nechce podepsat. Dalším problémem je spousta dle našeho názoru zbytečných nařízení revizí, hlášení... jež musíme splňovat což výrazně omezuje čas který zbývá na vlastní práci

FIRMY SE VYJADŘOVALY K TOMU, ZDA BY SVAZ PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR MĚL ZASTUPOVAT JEJICH ZÁJMY V KRAJSKÉ TRIPARTITĚ ¼ zaměstnavatelů v Pardubickém kraji chce, aby Svaz průmyslu a dopravy ČR zastupoval jejich zájmy v krajské tripartitě. Více než 2/5 respondentů o existenci a práci tripartity v kraji neví a téměř 1/4 nebyla schopna se k otázce vyjádřit.

ZEPTALI JSME SE FIREM, JAKÁ JSOU JEJICH OČEKÁVÁNÍ OD NOVÝCH KRAJSKÝCH VLÁD OBOU KRAJŮ -vylepšení infrastruktury(urychlené řešení dostavby dálnice a silnice R35, opravy silnic II. a III.třídy, obchvat Náchoda) -- restrukturalizace středního školství a řešení otázky technického školství -jasnou energetickou koncepci kraje s podporou rozvoje CZT - podpora podnikání a to od živnostníků, přes malé a střední firmy až po velké korporace - podpora aplikovaného výzkumu ve firmách - podpora zaměstnanosti -náprava chyb v jízdních řádech (neexistence veř. dopravy o víkendech, odjezdy 5 minut před koncem prac. doby), - profesionální práci, transparentnost, koordinaci aktivit, koncepční řešení a lepší kontakt s podnikateli

ZÁVĚRY ŠETŘENÍ Palčivým problémem je nedostatek technických profesí a úroveň technického školství v kraji. Pro firmy představuje problém i dopravní infrastruktura a to nejen stav silnic v kraji Firmy očekávají od nové krajské vlády hlavně transparentnost, větší podporu podnikání pro malé a střední firmy, podporu zaměstnanosti, řešení dopravní infrastruktury či zvýšení podpory učňovského školství. Tématem zjišťování byla účast zástupců SP ČR v krajských tripartitách. Většina z dotázaných firem neví nic o tripartitě a její činnosti.

Děkuji Vám za pozornost ! Regionální zastoupení SP ČR pro kraj Liberecký, Královéhradecký a Pardubický Markéta Heroutová Kostelní 10/5, Liberec