APLIKOVANÁ GEOLOGIE Anotace předmětů (volitelné předměty)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace výuky CAD na naší škole
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
ÚVOD DO EKOLOGIE 1. lekce.
Inovace vzdělávání na školách zaměřených na ochranu osob a majetku Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Zahájení a ukončení:
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
CZ.1.07/2.2.00/ KA1 - Inovace laboratoří Geotechniky využívaných v rámci praktické výuky studentů Fakulty stavební a Hornicko-geologické fakulty.
Výzkumný ústav meliorací a ochrany půdy Praha Oddělení hygieny půdy.
ÚSTAV MATERIÁLOVÉHO INŽENÝRSTVÍ
Úvod do předmětu Technologie
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Informační podpora managementu
Informatika I Informatika pro 1. ročník 4 letého gymnázia
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Ing. Iva Dudková  Fakulta chemické technologie  Fakulta technologie ochrany prostředí  Fakulta potravinářské a biochemické technologie.
Ochrana aktiv v malé firmě Bakalářská práce Pavel Šnajdr – Aplikovaná informatika.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Institut environmentálního inženýrství 546
zaměřují se také ochranou neživé přírody
GEOLOGICKÉ VĚDY z řeckého geos (Země) a logos (věda) vědy o Zemi
Práce geologa v terénu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
GEOLOGIE, GEOLOGICKÉ VĚDY
Modul C1 - Systémy právní ochrany duševního vlastnictví
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A PRÁVO
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
Střední škola informatiky a služeb LCA Dvůr Králové nad Labem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s s jednotlivými geologickými.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Účetní systémy na PC (MPF_USPC) 1. TÝDEN (25. – )
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
GEOLOGIE – VĚDA O ZEMI.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Opava Modulární systém studijních programů na vysokých školách v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Reaktorová fyzika I pro 3. ročník zaměření TTJR, JEŽP a JZ
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Elektrotechnologie.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Úvodní informace Informatika v agrobyznysu LS 2011/2012.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Geofyzikální ústav AV ČR, v.v.i.. Obecné informace  Vznikl jako pracoviště ČSAV r  Je přímým pokračovatelem Státního ústavu geofyzikálního, založeného.
Obor Podniková ekonomika Ústav podnikové ekonomiky.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
KONCEPCE ENVIRONMENTÁLNÍ BEZPEČNOSTI Základní dokumenty Bezpečnostní strategie NATO Mezinárodní strategie pro snižování rizika katastrof OSN.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
TVIP 2017 Institut environmentálního inženýrství
Geologické vědy zkoumají neživou přírodu = základní podmínky pro život organismů, zdroj nerostných surovin Mineralogie – nauka o nerostech.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Aplikovaná elektronika
Sylaby přednášek Úprava vlastností hornin a zemin
Transkript prezentace:

APLIKOVANÁ GEOLOGIE Anotace předmětů (volitelné předměty)

Ochrana životního prostředí Cílem předmětu je seznámit studenty se základy fungování a mechanizmy znečišťování biosféry, požadavky a možnosti na její ochranu. Důraz je kladen na objasnění úlohy člověka v tomto procesu, na profesní znalosti a schopnosti nezbytné k řešení reálných problémů stavu a ochrany životního prostředí v každodenní praxi. Hlavní témata Globální problémy lidstva. Změny životního prostředí středoevropského regionu. Cíle ochrany životního prostředí. Aspekty trvale udržitelného rozvoje. Stav životního prostředí v ČR. Zákonodárství v ČR v ochraně životního prostředí a environmentální politika ČR. Mezinárodní závazky ČR v ochraně životního prostředí. Environmentální politika a zákonodárství EU.

Rétorika  Předmět podává základní informace o významu, místu a fungování rétorických dovedností v práci manažerů a dalších pracovníků.  Samostatná část je věnována tréninku rétorických dovedností a návykům a základům hlasové hygieny.  Analyzovány jsou základní druhy slovních projevů a jejich výstavba.  Pozornost je věnována chybám ve verbálním a neverbálním projevu a jejich odstraňování.

Hlubinná stavba a petrologie  Definice litosféry a jejich částí. Plášť, kůra, astenosféra  Oceánská a kontinentální kůra, litosférické desky  Geofyzikální metody výzkumu, hlubinné stavby a jejich výsledky  Vrty a důlní díla - vrty v oceánské kůře  Vrty v kontinentální kůře  Hluboké vrty v ČR a jejich výsledek  Příspěvky petrologie a geochemie, petrologické modely litosféry  Srovnávání hlubinné stavby Země s jinými kosmickými tělesy  Petrologie hornin hlubinného původu I. Exotické uzavřeniny  Petrologie hornin hlubinného původu II. Bazalty, ultrabazika atd.  Interpretace procesů probíhajících v litosféře  Litosféra střední Evropy

Informatika  Cílem výuky je poskytnout studentům sjednocující základní pojmový aparát o informačních systémech a technologiích, vymezit funkci osobního počítače a dát návod k využívání PC pro další vzdělávání v této oblasti.  Současně získat přehled o trendech technického a programového vybavení počítačů a umět na počítači nastavit jeho základní funkce a využívat jej pro svoji každodenní činnost v dalších předmětech studia. Hlavní témata: Základní pojmy z oblasti VT, Technické vybavení počítačů, Programové vybavení počítačů, Práce s PC, Základní typy a funkce programového vybavení PC, OS MS Windows, Počítačové sítě, Počítačové vybavení školy a jeho možnosti.

Základy technické mineralogie a petrografie Cílem předmětu je podat ucelený přehled o minerálním a petrografickém složení základních technických materiálů tak, aby posluchač byl schopen samostatně pomocí klasických mineralogických metodik pracovat s hodnocenými materiály. Hlavní témata: mineralogie a petrografie obecná a technická, systematický přehled technických minerálů, experimentální mineralogie, mineralogie technická, krystalochemie a geochemie syntetických krystalů, struktura a mikrostruktury polykrystalických minerálních surovin, mineralogicko-petrografické zhodnocení anorganických materiálů, mineralogie a petrografie slínků a cementů, mineralogie a petrografie cementových past a betonů.

Tvorba www stránek Cílem výuky je poskytnout studentům základní orientaci ve využívání počítačů v elektronickém podnikání. Získat přehled o tvorbě www stránek. Naučit studenty prakticky využívat počítačové prostředí k moderním obchodním aktivitám na internetu. Hlavní témata: Příklady portálů na Internetu Tvorba zadaných www stránek Tvorba reklamy na Internetu Zpracování protokolu laboratorního cvičení Prezentace www stránky

Sanační technologie Účelem náplně předmětu je seznámit studenty se základními typy technologií, používaných při sanaci kontaminované nesaturované i saturované zóny horninového prostředí: Technologie pro ošetřování nesaturované zóny Technologie čištění podzemní vody Technologie čištění půdního vzduchu a vzdušnin Biologické metody Chemické a fyzikální postupy Nanotechnologie pro sanaci ekologických zátěží Inovační technologie Ekonomika sanačních technologií Legislativní rámec sanačních prací

Průmyslové havárie Cílem předmětu je rozšíření všeobecných znalostí studentů o možném negativním vlivu průmyslu na své okolí, s důrazem na průmyslové havárie a následné úniky průmyslových nebezpečných látek. Studenti získají informace o základních vlastnostech nebezpečných látek, jejich vlivu na člověka a životní prostředí, způsobech predikce následků havárií průmyslových zařízení, organizaci ochranných a sanačních opatření.

Petroarcheologie Definice petroarcheologie. Tradice tohoto studia v Brně. Podobné výzkumy v dalších zemích střední Evropy. Srovnávací sbírky nerostných surovin – litotéky. Metody určování surovin v terénu a v laboratořích. Charakteristika laboratorních metod, jejich možnosti a finanční náročnost. Přehled vyvřelých hornin se zřetelem na jejich využívání v pravěku. Přehled sedimentárních hornin se zřetelem na jejich využívání v pravěku. Přehled metamorfovaných hornin se zřetelem na jejich využívání v pravěku. Suroviny štípaných a broušených artefaktů ve východní části střední Evropy. Suroviny brousků, žernovů a kamenných přeslenů, suroviny k výrobě keramiky. Základní minerální zdroje k výrobě bronzu, železa, stříbra, zlata, olova. Stavební kamenné suroviny, výroba vápna.

Aplikace geochemického modelování v magmatické petrologii Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy užívanými ke geochemickému modelování v magmatické petrologii. Z hlediska modelování procesů vedoucích k magmatické diferenciaci bude výuka členěna do následujících částí: a)rozdílný stupeň tavení stejného zdroje b)rozdílné tavení odlišných zdrojů c)frakční krystalizace d)míšení magmat e)asimilace/kontaminace taveniny korovým materiálem f)nemísivost tavenin Modelování bude prováděno pomocí hlavních oxidů, stopových prvků a prvků vzácných zemin. Studenti budou seznámeni s dostupným geochemickým softwarem.

Prezentační techniky Cílem výuky je poskytnout studentům základní orientaci ve využívání počítačů při prezentaci firem v elektronickém podnikání, tvorby informačních letáků, reklamy na Internetu. Rozšířit dovednosti v tvorbě WWW stránek. Naučit studenty prakticky využívat počítačové prostředí k moderním obchodním aktivitám na internetu. Hlavní témata Příklady dynamických Power Pointových projektů Tvorba zadaných www stránek Tvorba reklamy na Internetu Využití digitální fotografie pro prezentaci firmy Prezentace zpracovaných materiálů.

Degradace půd Cílem předmětu je objasnit posluchačům problematiku degradačních procesů v antropogenně využívaných půdách, péči o půdní úrodnost z pohledu ekologické funkčnosti v krajině a trvale udržitelného zemědělství. Naučit je způsobům diagnostiky degradačních procesů a rekultivací a sanací půd antropogenně a přírodně poškozených tak, aby byla obnovena jejich ekologická a produkční funkce.