Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Autoevaluace školy z pohledu poradce
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Upozornění •Prezentace Občanského sdružení ve škole i mimo ni, Hlavatce byla z kapacitních důvodů těchto webových stránek upravena. Oddělením řízení grantů.
Vítáme Vás!! Závěrečná konference projektu OPVK oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání Centrum podpory EtV v Olomouckém kraji 5. června.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Cesta k modernímu vzdělávání
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Ing. Marek Bumbálek Krnov
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Organizace s celostátní působností v oblasti dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků a.Plnění priorit vzdělávací politiky státu b.Reakce na aktuální.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
Kurikulum G Podpora učitelů gymnázií jako pilířů kvality vzdělávání Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
TTnet (Training of Trainers Network)
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Název operačního programu:
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém výkaznictví preventivních aktivit ve školství
Transkript prezentace:

Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity D - Vzdělávání Závěrečná konference projektu, Praha,

D - Vzdělávání  Cílem aktivity D bylo navrhnout a pilotně ověřit systém vzdělávání pedagogických pracovníků škol v oblasti autoevaluace, informovat širší pedagogickou a odbornou veřejnost o zavádění systému autoevaluace do praxe škol.

D -Vzdělávání Klíčové aktivity:  D1a – DVPP – vývoj a realizace pilotáží vzdělávacích programů pro koordinátory AE ve školách a poradce pro školy v oblasti AE  D1b – DVPP – návrh studia k výkonu specializované činnosti  D2 – Diseminace výstupů projektu – konference pro pedagogickou, odbornou veřejnost a zřizovatele  D3 – Tvorba studijních textů a metodik ke vzdělávacím programům aktivity

Aktivita D: Vzdělávání a diseminace  Závazky projektu:  Návrh a pilotáž vzdělávacího programu pro koordinátory AE (vznik studijních textů a metodiky) – 210 absolventů po 50 hodinách Studium má 5 modulů (1 modul = 6h prezenční výuka + 4h e - learning  Návrh a pilotáž vzdělávacího programu pro poradce AE (vznik studijních textů a metodiky) – 28 absolventů po 20 hodinách (návaznost na koordinátora AE), praxe realizována v aktivitě C2  Návrh standardu k výkonu specializované činnosti  Konference – 2 v každém kraji (na začátku a na konci projektu)  Aktuálně:  Kurz pro koordinátory AE byl pro velký zájem zrealizován ještě jednou (celkem tedy XX absolventů). Obsah byl aktualizován s ohledem na výstupy projektu.  Studijní text je k dispozici ke stažení na webových stránkách projektu.

D1a) DVPP – vývoj a realizace vzděl. programů Vzdělávací program Koordinátor autoevaluace  V roce 2009 bylo realizováno studium, které absolvovalo 217 pedagogických pracovníků. Studium má 5 modulů,v rozsahu 50 vyuč. hodin (1 modul = 6h prezenční výuka + 4h e - learning).  V současné době probíhá druhé studium KO AE, kterého se zúčastňuje celkem 220 pedagogických pracovníků.  Obsah programu:  Úvod do autoevaluace školy  Plánování autoevaluace  Proces autoevaluace  Výstup autoevaluace  Vyhodnocení autoevaluačního cyklu

D1a) DVPP – vývoj a realizace vzděl. programů Vzdělávací program Poradce autoevaluace  V červnu 2010 bylo uskutečněno výběrové řízení do studia Poradce AE. Výběrového řízení se zúčastnili absolventi studia Koordinátor AE. Studium Poradce AE v rozsahu 20 hodin prezenčního studia absolvovalo 29 poradců.  Obsah programu:  1. Role poradce a poradenské procesy  2. Osobnost poradce, partnerský a expertní přístup  3. Aktivní naslouchání  4. Formulace zakázky  5. Facilitace  6. Zpětná vazba v poradenství a etika

D1b) Návrh studia k výkonu specializované činnosti  Koordinátor autoevaluace - 10 měsíční aktivita, modulární systém, rozsah 250 vyučovacích hodin, forma prezenční a learning-  Obsah:  Úvod do AE – 8 hodin – legislativa, pojmy, e-learning  Oblasti kvality školy – cíle, kritéria, indikátory, evaluace ŠVP  Manažerské řízení AE – personální, self a time managament  Proces AE – fáze, metodologie, statistika, EN  Vzájemné učení – zkušenosti, analýza potřeb  Metaevaluace – vyhodnocení procesů AE a vzáj. návštěv  Prezentace projektu - Příklady Inspirativní Praxe, závěrečné vyhodnocení – zaměření na vlastní prezentaci

D 2 – Diseminace výstupů projektu - konference  V roce 2009 proběhly ve všech krajských pracovištích NIDV zahajovací konference. Úvodních konferencí (celkem 14) v krajích se zúčastnilo 870 pedagogů, ředitelů škol a zástupců zřizovatelů škol, z toho 68 aktivně vystoupilo.  Cílem konferencí byly:  Výměna zkušeností mezi školami daného kraje.  Seznámení se s pohledy zřizovatelů a ČŠI na vlastní hodnocení škol.  Seznámení škol s aktivitami projektu Cesta ke kvalitě.  Prezentace z těchto konferencí jsou umístěny na webových stránkách projektu.

D 2 – Diseminace výstupů projektu - konference  Závěrečné konference budou realizovány opět ve všech krajských pracovištích NIDV. Na konferencích budou představeny výstupy projektu, které Vám pomohou při realizaci vlastního hodnocení na Vaší škole.  Dovolujeme si Vás tímto pozvat na krajské konference. Kapacita sálů je omezená na 60 osob. Přihlašujte se průběžně na adrese:  Termíny a místo konání: viz. další tabulka

D 2 – Diseminace výstupů projektu - konference TermínMísto konání Praha České Budějovice Hradec Králové Plzeň Střední Čechy – v Praze Ústí nad Labem Ostrava Olomouc Pardubice Liberec Jihlava Karlovy Vary Zlín Brno

D 3 – Tvorba studijních textů a metodik  Tvorba studijních textů a metodik ke vzdělávacím programům aktivity:  studijní text pro účastníky vzdělávacího programu Koordinátor autoevaluace,  metodický materiál pro lektory VP Koordinátor autoevaluace,  studijní text pro účastníky vzdělávacího programu Poradce autoevaluace,  metodický materiál pro lektory vzdělávacího programu Poradce autoevaluace  Metodický materiál k e-learningovému studiu pro lektory vzdělávacích programů

Aktivita D - Vzdělávání Děkuji vám za pozornost Kontakty: NIDV: