Vítáme Vás na semináři : Advokát a jeho klient Brno, dne 25. 4. 2013 Přejeme hezký a příjemný den !

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Strategie a taktika jednání s lidmi
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Stimulace a motivace zaměstnanců
Vítáme Vás na semináři : Advokát umí zvládat konfliktní situace Brno, dne Přejeme hezký a příjemný den !
PSYCHICKÉ STAVY.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
IveHale s.r.o..
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Zásady pozorování a vyjednávání
Vymezení, funkce, zdroje
Psychohygiena seniora
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
Psychologie Mgr. Milan Šimek
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
OSOBNOST.
Principy, zásady a chyby
Jak se stát dobrým právníkem?
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Okolo knihovnického pultu Bc. Zdena Haplová Profesionální přístup k poskytování knihovnických služeb a komunikace s klientem.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Zdravá škola.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
Principy interaktivního programu. Co je to interaktivní program? Jedná se o program, během kterého jsou třída i lektor v intenzivním kontaktu – nejedná.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
Chyby při vnímání druhých lidí
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Teorie vzdělávání dospělých
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Teorie vzdělávání dospělých
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Temperament, charakter, motivace
Témata kognitivní psychologie
Rodičovství biologické a pěstounské
Lidská přitažlivost.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

Vítáme Vás na semináři : Advokát a jeho klient Brno, dne Přejeme hezký a příjemný den !

Organizace dnešního semináře Lektorem dnešního dne je : PhDr. Oldřich Solanský, Ph.D. Seminář je koncipován formou interaktivího přístupu Seminář je koncipován formou interaktivího přístupu Přestávky Přestávky Mobily - podle vaší potřeby Mobily - podle vaší potřeby Přejeme hezký a příjemný den !

Tématická náplň semináře 1.Sociální percepce 2.Co determinuje formování soudu o druhých lidech 3.Chyby v posuzování druhých 4.Nejčastější typy problémových lidí 5.Zvládací strategie jednotlivých typů problémových lidí 6.Test sebevědomí 7.Nároky na profesi advokáta 8.Základní způsoby úspěšného jednání s lidmi

Cíle semináře - reálný cíl absolventa: Pochopí smysl a význam sociální percepce Naučí se lépe odhadovat jiné lidi Uvědomí si nejčastější chyby při posuzování druhých lidí Rozezná jednotlivé typy problémových lidí Seznámí se s adekvátními reakcemi na chování těchto lidí Osvojí si základní způsoby úspěšného jednání s lidmi

Sociální percepce Ani ty nejlepší teoretické znalosti nám nezaručí správný odhad lidí aneb něco o zkušenosti, intuici a empatii

Co determinuje formování soudu o druhých  Výpověď pozorované osoby, jiných osob  Důvěryhodnost zdroje  Vnímání tváře  Tělesný vzhled, konstituce a pohyby  Mimika očí  Úloha předmětných artefaktů  Přeceňování vnějších charakteristik  Aschova teorie „centrálního rysu“  Homansovo pravidlo

Nejčastější chyby v posuzování jiných  Haló efekt  Logický omyl  Efekt shovívavosti  Efekt primárnosti  Egocentrické hledisko, nedostatek empatie  Předsudky a sociální vlivy  Stereotypy

Typy problémových klientů (1)  Výbušný a snadno popudlivý  U ničeho dlouho nevydrží  Kverulant  Workholik  Netýkavka (úzkostně agresivní)  Pedant  Vztahovačný  Hysterik  Úzkostný typ

Typy problémových klientů (2)  Narcistně agresivní typ  Bezohledně agresivní typ  Fanatik  Hostilní  Ixoid  Schizoid  Náladový  Nezdrženlivý  Obzvláštník

Nároky na profesi advokáta (1) Trpělivý Trpělivý Objektivní, nezaujatý, nestranný Objektivní, nezaujatý, nestranný Zvládá principy efektivní komunikace Zvládá principy efektivní komunikace Zaujatý pro věc Zaujatý pro věc Umí naslouchat Umí naslouchat Vnímavý Vnímavý Informovaný Informovaný Má dobrou paměť Má dobrou paměť Odborné znalosti Odborné znalosti Vědomosti Vědomosti Zkušenosti Zkušenosti Je důvěryhodný Je důvěryhodný Je asertivní Je asertivní

Nároky na profesi advokáta (2) Využívá svého postavení s citem a důsledností Využívá svého postavení s citem a důsledností Umí dát najevo soucit Umí dát najevo soucit Vyjadřuje své myšlenky jasně Vyjadřuje své myšlenky jasně Má vysoká etická měřítka Má vysoká etická měřítka Dokáže navodit aktivní tempo Dokáže navodit aktivní tempo Má pozitivní, vzhůru směřující postoj Má pozitivní, vzhůru směřující postoj Má mnoho energie a není vázán psacím stolem Má mnoho energie a není vázán psacím stolem Je dobrým vyjednavačem Je dobrým vyjednavačem Při rozhodování provádí logické kroky Při rozhodování provádí logické kroky Má silné osobní charisma Má silné osobní charisma Zevnějšek, prostředí - upravenost, doplňky, móda, hygiena Zevnějšek, prostředí - upravenost, doplňky, móda, hygiena

Základní způsoby úspěšného jednání s lidmi Jméno znamená osobnost Neskrblete pochvalou a uznáním Povzbuďte sebevědomí partnera Hledejte v partnerovi odborníka Naznačte svoji důvěru v partnera Ponechejte partnerovi jeho názor na věc, jeho mínění Buďte pozorným posluchačem Naznačte zákazníkovi, že si ho vážíte Naznačte zákazníkovi, že ho potřebujete Jednejte tváří v tvář

Základní interaktivní pravidla To, jak se chováme k druhým lidem, určuje, jak se druzí lidé budou chovat k nám Máme mít své chování pod kontrolou Sledujeme a analyzujeme chování druhých a podle něho pak usměrňujeme chování vlastní Jsme si vědomi toho, že na základě chování jen odhadujeme, co ten druhý cítí, co ví, jaké má postoje, co si myslí apod. Jednáme s lidmi otevřeně, ale nemusíme vždy prozradit svým chováním své skryté pocity Naučíme-li se ovládat své chování, naučíme se předcházet stresu, nevystavujeme se tolik stresujícím faktorům

Opakování podstatného

Děkujeme Vám za účast na semináři : Advokát a jeho klient Děkujeme Vám za pozornost a za Váš aktivní přístup ! Těšíme se na další spolupráci s Vámi !