Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost číslo prioritní osy 7.1 název osy: Počáteční vzdělávání Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Advertisements

Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Přehlídka nejlepších podnikatelských záměrů. Druh a předmět činnosti Průzkum trhu a marketingový plán Obchodní strategie Finanční plán Přehlídka nejlepších.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Lenka Šůsová Marie Kubáňková Analýza možností podpory podnikání v Městské části Praha 13.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
STUPŇOVITOST A METODY USPOŘÁDÁNÍ UČIVA V EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTECH
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Učme se nově Souhrnné informace o projektu. Základní údaje Název projektu:Učme se nově Registrační číslo:CZ.1.07/1.1.04/ Název operačního programu:
Cloverleaf Limited s.r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního.
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
PricewaterhouseCoopers Date NTS – národní tématické sítě Ing. Libor Witassek, MBA WorkshopNTS-B „Podpora drobného podnikání“ 19. listopadu 2007, Praha.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
aneb Assessment Centre a Development Centre
Personální strategie mezinárodní firmy
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Téma 13: Finanční plánování
Cesta k uplatnění na trhu práce Fond dalšího vzdělávání, 2017
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Finanční management Téma č.4 Dnešek Finanční páka Provozní páka.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Kariérové poradenství a podnikavost
Pracovní setkání středních škol
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost číslo prioritní osy 7.1 název osy: Počáteční vzdělávání Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.

Učme se podnikat! Projekt je součástí programu vzdělávání pro konkurenceschopnost, výzvy Libereckého kraje ve znění: „Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání.“ Cíle projektu: 1. Doplnit stávající ŠVP na SŠ o témata dle požadavků studentů a pedagogů. 2. Na základě předaných znalostí a zkušeností: Zvýšit šance žáků pro uplatnění na trhu práce Získat pro ně konkurenční výhodu na základě předaných znalostí pro budoucí studium a další uplatnění na trhu práce Předat základní informace k založení a rozvoji vlastního podnikání Seznámit studenty se základy ekonomie, základními principy fungování trhu, základy marketingu, účetnictví a finanční analýzy Vysvětlit základní pojmy finanční gramotnosti, určující rozhodnutí o úsporách, ale také zadlužení Seznámit studenty se základní nabídkou peněžního a finančního trhu s důrazem na rizika a úskalí jednotlivých produktů. Rozvíjet podnikatelské schopnosti a dovednosti na základě zpracování vlastních podnikatelských záměrů a jejich přihlášení do soutěže. 3. Snahou projektu je ukázat prezentované teorie a principy pokud možno na co největším počtu příkladů. 4. Zároveň dostanou studenti na seminářích několik úkolů k procvičení získaných znalostí. Hlavním samostatným úkolem pak ale bude zpracování vlastního podnikatelského záměru.

1.Základní studijní materiál bude v e-learningu z důvodu: a)Jednoduchá přístupnost pro studenty i pedagogy b)V e-learningu budou testy c)Bude se průběžně upravovat, aktualizovat a doplňovat. Bohužel dochází k neustálým změnám v legislativě, poměrně radikálně se mění podmínky v podnikání, zejména se to týká drobných živnostníků a malých a středních firem (mění se daňové sazby – DPH i daň z přidané hodnoty, mění se podmínky založení společností - právnických osob, např. společností s r.o. a vyvíjí se i obory ekonomie a marketingu. d) Bude se měnit náplň jednotlivých kurzů. Projekt je určen pro první až čtvrté ročníky, takže náplň a rozsah kurzu budou rozdílné a stejně tak závěrečné testy. Dále je určen pro různé typy středních škol, pro obchodní akademie tedy může být náplň a rozsah opět pozměněn ve srovnání s gymnáziem. Kurz mohou absolvovat studenti opakovaně s rozšířeným obsahem a prohloubením jednotlivých témat. e) Bude se upravovat náplň a rozsah a samozřejmě související testy na základě zpětné vazby a požadavků účastníků – studentů, pedagogů. Studijní materiál by měl být základním kamenem kurzů. Snahou je, aby byl pokud možno vyčerpávající a následně pak jednoduše přizpůsoben potřebám jednotlivých kurzů. Vychází z parametrů projektu, kdy předpokladem je na začátku fáze přípravy s tvorbou studijních materiálů a pak už „jen“ realizace. Projekt ale trvá do roku 2015, materiály tedy budou průběžně upravovány jak jsem uvedla. Ze studijních materiálů je možné na základě požadavků pedagogů a studentů sestavit „moduly na míru“ konkrétní škole, ročníku, nebo kurzu (kdy účastníci mohou být i z různých ročníků). Jednoduše si vyberou témata, která je zajímají, případně zadají rozšíření vybraného obsahu o další témata. Studijní materiál může působit nekompaktně díky snaze pokrýt co možná nejširší okruh požadavků na různých školách a v různých ročnících. Předpokládáme, že náplň bude časem upravena na základě realizace pilotních kurzů a zpětné vazby pedagogů a studentů. Učme se podnikat!

2. Prezentace budou připravovat lektoři na základě studijních materiálů. Jejich součástí by měly být i cvičební úkoly pro studenty. Vypracování bude zadané buď do příštího semináře, nebo na ně bude vyhrazen čas při semináři. Záleží na rozsahu kurzů a jejich zvolené obsahové náplni. 3.Velmi důležitá je pro nás zpětná vazba od pedagogů i studentů. Proto jsou připraveny dotazníky, sloužící jako zpětná vazba po každém kurzu. 4.Jako zpětná vazba může sloužit i diskusní fórum na webových stránkách Diskusní fórum slouží nejen ke komentářům, připomínkám, ale i návrhům nových témat, požadavků a diskusi. Do diskusního fóra může přispět každý účastník kurzu jakýmkoliv příspěvkem – pedagog, nebo student. Připomínky a nápady jsou vítány, protože mohou výrazně přispět ke splnění cílů projektu. 5.Soutěž o nejlepší podnikatelský záměr. Na základě získaných znalostí by měli studenti po ukončení kurzu a úspěšném zvládnutí testů zpracovat (v týmech, nebo samostatně) vlastní podnikatelský záměr. Vlastní nápad na podnikání zpracovat ve formě business plánu. K tomu by jim měla pomoci probíraná témata. Mohou si tedy sami zmapovat trh na kterém by měl být podnikatelský záměr uskutečněn, zmapovat konkurenci, tržní potenciál, vypracovat třeba i marketingový plán, případně pomocí marketingového průzkumu zmapovat potenciální poptávku po svém budoucím produktu. Součástí bude samozřejmě také finanční plán. Mohou si zvolit také formu podnikání – OSVČ, právnická osoba a odůvodnit, proč si tu kterou formu vybrali. Soutěž by měla být hodnocena nezávisle potenciálními spotřebiteli. Proto předpokládáme hlasování na webu. Zároveň by měl konkrétní podnikatelský záměr získat určitý počet bodů za kvalitu zpracování.

Osnova Kurz je rozdělen do 3 až 4 modulů: Modul 1 A) Náplní jsou informace potřebné pro začátky podnikání, ať už se jedná o živnost, nebo založení společnosti. Základní informace o legislativě, nutných odvodech, registracích, také potřebného kapitálu k založení společnosti, nebo živnosti jako OSVČ. Vysvětluje základní pojmy a základní formuláře. Tato část může být zcela, nebo částečně, vynechána pro první ročníky. Je určena pro vyšší ročníky, nebo pokračování kurzu. Nicméně i pro nižší ročníky může být přínosné dozvědět se např. co je DPH a jak funguje. B) Druhá polovina modulu je věnována základním principům fungování trhu a může být doplněna o základy makroekonomie v rozsahu, který závisí na složení studentů konkrétního kurzu (pro první ročníky zřejmě jen stručné seznámení s tím, že existuje makroekonomie a hospodářská politika).

Osnova Modul 2 A) Obsahovou náplní první části jsou základy marketingu a základní přehled marketingových nástrojů a strategií. Tato část, jak předpokládáme, může obohatit všechny účastníky kurzu nezávisle na věkovém složení. Pokud je marketing přímo předmětem osnov na konkrétní škole, i tak může být obsah doplněn o témata, která v předmětu probírána nejsou. B) Druhá část se věnuje základům řízení podniku. Rozsah může být přizpůsoben nižším ročníkům, určen pro pokračování kurzu, nebo vyšší ročníky. C)Třetí část je věnována základům účetnictví. Opět může být zcela vynechána, nebo naopak rozšířena.

Osnova Modul 3 A)Náplní modulu 3 jsou peněžní a finanční trhy a přehled o nabídce bankovních i nebankovních produktů. Cílem je dosáhnout základní orientace v nabídce produktů, naučit se rozlišovat výhody a nevýhody jednotlivých produktů, samozřejmě umět spočítat úroky, což je pro orientaci a výběr základní předpoklad. Dále se naučit spočítat si celkové náklady na produkt, nebo naopak výnos pro možnost porovnání. Vzhledem k tomu, že roste počet mladých lidí, kteří jsou extrémně zadlužení a mohou se dostat i do dluhové pasti, považujeme za důležité seznámit je s produkty peněžního trhu pokud možno co nejdříve. Dokonce i na stavebním spoření je možné prodělat peníze jak ukážeme na konkrétním reálném příkladu. Cílem je, aby měli žáci představu o současné a budoucí hodnotě peněz, že reálná budoucí hodnota úspor, které si budou časem spořit třeba na penzi bude díky inflaci za desítky let nesrovnatelně nižší než dnes. Všechny příklady, které budou uvedeny jsou založeny na reálných skutečnostech. Předpokládáme, že alespoň zkrácený rozsah náplně modulu 3, neboť jeho části mohou být přínosem opět pro všechny účastníky, na všech školách včetně nižších ročníků. B)Poslední náplní jsou nástroje pro podporu podnikání. Informace mohou být přínosem také pro všechny, protože jsou využitelné nejen pro potenciální budoucí podnikatele, ale i pro budoucí uchazeče na trhu práce a potenciálního zaměstnavatele. Přínosem je už jen informace, že programy na podporu podnikání existují, účastnící je mohou využít kdykoliv v budoucnu a informovat se tak o aktuálních programech, ať už pro využití svého zaměstnavatele, nebo pro sebe.

Osnova 4. Case Study Samostatnou kapitolou je případová studie. Jde o to ukázat na reálném příkladu vývoj firmy od založení po rozvoj. Vybrali jsme firmu založenou v České republice skutečně jako start-up, internetový e-shop Mall.cz – Internet Mall s.r.o. Firma, která začala se základním kapitálem 100 tisíc Kč se vypracovala a během několika let vyrostla v holding (vlastník nizozemský Netretail Holding), který dosahoval tržeb ve výši 4 miliard korun a který koupila v dubnu 2012 jihoafrická mediální a internetová skupina Naspers prostřednictvím společnosti MIH Allegro. Společnost již vlastní aukční server Aukro. Konečná cena bude záviset na účetním vypořádání v některých státech, nicméně to není relevantní pro kupní cenu, která se bude pohybovat mezi 220 – 230 milióny EUR., tedy 5,5 – 5,7 miliard korun za 75% - 80% podíl v Netretail Holdingu. Nejde o jediný prodej české firmy, ale tento je pravděpodobně zatím největší, týkající se české start-up firmy v porevoluční historii. Přitom byl Mall před 2 lety ve velmi vážné krizi, která mohla skončit velmi neslavně. V rámci seminářů budou krátce představeny i jiné české start-up firmy, tedy firmy začínající s minimálním kapitálem bez zahraniční účasti. Např. Mixit.cz a jiné.

Spolupráce s pedagogy 1.Předpokládáme výběr témat ve spolupráci s pedagogy na konkrétní škole a „ušití kurzu na míru“, samozřejmě v rámci dané osnovy. 2.Předpokládáme pomocnou spolupráci se studenty na jejich podnikatelských záměrech. Zároveň bychom rádi ve spolupráci s pedagogy určili konkrétní parametry hodnocení projektů. 3.Vítáme zpětnou vazbu, jakékoliv podněty, připomínky. Předpokládáme postupné vytvoření ucelených studijních materiálů, které by mohly sloužit k pokračování kurzů i po skončení projektu. Ať už v e-learningu, nebo zařazením do učebních osnov.

Děkuji za pozornost! Ing. Miluše Hermanová věcná manažerka tel.: