Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Postnatální vývoj Jana Fišerová EU-ICT-ČAZ-8-09.
KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název Ontogeneze člověka
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
13. Psychický vývoj, jeho zákonitosti, periodizace - 1. cast.
FÁZE ŽIVOTA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Opakování - vývoj jedince
Vývojová stádia člověka
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
DOSPĚLOST.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ČLOVĚK Pří_232_Savci_Člověk Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Etapy vývoje člověka - křížovka
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
D OSPÍVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Etapy vývoje lidského života. Periodizace vývoje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_41 Vzdělávací.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Žáci se seznamují s dovednostmi v jednotlivých věkových obdobích
Periodizace lidského vývoje
Období lidského života
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora Název: Etapy lidského života Název – kód: ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA - VY_32_INOVACE_MIC01 Předmět: Občanská výchova Vzdělávací oblast dle RVP ZV: Člověk a společnost Tematický celek: Osobnost (člověk jako jedinec) Ročník: osmý Očekávaný výstup dle osnov: žák vyjmenuje etapy lidského života, stručně je charakterizuje a časově vymezí. Vysvětlí pojmy vývoj, evoluce, fylogeneze, ontogeneze Anotace : výukový materiál slouží k výkladu daného tématu Metodické poznámky: součástí výukového materiálu je pracovní list pro žáky a metodický list pro učitele Datum: 7. 9. 2011 Dostupné z www.zsuj.cz, financováno z OP VK - IP oblasti podpory 1.4. EU - peníze školám. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu. Uvedená práce podléhá licenci CreativeCommons. Mgr. Jitka Michalicová. Nevyužívejte dílo komerčně. Zachovejte licenci 3.0 Česko.

Občanská výchova, 8. ročník Etapy lidského života Občanská výchova, 8. ročník

Vývojová období Prenatální Novorozenecké Kojenecké Batolecí Předškolní věk Mladší školní věk Starší školní věk – puberta Adolescence Mladá a střední dospělost Pozdní dospělost Stáří

Prenatální období Období od početí do porodu (9 měsíců) Do 3 měsíců – embryo Od 3. měsíce plod Plod reaguje na podněty, např. zvukové, je aktivní (pohybuje se) má schopnost sociální interakce s matkou

Novorozenecké období Doba prvního měsíce po narození V této době probíhá adaptace = přizpůsobení dítěte na podmínky prostředí mimo tělo Výživa – mateřské mléko

Kojenecké období Do konce prvního roku života Dočasný mléčný chrup se prořezává mezi 5.-9.měsícem Rozvoj pohybových činností 2.měsíc – dítě zvedne a udrží hlavičku ( pase koníčky) 4.měsíc – dítě se přetočí na bříško a zpět na záda 6.-7.měsíc –dítě se posadí 9.měsíc – postaví se,přidržuje se nábytku a snaží se chodit 12.měsíc – první samostatné krůčky od 4.měsíce může být dítě kromě kojení vyživováno pečlivě rozmixovanou potravou

Batolecí období 2. a 3. rok Učí se základním hygienickým a společenským návykům osamostatňuje se – příjem potravy, řeč, pohyby, chůze Rozvoj smyslového vnímání a řeči, kolem 2. roku začíná dítě spojovat slova v jednoduché věty a ve 3letech je schopno samostatného vyprávění přestává nosit pleny, v 18.měsících by mělo chodit na nočník samostatně Ve třech letech uvědomění si vlastního já – období vzdoru Hlavní činnost: hra

Předškolní věk 3 roky – vstup do školy Rozvíjí se fantazie,tvořivá práce,vědomosti,znalosti,intelekt Věk otázek (proč, na co, jak?) Na konci období se prořezávají první trvalé zuby Většina dětí navštěvuje mateřskou školu

Mladší školní rok Do 11 – 12 let Největší rozvoj duševní činnosti dítěte Vstup do školy Hra ustupuje, hlavní činností se stává učení

Starší školní věk - puberta Přibližně do 15 let Prohloubení zvláštností a rozdílů mezi chlapci a dívkami Změny související s dospíváním Fyzické, psychické i sociální změny

Adolescence 15 – 20 let Získání rovnováhy mezi vnitřním a vnějším světem Příprava na povolání, volba povolání, láska, sexualita, příprava na manželský a rodinný život

Mladá dospělost 20 – 30 let Tělesný vývoj ukončen, ve věku 25 let je člověk nejsilnější, nejodolnější, dovršuje se schopnost učení Založení rodiny ženy: mateřský instinkt Muži: profesionální vzestup, seberealizace

Střední dospělost 30 -45 let Počátek tělesných problémů (nemoci, obezita…) Rozvoj profesionálních schopností Člověk je zásadovější, pevnější, spolehlivější Dospělé děti, příprava na roli prarodičů

Pozdní dospělost 40 (45) – 60 let Častější zdravotní problémy, vrásky, šediny Odchod do důchodu Syndrom opuštěného hnízda: odchod dospělých dětí z rodiny

Stáří Nad 60 let Celkové opotřebení organismu Generační spory Snížení fyzické výkonnosti Důchod – změna ve způsobu života, nutnost aktivního přístupu V pozdním stáří problémem blízkost smrti, klesá životní elán

Použité zdroje Janošková, D. a kol.: Občanská výchova 8, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Praha: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-393-0 Šil, P., Karolová, J.: Já člověk. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2004. ISBN: 80-7182-175-6. Obrázky galerie Klipart Office