Centrum celoživotního vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kvalita v dalším vzdělávání Hodnocení kvality dalšího vzdělávání v rámci sítě místních center celoživotního vzdělávání.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Středisko rozvoje sociálních služeb, o.p.s. Jeseník
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje, o.p.s. Regionální konzultační centrum Most.
Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika – Polská republika 2007 – 2013 „Rozvoj lidských zdrojů česko-polského Slezska“ Program Operacyjny.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
1 Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Přátelské setkání.
Středočeský kraj Česká republika
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
„My máme e-bezpečnost školy vyřešenou, pravidelně aktualizujeme antivir“ Průzkum zájmu o projekt i-Bezpečná škola.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Tandem Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Tandem Koordinační centrum česko-německých.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
Cesta k modernímu vzdělávání
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Aktuálně k Operačnímu programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost výzva k předkládání individuálních projektů ostatních.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Ing. Marek Bumbálek Krnov
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Organizace s celostátní působností v oblasti dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků a.Plnění priorit vzdělávací politiky státu b.Reakce na aktuální.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Strategické řízení a plánování
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
Název operačního programu:
Konference primární prevence PK
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Centrum celoživotního vzdělávání – zařízení pro DVPP Pardubického kraje www.ccvpardubice.cz

CCV PARDUBICE Vznik: 1.1. 2006 Působnost: Pardubický kraj (4 okresy) Hlavní činnost: 1. Další vzdělávání p.pracovníků 2. Celoživotní vzdělávání 3. Projekty ESF

DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ Akreditace MŠMT pro 895 vzdělávacích programů Registrováno 9 639 pracovníků škol a šk. zařízení Pk (2 329 MŠ, 4 856 ZŠ, 2 454 SŠ) Ročně realizováno 300 akcí pro 6 500 účastníků: 2010 – 329 akcí, 6 790 účastníků 2009 – 317 akcí, 6 637 účastníků 2008 – 269 akcí, 5 543 účastníků

Projekty ESF OPVK 1. Cesty od tradiční školy k učící se organizaci aneb měníme sebe, měníme školu (CZ.1.07/1.3.12/01.0009) Rozpočet: 11 727 086 Kč Začátek: 01. 12. 2008 Konec: 30. 09. 2011 Školy zapojené do projektu: ISŠ technická Vysoké Mýto, Střední automobilní škola Holice ; ISŠ Moravská Třebová; SOU Svitavy; OA a jazyková škola Pardubice; SOŠ a SOU Lanškroun; SOŠ a SOU automobilní Ústí nad Orlicí; SOŠ a SOU stavební Rybitví; SŠ průmyslová, strojnická, technická a VOŠ Chrudim ZŠ Hrochův Týnec, ZŠ Ústí nad Orlicí, ZŠ Npr. Eliáše Pardubice ,ZŠ Jevíčko, ZŠ Holice, ZŠ Choceň, ZŠ Třemošnice, ZŠ Seč

Projekty ESF OPVK 2. Leaderem uvnitř aneb jak využít svých osobnostních kvalit k rozvoji školy (CZ.1.07/1.3.00/08.0220) Rozpočet:18 844 847,03 Kč  (2 600 000 Kč) Začátek:12. 8. 2009 Konec: 31. 07. 2012

Projekty ESF OPVK 3.Rozvoj nabídky dalšího vzdělávání pro zástupce místní správy a samosprávy – Tvorby vzdělávacích programů (CZ.1.07/3.2.13/01.0039) Rozpočet: 2 258 280,77 Kč Začátek:1. 9. 2010 Konec: 30. 06. 2012

Projekty ESF OPVK 4. Zavedení systému školských logopedických služeb v Pardubickém kraji (CZ.1.07/1.2.13/ 03.0011) Rozpočet: 8 304 067,44 Kč Začátek:1. 10. 2010 Konec: 31. 05. 2012 KA 1 Tvorba a realizace vzdělávacích programů (240 proškolených logopedických asistentů) KA 2 Systém školních logopedických služeb Cílem KA je podpora aktivit vedoucích k rozšíření speciálně pedagogických služeb na školách a ověřování metodických a didaktických nástrojů pro práci s dětmi a žáky se SVP (podpora práce logopedických asistentů za vedení odbornými logopedy – tutory) KA 3 Metodická podpora a poradenství 36 regionálních metodických setkání - workshopů v rámci jednotlivých ORP 4 krajská metodická setkání Podpoření pedagogičtí pracovníci - účastníci workshopů

Projekty ESF OPVK 5. Kompetence učitele mateřské školy (CZ.1.07/1.3.12/04.0002) Rozpočet: 3 517 706 Kč Začátek:1. 7. 2011 Konec: 31. 12. 2012 Hlavní cíl projektu: Záměrem je vytvořit modulový vzdělávací cyklus a vyškolit celé týmy pedagogických pracovníků vybraných mateřských škol. Současně je cílem projektu rozvinutí spolupráce mezi MŠ a předávání zkušeností a příkladů dobré praxe. Tento cíl vychází z reálných potřeb dnešního života pedagogických pracovníků, na než jsou kladeny vysoké nároky v oblasti pedagogického působení na děti. Každý pedagogický pracovník zapojené MŠ absolvuje základní cyklus 6 vzdělávacích programů Dále si dle svých profesních potřeb mohou účastníci zvolit z nabídky doplňujících výběrových programů. 2 programy jsou cíleně zaměřeny na zvyšování kompetencí řídících pracovníků v oblasti řízení a personální politiky (časová dotace 8 vyučovacích hod. pro každý jeden program), 2 programy reflektují potřebu dalšího vzdělávání zvyšujících odborné kompetence pedagogů pro realizaci kurikulární reformy a vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí dětí (časová dotace 16 vyučovacích hod. pro každý jeden program, realizovat se budou jako 2-denní výjezdní akce). V rámci aktivit projektu bude podpořeno 1200 osob v základních 6 programech a 230 osob ve výběrových programech. Což je celkem 1430 podpořených osob v průběhu trvání projektu.

Projekty ESF OPVK 6. Prevence stresu a pracovního vyhoření pro učitele (CZ.1.07/1.3.12/ 04.0003) Rozpočet: 3 117 000 Kč Začátek:1. 07. 2011 Konec: 31. 12. 2012 Komunikace, asertivita, efektivní řešení problémů, práce s časem- time management, 540 proškolených učitelů

Regionální konzultační centrum Pardubice Poslání: Vzdělávání, Podpora, Poradenství pro SOŠ Pardubického kraje v oblasti kurikulární reformy, tvorby a zavedení ŠVP do praxe SOŠ

RKC Pardubice 2009 - 2011 Zahájení činnosti říjen 2009 (leden 2012) Region Pardubického kraje Spolupráce s SOŠ a SOU Pk Činnost: 23 vzdělávacích akcí 491 účastníků 40 konzultací

Projekty ESF OPVK Připravovaný projekt Inovativní systém dalšího vzdělávání pracovníků škol Začátek:1. 03. 2012 Konec: únor 2015

Pružně reagují na okamžité potřeby ve školství Vnášejí praxi do DVPP Cíle projektu: Hlavním cílem projektu je vytvoření tří metodicko-oborových kabinetů, které mají tři hlavní funkce: Pružně reagují na okamžité potřeby ve školství Vnášejí praxi do DVPP Nabízejí komplexní vzdělávací, metodické a poradenské služby ve školství. Náš projekt reaguje na potřebu chybějící ucelené a provázané metodické a konzultantské sítě v Pardubickém kraji a neexistenci systémového a provázaného oborového vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení jako důležitých prvků monitoringu, definování potřeb, tvorby metodických doporučení, návrhu systémových řešení a jejich implementaci v oblasti kariérového poradenství, řízení a vedení škol a šk. zařízení a ekonomického poradenství. Metodická sít byla zásadním způsobem narušena přechodem systému DVPP v regionech, ze státní na krajskou úroveň ke konci r. 2004. Projekt je nutné realizovat vzhledem k současné situaci, kdy metodická podpora škol v oblasti vzdělávání na úrovni Pardubického kraje nedokáže v dostatečné míře naplnit potřeby škol v oblasti monitorování potřeb a DVPP tak, aby byly schopny pružně a účinně reagovat na výzvy a potřeby vyplývající z realizace kurikulární reformy a z procesu implementace ŠVP. Metodické kabinety budou ve spolupráci se sítí externí metodické a konzultantské podpory a lektorské podpory v Pardubickém kraji řešit aktuální potřeby škol formou vzdělávání, metodické podpory a poradenství a konzultací v oblasti implementace ŠVP do praxe škol a kariérového a ekonomického poradenství.

Další cíle projektu: Vytvořit a vyzkoušet nové a inovované vzdělávací programy pro rozvoj znalostí a pro tréninky kompetencí pracovníků ve školství Vytvoření mechanizmů poradenské a konzultační podpory a ověření jejich funkčnosti.

Projekt předpokládá vytvoření tří metodicko - oborových kabinetů (tři KA): 1. kabinet pedagogicko - psychologického a kariérového poradenství 2. kabinet řízení a vedení škol a školských zařízení 3. kabinet ekonomického poradenství Realizace projektu je plánována ve spolupráci s využitím početné sítě externích expertů, lektorů a metodiků, tzn. zapojení odborníků z praxe. Cílem KA je rozšíření vzdělávacích a poradenských aktivit vedoucích k zvyšování a prohlubování znalostí a dovedností výchovných a kariérových poradců na školách z oblasti volby povolání a kariérového poradenství. Součástí aktivity je vytvoření metodického poradního sboru (MPS) a realizace pravidelných setkání MPS s cílem zajištění metodických poradenských služeb. Vzdělávací aktivity budou probíhat na třech úrovních: 1. Tvorba a realizace vzd. programů včetně metodických materiálů : a) tvorba a realizace dvou 16 hod. vzd. programů (výjezdních) zaměřených na posouzení intelektových a osobnostních předpokladů žáků pro studium, poradenskou pomoc při výběru vhodného studijního nebo učebního oboru a zaměstnání. b) tvorba a realizace tří 12 hod. seminářů(výjezdních) zaměřených na pomoc žákům a rodičům při volbě studijního a profesního uplatnění po absolvování ZŠ nebo SŠ, informace o školách a poradenských službách v regionu PK, informace o aktuálním a budoucím vývoji na trhu práce. 2. Metodické poradny (podporovaná aktivity výzvy 1.4): realizace 12 půldenních regionálních odborných workshopů zaměřených na aktuální problematiku oblasti volby povolání a kariérového poradenství. 3. Konzultace a stáže (podporovaná aktivity 1.4): a) realizace 20 konzultací s cílem vzájemné výměny zkušeností a praktických příkladů dobré praxe v oblasti kariérového poradenství . b) realizace 20 stáží na SŠ, ÚP, KHK s cílem získání aktuálních informací o nabízených vzdělávacích oborech a informacích o trhu práce v daném regionu PK.

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Monika Jirásková jiraskova@ccvpardubice.cz