PROJEKT „VAŘÍME SE ŠKOLOU“. Smysl projektu: Děti si vyzkouší různé možnosti, jak lze prostřít stůl a na něj připravit různé druhy pokrmů. Uvědomí si,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Absolutistická monarchie ve Francii
Advertisements

PRÁZDNINY 2010 A JAK TO ZASE ZAČALO. CO SE VLASTNĚ DĚLO NA KOPRETINĚ ? •B•Bylo potřeba uskutečnit další výměnu elektrického vedení •Š•Štěstí přeje připraveným,
My od 1. do 6. třídy ,,DOKONALÁ PARTA“ na Svahové
Studentská inovace praxí
Projektový den s prvky OSV
METODICKÝ LIST Žáci si přečtou text- společně, po jednotlivcích, samostatně… Doporučuji text vytisknout předem každému. Žáci zaškrtávají v textu slova,
ZŠ JANOVICE ŽÁKOVSKÁ RADA. VOLBY DO ŽÁKOVSKÉ RADY zástupci 4. až 9.třídy zástupci 4. až 9.třídy každá třída si zvolí své dva zástupce se svým třídním.
 Pod záštitou: Ústeckého kraje.  ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, MÍROVÁ 2734/4, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE PROJEKT ÚSTECKÉHO KRAJE: EKO-ECHO - Kouty krajiny.
Mezinárodní den zdraví V rámci mezinárodního Dne zdraví, který je každým rokem 7. 4., jsme připravili akci „ Soutěž o nejzdravější svačinu“
Grafika Martina Fabianová, Lyra. … rozhodla jsem se zúčastnit se grafické části VZSST z trošku jiné stránky, tak doufám, že mě s tím hned nevykopnete.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výuka chemie na ZŠ ve spolupráci se SŠ Mgr. Klára Helanová.
VÝPOČTY V TISKOVÝCH SESTAVÁCH SESTAVÁCH Lenka Buchtová, 4. y.
Využití znalostí ze zkoušek ECDL v projektovém dnu.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Karlova Studánka – 1.7. Sbíráme se, snad někam pojedeme.
Fyzikální projekt První soukromá základní škola v Hradci Králové, s. r
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Mgr. Michal Oblouk SOUVĚTÍ SOUŘADNÉ.
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
Grafické studio Ten dělá to a ten zas tohle FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vyber si některý z obrázků Přemýšlej pomocí obrázku, o čem by mohla být dnešní hodina, co tě k obrázku napadá? Zapiš si své nápady do sešitu + Zkus svůj.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: OV - Stolničení Ročník:
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Cvičení v přírodě Říjen 2011, Bělá
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Jak to bylo doopravdy Tereza Kohoutová.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
Vypracoval Lukáš Pokorný, I2 2012/2013. Krátké představení : Narozena 8. Února 1974 Pracuje jako učitelka Anglického jazyka Studovala na Ostrovském gymnáziu.
Propojení informačních technologií s přírodopisem
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
23. Josef chtěl zjistit, jestli bratři změnili své chování a litují toho, co způsobil.
VYUŽITÍ MENTÁLNÍHO MAPOVÁNÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ 4.
HNED CO JSME PŘIŠLI, PŘIVÍTAL NÁS PAN ŘEDITEL MARCEL GAUSE.
PROJEKTOVÝ DEN GIMP.  o první hodině jsme se seznámili s našim dnešní tématem.  Téma projektového dne bylo,,Virtuální svět nebo realita´´.  Měli jsme.
Office I. Miroslav Lorenc.
Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa
ZŠ BUKOVANY U SOKOLOVA 20. a
Perníková chaloupka aneb
Bez zkažených zubů, mám fakt príma hubu!!!
Světový den výživy – 16. říjen
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
KROUŽEK MALÝ KUCHTÍK (1. – 3. ročník).
STOP KYBERŠIKANĚ !. PROJEKTOVÝ DEN 28. ZŠ, RODINNÁ 39, PLZEŇ
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
BEZPEČNÉ CESTY DO ŠKOLY 2016 Jak to začalo? V lednu 2016 proběhla schůzka ředitele školy s paní starostkou a panem místostarostou a výsledkem je – 20.
Příprava dětí na přemístění z DOZP Mgr. Ingrid Hanzlíková, DiS. Praha 31. října 2013.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Moje výpočetní technika Zde vás čekají moje výtvory při hodinách informatiky.
NázevJan Amos Komenský AnotaceVýklad nové látky AutorMgr. Zuzana Šmerdová Očekávaný výstupŽák zná základní údaje z tohoto období Speciální vzdělávací potřeby.
Projekt finanční gramotnosti
Praxe v Německu – Rotenburg –
Projekt 5.A Aj – Hv - Vv.
Německo 2016 Nürtingen.
ZŠ JANOVICE ŽÁKOVSKÁ RADA.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Vaření za dob Karla VI..
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Děti tam budou mít nakreslená nebo napsaná svoje vánoční přání.
Učíme se jinak.
LVK Sobota ráno Karolína Siřínková
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Po naší předvánoční besídce jsme začali s dětmi vytvářet nejrůznější dekorace na stůl nebo dveře. A tak to vypadalo ještě deset dní po našem tvoření. Stoly.
Nedvědová, Kotlárová, Bannertová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA TURNOV TŘÍDA 8.C
Nejdřív jsme si ukázali, co kočička s pejskem do dortu všechno dali.
Transkript prezentace:

PROJEKT „VAŘÍME SE ŠKOLOU“

Smysl projektu: Děti si vyzkouší různé možnosti, jak lze prostřít stůl a na něj připravit různé druhy pokrmů. Uvědomí si, co vše je k tomu potřeba. Výstup: Prostřený stůl s vhodně zvolenými pokrmy.

1. hodina  Žáci přemýšleli nad tím, co by asi mělo být jejich úkolem. Společně jsme došli k tomu, že by měli vytvořit hezky prostřený stůl a na něj vytvořit vhodné pokrmy či nápoje.  Nejprve si žáci volili název projektu. Každý napsal svůj návrh na papírek a nalepil na tabuli. Z vylepených návrhů odebrali ty, které se většině příliš nelíbili a poté ke zbylým názvům chodili dělat čárky.  Zvítězil název „VAŘÍME SE ŠKOLOU“

1. hodina  Následovalo rozdělení žáků do pracovních skupin. Děti si vybraly, že chtějí pracovat ve čtyřech skupinách po třech žácích.  Každé družstvo si vymyslelo svůj název, který souvisel s tématem:

1. hodina  Žáci obdrželi společně velký papír, fixy a malé barevné lístečky, na které psali, co všechno je napadne, když se řekne PROJEKT „VAŘÍME SE ŠKOLOU“.

2. hodina  V další hodině žáci v činnosti pokračovali. Návrhy dětí, které byly stejné či podobné, se dávaly na stejné hromádky. Z těchto lístečků se následně vytvářela přehledná myšlenková mapa.

2. hodina  Při tvorbě mapy děti napadlo, že by mohla každá skupina vytvořit prostřený stůl a pokrmy na jiné téma, proto si děti navrhly různá témata a každé družstvo si jedno téma vybralo

2. hodina  Následně jsme se společně pustili do vymýšlení hodnotících kritérií – co se bude hodnotit, kdo všechno bude hodnotit a jakým způsobem

2. hodina  Poslední činností z prvního dne bylo plánování, vybírání receptů, domlouvání se, co kdo a kdy přinese, zařídí, co vše je potřeba. To vše si každá skupina zaznamenávala do tabulky. Děti se mezi sebou domlouvali i další dny o přestávkách

3. hodina (o týden později)  Další týden projekt pokračoval. Děti si přinesly z domu vše potřebné – nakoupené suroviny, dekorace na stůl, potřebné nádobí…  V hodině informatiky si děti chtěly na počítači vytvořit své MENU (názvy pokrmů, které chtějí připravit, napsat si na něj název svého družstva, téma)

4. hodina  V další hodině si děti naplánovaly, že si vyrobí prostírání na stůl, které by souviselo s jejich tématem.

5. a 6. hodina  V dalších dvou hodinách pracovních činností se děti pustily do hlavního úkolu – přípravy vybraných pokrmů a dekorace stolů.  Každá skupina měla své pracovní místo, na které si připravili suroviny, nádobí (některé si sami zašli půjčit k paní kuchařce) a pustili se do práce.

5. a 6. hodina

 Stoly se začaly pomalu zaplňovat…

5. a 6. hodina  A tady jsou již hotová díla… 1.skupina – „KUCHAŘÍCI“ – ZDRAVÉ MENU

5. a 6. hodina  2. skupina – „DRACI V HRNCI“ – CIZOKRAJNÉ (EXOTICKÉ) MENU

5. a 6. hodina  3. skupina – „DORTÍCI“ – MENU NA NAROZENINOVOU PÁRTY“

5. a 6. hodina  4. skupina – „RYCHLOVARKY“ – SVATEBNÍ MENU

5. a 6. hodina  Po vytvoření prostřených stolů po sobě žáci vše uklidili a pozvali si ostatní děti ze školy a také paní učitelky a další pracovnice školy, aby si poslechli jejich závěrečnou prezentaci svých výtvorů a jejich obhajobu.

HODNOCENÍ PRACÍ  Po vyslechnutí prezentace práce žáků přišla řada na hodnocení. Nejprve paní učitelka zhodnotila celkově práci všech dětí, poté jednotlivých skupin – jak která skupina pracovala, jak se děti mezi sebou chovali a domlouvali a nakonec děti ohodnotila známkou.  Před každý stůl byl připraven kelímek a ostatním dětem a pracovnicím ze školy byly rozdány barevné žetonky. Měli je dát tomu družstvu, jejichž práce a obhajoba se jim nejvíce líbila.

HODNOCENÍ PRACÍ  Poté se žetonky spočítaly a určilo se pořadí družstev. Ostatní děti všem skupinám zatleskaly.  Nakonec jsme společně s žáky projekt zhodnotili.

ZÁVĚREČNÁ SPOLEČNÁ „HOSTINA“  Žáci se rozhodli podělit se o vytvořené pokrmy s ostatními dětmi ze školy a pozvali je na hostinu. Teklo i šampaňské …

ZÁVĚREČNÁ SPOLEČNÁ „HOSTINA“  Zůstaly jen prázdné talíře…