Situace ve starověkém Římě ve 4. a 5. století n. l.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Advertisements

Shrnutí učiva raného středověku
Stěhování národů Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s vymezením pojmu středověk, pojmy a informacemi o období.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Základní škola Zlín, Komenského.
Zánik říše západořímské
Stěhování národů ● tímto pojmem se označují rozsáhlé migrace obyvatelstva (barbarských kmenů), které probíhaly koncem starověku a počátkem středověku.
Stěhování národů a barbarské státy
Raný středověk 5. – 11. století
Osídlování a vytváření Evropy v raném středověku
Zánik západořímské říše
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Vytváření středověké evropy
Jaké téma podle vás budeme dnes probírat?
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ299 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Vojenští císaři Legie si samy provolávaly a sesazovaly císaře! – za 50 let tohoto období bylo 28 oficiálně uznaných císařů (+ další vzdorocísaři) - pouze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Raný středověk (Stěhování národů)
Časové vymezení pojmu středověk Stěhování národů
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Antický Řím Dějiny impéria.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
VY_32_INOVACE_2D.6.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Základní rysy západoevropské, byzantské a islámské kultury
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Zánik římské říše Petr Machala.
Dominát Petr Machala.
Francká říše.
Franská říše 7. ročník.
Středověk Stěhování národů Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0102.
Dějepis Římské císařství 1.
Byzantská říše.
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: První středověké.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_25-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ŘÍMSKÉ CÍSAŘSTVÍ. - období principátu začíná nástupem OCTAVIANA - republikánské úřady fungují pouze formálně, Řím se mění v monarchii - v roce 20 př.n.l.
Francká říše (Franská říše). Stěhování národů Naprostý chaos, divoké kmeny, bitvy OdoakerOdoaker Attila Bič boží Vandalové v Římě.
EU peníze středním školám
Vytvořil: Jakub Řezníček
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Francká říše Petr Procházka
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Rozpad a zánik říše římské
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Starověký řím 6. ročník NG.
Starověký Řím Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_19
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
Diokletianus Constantinus
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_08
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Římské císařství - dominát
Stěhování národů Zánik římské říše.
Byzantská říše.
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
Francká říše.
Římské císařství - dominát
Stěhování národů Zánik římské říše.
Transkript prezentace:

Situace ve starověkém Římě ve 4. a 5. století n. l. Pád Říma Situace ve starověkém Římě ve 4. a 5. století n. l.

Císař Konstantin I. Rozhodl se, že využije křesťanství ke sjednocení obyvatel říše Roku 313 po Kr. vydal Edikt milánský a zrovnoprávnil křesťanství s ostatními náboženstvími Přenesl hlavní město říše do nově založené Konstantinopole (dnešní Istanbul) Krizi Říma zpomalil, ale zastavit ji nedokázal

Útoky germánských kmenů Stále více sílily útoky barbarských kmenů Barbaři = ti, kteří nepřijali římskou civilizaci Tlak germánských a dalších kmenů na hranice říše sílil

Stěhování národů Vpád Hunů do Evropy – konec 4. stol. Hunové – kočovníci z asijské stepy – náčelník Attila „Bič boží“

Strach uvedlo do pohybu Slovany a Germány – tlak na římskou hranici

Rozdělení římské říše – 395 n. l. Důvodem byla snaha o snadnější správu země a nutnost lépe čelit sílícím útokům barbarů Každé vládl samostatný císař Západořímská říše Centrum: Řím Východořímská říše Centrum: Konstantinopolis

Vypálení Říma Kmen Vizigótů vtrhl do Itálie – dobyli Řím a vypálili ho O pár let později byl Řím zpustošen a vypálen germánskými Vandaly a to tak důkladně, že se pojem vandal zapsal do povědomí jako výraz pro bezdůvodné ničitele

Zánik říše Západořímské – 476 n. l. Císaři se v Říme rychle střídali – většinou už byli bezmocnými loutkami v rukách vojenských velitelů Poslední císař Romulus Augustus byl sesazen roku 476 n. l. Tím zaniká Západořímská říše Končí také celá epocha starověku