Www.zstgm.opava.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Frenštát p. R., Tyršova 913
Advertisements

Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Kariérové poradenství
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Cesta ke kvalitě v praxi
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní poradenské pracoviště
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Školní poradenské pracoviště
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Masarykova základní škola
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Závěrečná konference Hodnocení aktivit a činností projektu Integrace na druhou Partner: Pedagogicko-psychologická poradna,Opava, příspěvková organizace.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Škola byla slavnostně otevřena v roce Stala se všeobecně známou pod názvem „Škola - Lesná“ (stavba byla opakováním projektu ze sídliště Lesná.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI, PROBLEMATIKA PÉČE O NADANÉ ŽÁKY Projekt v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Bezpečné klima na školách konference k projektu Kraje Vysočina 2017
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Konference primární prevence PK
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Vítejte na třetí místní konferenci
Centrum kolegiální podpory CKP
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
PaedDr. Dagmar Kuzníková
Transkript prezentace:

www.zstgm.opava.cz

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM „Ten umí to a ten zase tohle…“

52 pedagogických pracovníků 14 správních zaměstnanců 28 tříd NAŠE ŠKOLA V ČÍSLECH 570 žáků 52 pedagogických pracovníků (10 speciálních pedagogů, 1 asistent pedagoga, 13 dyslektických asistentů) 14 správních zaměstnanců 28 tříd 8 oddělení školní družiny a školního klubu 2 školní jídelny 4 budovy

Školní poradenské pracoviště VEDENÍ ŠKOLY Mgr. Lenka Štichauerová – ředitelka PaedDr. Ivana Pavlíková – zástupce ředitele Mgr. Radim Kříž – zástupce ředitele Školní poradenské pracoviště PaedDr. Ivana Pavlíková Mgr. Karin Martiníková – speciální pedagog Mgr. Kateřina Rossmanithová – speciální pedagog Mgr. Eva Sonková – výchovný poradce Mgr. Marek Rosa – výchovný poradce Mgr. Tomáš Osadník – výchovný poradce Mgr. Radmila Holušová – metodik prevence Mgr. Radim Kříž asistent pedagoga

1. STUPEŇ 14 tříd 262 žáků rozšířená výuka VV školní družina umístěn na ul. Mírová

2. STUPEŇ 15 tříd 318 žáků rozšířená výuka informatiky školní klub umístěn na ul.Riegrova 13

SPECIFIKA Skupinová integrace 80 žáků Individuální integrace 50 žáků (žáci s VPU) v 2.-7. ročníku Individuální integrace 50 žáků Žáci z dětského domova 13 žáků Dojíždějící žáci 21 %

MINIMÁLNÍ PREVENTIVNÍ PROGRAM „Zdravý kolektiv = pohoda ve škole“ Dlouhodobý cíl: Pozitivní klima školy Pozitivní klima tříd „Zdravý kolektiv = pohoda ve škole“

FAKTORY SOCIÁLNÍHO KLIMATU ŠKOLY Lidé ve škole: vedení školy pedagogičtí pracovníci nepedagogičtí pracovníci žáci rodiče širší okolí Umístění školy Budova, estetická úprava Základní koncepce („filozofie“) školy Aktivity vůči okolí – zapojení se do života města

FAKTORY SOCIÁLNÍHO KLIMATU TŘÍDY Učitelé Způsoby hodnocení a zkoušení Prostředí učebny Prostorové uspořádání Osobní prostor, který má žák k dispozici Častost „stěhování“

Osobnost třídního učitele VEDENÍ TŘÍDY Osobnost třídního učitele (vzdělávání – sborovna, individuální vzdělávání) Sborovna: PhDr. Richard Braun, PhDr. Jan Svoboda, PhDr. Helena Vrbková, Mgr. Petra Večerková „Management sociální práce se žáky ZŠ“ - 7 pedagogů „ Metodik prevence soc.pat. jevů“ - 1 pedagog „Školní speciální pedagog – školní speciální psycholog“ - 3 pedagogové sebezkušenostní výcviky

TŘÍDNICKÉ HODINY 2x měsíčně; na 1. i 2. stupni zaměřeny na komunikaci, sebepoznání, sebeuvědomění, kooperativní a kohezní hry - práce v komunitním kruhu - důležitá pravidla - zpětná vazba schránky důvěry ve třídě vytváření bezpečného, vstřícného prostředí zástupci tříd v žákovské radě

ADAPTAČNÍ KURZY PRO ŽÁKY 6. ROČNÍKŮ „SEZNAMME SE I,II“ vede třídní učitel metodická pomoc speciálního pedagoga finanční zabezpečení – granty, dotace

VÝUKA zavedení témat prevence do výuky pravidla, způsoby hodnocení, zkoušení pomoc prospěchově slabým žákům práce s nadanými žáky velký výběr volitelných předmětů zájmové kroužky

SPECIÁLNÍ PROGRAM PRO ŽÁKY METODICKÁ POMOC PRO UČITELE KUPOZ Grafomotorika Instrumentální obohacování podle Feuersteina hodiny speciální péče pro žáky s VPU (vedené dyslektickými asistenty) psaní všemi deseti (pro žáky s dysgrafií) podpůrné hodiny pro žáky s výukovými problémy METODICKÁ POMOC PRO UČITELE pomoc při sestavování programů TH pomoc při sestavování IVP pro integrované žáky volba vhodných postupů a metod v práci s žáky s VPU příprava na jednání s rodiči KONZULTACE PRO RODIČE kariérové poradenství, výukové a výchovné potíže, zprostředkování kontaktu s odborníky

ŠKOLNÍ DRUŽINA, ŠKOLNÍ KLUB OCHRANNÝ REŽIM dohled nad žáky včetně mimoškolních akcí směrnice k zajištění BOZ ŠKOLNÍ DRUŽINA, ŠKOLNÍ KLUB zájmové kroužky akce pro rodiče soutěže VEDENÍ ŽÁKŮ K „LIDSTVÍ“ představení pro Kapku naděje Hnutí na vlastních nohou – Stonožka adopce tygra ussurijského v ZOO Ostrava adopce na dálku divadelní přestavení pro žáky MŠ a pacienty Slezské nemocnice v Opavě spolupráce s „Člověkem v tísni“ projekt „Život za korunu“ – pro UNICEF

PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Rámcový třídní program pro řešení počátečního stádia šikanování Krizový scénář pro počáteční stadia šikanování Krizový scénář pro pokročilá stádia šikanování - Scénář pro nestandardní šikanu podle Mgr. Renaty Ježkové

SRPŠ DRUŽEBNÍ SPOLUPRÁCE PROJEKTY Zahradní slavnost Dny otevřených dveří školní časopis DRUŽEBNÍ SPOLUPRÁCE ZŠ Ratiboř – projekt ZŠ Spišská Belá PROJEKTY Seznamme se II Rokem krok za krokem aneb Významné dny životního prostředí očima dětí Společně bez hranic – vzdělávání, kultura a sport Učitel – spolutvůrce klimatu třídy Otvíráme bránu jazyků

SPOLUPRÁCE S ORGANIZACEMI PPP SPC SVP OSPOD Policie ČR Městská policie Opava Hasiči Magistrát města Opavy Renarkon ELIM SIM Areka Eurotopia Opava Středisko volného času Opava Slezská univerzita

AUTOEVALUACE EVALUACE 2x ročně zprávy metodika prevence, výchovných poradců, speciálních pedagogů EVALUACE SCIO - „Mapa školy“ ČŠI

Robert Fulghum : UŽ HOŘELA, KDYŽ JSEM SI DO NÍ LEHAL Neberte si, co děti, dělají příliš osobně. Život, který prožívají, a život, který vy si myslíte, že prožívají – to není totéž. Neveďte si o nich nějaké dlouhé záznamy nejlepší je krátká paměť. Nic si nedělejte z toho, že někdy neposlouchají, co říkáte, zamyslete se nad tím, že vás stále pozorují. Učte se od nich – mají toho hodně, co vás můžou naučit.

školní speciální pedagog Děkuji za pozornost Mgr. Karin Martiníková školní speciální pedagog www.zstgm.opava.cz