INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
před tím velkým šílenstvím…
Advertisements

Po stopách svaté Zdislavy z Lemberka
Památky Unesco Česká republika.
ŽIVOT ZA VLÁDY PRVNÍCH PŘEMYSLOVCŮ Pravidla hry Gabriela Mikulková
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Románská kultura 10. – 12. století
Románská kultura.
Významné památky ČR.
Kultura raného středověku
Egypt Pyramidy.
Hlavní město Praha Beznosková Šárka INFORMACE UBYTOVÁNÍ ZAJÍMAVOSTI
Paříž Prezentace 5.B.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Románský sloh.
VATIKÁN.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Romantismus.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
ČESKÉ DĚDICTVÍ UNESCO Jan Janeček.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Středověk Úvod.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Český Krumlov,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PRAHA – hl. město ČR Mgr. Ivana Antonová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Místo : Paríž Výška : 318 metrů Datum ukončení stavby : 1887
Praha Andy Poláková.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Znáš Víš, které to jsou ? PAMÁTKY UNESCO V ČR
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
CO JE ARCHITEKTURA? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Nejvýznamnější gotické památky v Evropě Iva Závišková 6.A.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_312 _Praha Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
VY_32_INOVACE_
Celoškolní projekt 2014/2015 „Učíme se od profíků“
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-15
Poznávací Zájezd do Itálie
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Vv, 8.ročník Mgr. Zdenka Meškánová Architektura Vv, 8.ročník Mgr. Zdenka Meškánová ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Téma: Bydlím, bydlíš, bydlíme… Téma: Bydlím, bydlíš, bydlíme….. Námět: Druhy a vývoj architektury Úkol: Poznávat a chápat charakter a funkci arch. díla ve vztahu k životnímu prostředí Technika: Beseda s ukázkami

Architektura = stavitelství Stavitelství usilující především o tvarovou dokonalost a krásu staveb Definice podle http://cs.wikipedia.org/wiki/Architektura: Architektura je v nejobecnějším pojetí synonymem pro stavitelství a zabývá se tak jak globálním pohledem na urbanismus (architektonická disciplína, jejímž cílem není navrhovat jednotlivé domy), ale projektovat sídelní útvary např. města, vesnice) či krajinu přes klasické stavitelství budov až po design jednotlivých detailů jako je zahradní či bytová architektura. V užším významu slova pak označuje stavbu, která je nositelem nějakého uměleckého pojetí či názoru. Tím vyjadřuje umělecké ztvárnění staveb, jejich styl a způsob, jakým byly postaveny. Architektura je tak chápána jako umělecké dílo, které je zároveň kulturním a politickým symbolem doby. Architektura tak spojuje estetické a stavební znalosti, proto lze říci, že se v architektuře výrazně projevují změny společnosti. Díky dlouhému vývoji se ustálila jistá pravidla vyjadřování, která obecně vypovídají o tom, jaké tvary a materiály či jejich kombinace jsou vhodné pro jaký účel. Na významná veřejná architektonická díla jsou vypisovány architektonické soutěže, jež se profilovaly jako osvědčený nástroj v průběhu historie.

Každý sloh má svou typickou architekturu Uvádějte příklady, které znáte Typická stavba pro: románský sloh gotický sloh renesanci

Vývoj architektury Ačkoli architektura začíná v okamžiku, kdy lidé začali budovat první stavby, tak architektura v užším smyslu se začala projevovat až v období starověkých říší, jako byl Sumer a Egypt. Džoserova pyramida kolem roku 2650 př. n. l.,

Architektura starověkého Řecka, 8.stol.př.n.l Parthenón - Athény

Architektura starověkého Říma - 8.stol.př.n.l – 5.resp. 6. stol.n.l. Koloseum - Řím

Raně křesťanská architektura Po zániku pozdní antiky, mezidobí – barbarský věk Ve 4.stol. došlo k obecnému přijetí křesťanství, což vedlo k velkým společenským změnám. Přestože křesťanská architektura vycházela z římské, byla potřeba řada podstatných změn, neboť křesťanství kladlo úplně jiné požadavky na uctívání Boha. K tomuto účelu se nejlépe hodila římská bazilika, která se nejprve prosadila v obou částech říše. Pro takové stavby byla typická východně orientovaná apsida Od této doby mluvíme o architektuře křesťanského kostela

Tady již můžeme sledovat vývoj architektury na české půdě: Bazilika sv. Petra ve Vatikánu (San Pietro in Vaticano, nazývaná někdy též Vatikánská bazilika) je jednou ze čtyř římských papežských či velkých bazilik Tady již můžeme sledovat vývoj architektury na české půdě:

Románský sloh – 9. – 12.stol. Rotunda sv. Jiří na Řípu

Gotická architektura 12. – 15.stol. Chrám sv. Víta v Praze

Renesanční architektura 15.- 16.stol. Letohrádek královny Anny v královské zahradě na Pražském hradě Renesanční zámek Velké Losiny

Barokní architektura 17. – 18.stol. Chrám svatého Mikuláše Barokní zámek Buchlovice

Architektura v 19. století V 19.stol. skončila slohová jednota nějakého období, protože se prosadilo několik uměleckých a zároveň i architektonických stylů hovoříme o tzv. klasicismu V tomto období ustupuje církev a s ní i náboženská architektura do pozadí a výrazně dominantní jsou soukromé stavby.. V tomto období se postupně stále více prosazují nové materiály a technologie, které umožnily nové způsoby řešení některých problémů, to vedlo k rozvoji průmyslu a tím se i objevil nový požadavek na architekturu stavět funkčně a levně. historismus označuje specifikum slohu, jenž se vyznačuje návratem k minulým – historickým stylům: např. novorenesanční či novogotický sloh Znáš příklady?

Architektura v 20. století Architektura 20.stol. nemá jednotný styl jednotlivé slohy a styly na sebe často nereagují a jsou natolik odlišné, že mezi jednotlivými architektonickými proudy neexistují styčné body. Pro celé 20. století je typická práce s novými materiály (ocel, sklo), které díky svým vlastnostem umožňují hledat nová řešení.

Opera v Sydney -stavba navržená v roce 1956 dánským architektem ,dokončena v roce 1973.

Nová scéna Národního divadla v Praze - 1983

Guggenheimovo museum z Páté avenue v New Yorku 1956-1959.

Tančící dům na Rašínově nábřeží v Praze dokončen1996

Dům nad vodopádem, Kaufmanova vila v Pensylvánii , 1936, stavba téměř vyrůstá z krajiny

Center de Pompidou v Paříži ,1977 Výběrové řízení vyhrála britsko-italská dvojice architektů Renzo Piano a Richard Rogers. Na projektu se podílel též architekt Jan Kaplický.

La Defense v Paříži- je název obchodní čtvrtě, která je charakteristická supermoderními stavbami a mrakodrapy. ( od zhruba 1958 Doposud se stále rozvíjí

The Empire State Building from 43rd Street New York Po jejím dokončení v roce 1931 se stala na více než 40 let nejvyšší budovou světa, v roce 1972 ji překonala severní věž světového obchodního centra. Po zřícení budov při teroristických útocích ze dne 11. 9. 2001 se Empire State Building stala nejvyšší budovou New Yorku a třetí nejvyšší v USA (hned po Willis Tower a Trump International Hotel and Tower).

Sears tower Chicago

Architektura 21.stol. ???? Sledujte sami…….

Která je nyní nejvyšší budova světa? Burdž Chalífa Dubaj, Spojené arabské emiráty Konečná výška dosáhla 828 metrů o 162 patrech. Celková podlahová plocha má rozlohu 334 tisíc metrů čtverečních. V celém mrakodrapu se nachází 57 výtahů a 8 eskalátorů.

Zdroje: Wikipedia Google.cz