B. Workshop Josefa Vojty: Neuromarketing, FMK C ÍLE Můj: přesvědčit vás, že všichni respondenti nemusejí lhát Tohoto modulu: Seznámení se a osvojení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
B.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
DOTAZOVÁNÍ c) formulace dotazů Kvalitativní dotazování
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Didaktické prostředky
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi (KMVP) 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2013 (2011) poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Zpracování ročníkových prací
 Porozumění, pochopení NE měření, kvantifikace  Odpověď na otázku: „JAK? A PROČ?“ ne „Kolik?“  Emocionální explorace NE racionální stránky postojů.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Spotřebitelský výzkum
KVALITATIVNÍ VÝZKUM.
Ústav marketingových komunikací b. Začneme … jak jinak …krátkým průzkumem.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
P LÁN ( PROJEKT ) MARKETINGOVÉHO PRŮZKUMU = seminární práce do MAVY1 Odevzdání SP v termíny zápočtu před zkouškou, tj do 11:30 h nebo 8.
Skupinové interview (Focus group)
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
B.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Marketing sportu obecná část
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Výzkum veřejného mínění
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Úvod do kvalitativního výzkumu
RNDr. M. Žambochová, Ph.D. (KMS, M308)
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

B

Workshop Josefa Vojty: Neuromarketing, FMK

C ÍLE Můj: přesvědčit vás, že všichni respondenti nemusejí lhát Tohoto modulu: Seznámení se a osvojení si zásad formulace kvalitního briefu, výběru vzorku, konstrukce dotazníku, formulace otázek Analýza a interpretace dat v Excellu a SPSS

Ú ČEL – PROČ ? ….protože marketingový výzkum poskytuje data k marketingovému rozhodování je velký zaměstnavatel… je business….

S TUDIJNÍ MATERIÁLY POZNATKY Z PŘEDNÁŠEK A SEMINÁŘŮ Juříková M. Studijní opory – Marketingový výzkum I. FMK UTB Zlín – vybrané kapitoly Kozel R., Mlynářová L., Svobodová H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada 2011, ISBN Foret, M. Marketingový průzkum. Computer Press 2009, ISBN Řezanková, Hana. Analýza kategoriálních dat. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, ISBN

P ODMÍNKY ABSOLUTORIA AKTIVNÍ ÚČAST NA SEMINÁŘÍCH (TZN. ODEVZDANÉ ÚKOLY V MOODLE) + TEORETICKO-APLIKAČNÍ TEST ve zkouškovém období

HISTORIE MAV 1824 – 1. empirický výzkum (G. Gallup, E. Roper) předvolebních preferencí 40. léta 20. stol. – 1. explanační modely chování (P. F. Lazarsfeld, B. R. Berelson)

Marketingový výzkum Sekundární „od stolu“ Syndikovaný Publikace „Desk research“ Interní informace firmy Veřejně dostupná data Primární „v poli“ Kvantitativní Kvalitativní Data mining „živá data“

R OZDÍLY ? Kvantitativní výzkum vzorek respondentů charakter výsledků odpovídá na otázky možnost predikce nejčastější nástroj design závěrečné zprávy Kvalitativní výzkum

Z ÁKLADNÍ ČLENĚNÍ MAV KVANTITATIVNÍ DOTAZNÍKY P&P CAPI CATI MYSTERY SHOPPING AD HOC X PANELOVÉ STUDIE (OMNIBUS, OMNIMASS) KVALITATIVNÍ METODY: POZOROVÁNÍ FOCUS GROUPS HLOUBKOVÉ (IN-DEPTH) ROZHOVORY NOVÉ POKROČILÉ TECHNIKY: Etnografické studie v domácnostech Deprivační koncepty Family triády/mikroskupiny Konfliktní/kreativní skupiny Asistované nákupy/čtení/“pařby“/ surfování On-line focus groups Analýza diskusí, chatroomů Hodnocení webových stránek Výzkumy v Second Life (virtuálním světě) KOMBINACE

N OVÉ OBLASTI A TRENDY MAV Hledání nových přístupů k poznávání zákazníků Posun od MAV ke spotřebitelskému výzkumu Zpřístupnění procesu MAV pracovníkům zadavatele Využití on-line výzkumů Působivé prezentace výsledků

S ROVNÁNÍ METOD DLE SCHOPNOSTI ODHADOVAT Z VÝSLEDKŮ BUDOUCNOST / BEZPROSTŘEDNOST ODPOVĚDÍ Prezentace: Research Rockstar 2009

JSTE ANALYTIK ČI KREATIVEC? „KVANTIŤÁK ČI KVALIŤÁK“? Zdroj:

V ÝSLEDKY

3. TEST obe-hemisfery

K ONTROLNÍ OTÁZKY Kterým výzkumem začínáme – primárním nebo sekundárním? Použili byste kvalitativní či kvantitativní metody k řešení: důvody vnímání image značky Spontánní a podpořená znalost značky Hodnocení atributů (apelů) při návrhu nové komunikační kampaně

PROCES PŘÍPRAVY A REALIZACE MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU Aneb od briefu až po závěrečnou zprávu

J EŠTĚ ZVAŽTE :

J AK FUNGUJE PROCES MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU ? Marketingový problém Brief Design /projekt/ výzkumu Sběr dat a analýza Interpretace a marketingové rozhodnutí Další faktor y PŘEDVÝZKUM

R ESEARCH BRIEF Co vede k zadání výzkumu, proč ho chceme? Identifikace problému či příležitosti (explorativní výzkum) Co už víme? Analýza současné situace z dostupných zdrojů, šetření Co potřebujeme vědět? Cíl výzkumu, stanovení hypotéz Jaká rozhodnutí, jaké akce se na základě tohoto výzkumu uskuteční? Účel šetření Kdy potřebujeme výsledky? Timming Kolik za ně můžeme zaplatit? Rozpočet, efektivita řešení (agentura / vlastní MAV) Koho chceme ovlivnit? Objekt výzkumu (consumer target) S kým o tom chceme hovořit? Výběrový vzorek (recruitment target), design samplingu PŘÍPRAVA VÝZKUMU

OBJEKT VÝZKUMU + VÝBĚR RESPONDENTŮ ( CONSUMER TARGET + RECRUITMENT TARGET ) Vyčerpávající šetření Nevyčerpávající šetření Výběrová šetření Pravděpodobnostní výběr (náhodný) Záměrný výběr Kvótní Typologický Výběr vhodné příležitosti či úsudku, řetězový výběr… Ostatní neúplná šetření Např. anketa

V ÝBĚR RESPONDENTŮ

Herzmann: Marketing Trend 2007 Výběrová chyba (sampling error) vzniká v důsledku toho, že neprovádíme úplné šetření, ale zkoumáme pouze výběr, tedy část cílové populace. K nevýběrové chybě (non-sampling error) dochází v průběhu procesu měření, zjišťování a zpracování údajů zaviněním přístroje, výzkumníka či respondenta. Může být důsledkem chyb v opoře výběru, neúplnosti odpovědí, měřicích chyb či ztráty již získané informace.

4. Z ÁSADY KONSTRUKCE DOTAZNÍKU : Vytvoření seznamu informací, které má dotazování přinést Určení způsobu (techniky) dotazování Specifikace cílové skupiny dotazovaných osob a jejich výběr Konstrukce otázek ve vazbě na požadované informace Konstrukce celého dotazníku Pilotáž

S TRUKTURA DOTAZNÍKU Úvodní otázky (snadné a zajímavé) Filtrační otázky (o „vhodnosti“ respondenta) Zahřívací o. (obecnější, náročné na paměť) Specifické Identifikační o.

D RUHY OTÁZEK