Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

Název šablony: Inovace v chemii52/CH29/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Chemické reakce a děje Autor:
Co je elektrický proud? (Učebnice strana 122 – 124)
Bílkoviny VY_32_INOVACE_CH1 – 17 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kovy – plamenové zkoušky
Cukry II VY_32_INOVACE_CH1 – 19 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Vedení elektrického proudu v kapalinách
REDOXNÍ DĚJ RZ
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Cukry I VY_32_INOVACE_CH1 – 18 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Tato prezentace byla vytvořena
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Elektrolýza Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování - elektrolýza
Jak se kapalina stává elektricky vodivou
OXIDAČNĚ REDUKČNÍ REAKCE
CZ.1.07/1.1.10/
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ59 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Elektrický proud v látkách
Redoxní děje Elektrolýza
Vedení elektrického proudu v látkách
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Soli VY_32_INOVACE_CH1 – 15 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Elektrolýza VY_32_INOVACE_01 - OCH - ELEKTROLÝZA.
Elektrolýza
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Elektrolýza chloridu sodného
VY_32_INOVACE_15_IONTY Anotace Vznik iontů Autor Mgr. Květuše Horáková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_42.
pokračování Elektrolýza, články a akumulátory
Elektrochemické reakce - (galvanické) články
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Schránky měkkýšů VY_32_INOVACE_CH3 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Elektrický proud v kapalinách a plynech
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Průduchy v pokožce listů
ELEKTROLÝZA.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ELEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH I.
Oxidačně redukční reakce
Elektrolýza Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Václav Opatrný. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Elektrolýza. KmTI KmTI.
PRŮMYSLOVÉ VYUŽITÍ ELEKTROCHEMIE
Ch_022_Elektolýza Ch_022_Chemické reakce_Elektolýza Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE.
ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_C9-004 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrický proud v kapalinách
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Vodivost kapalin. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb volných částic s elektrickým nábojem. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb.
Vodiče: -látky vedoucí el. proud : kovy tuha vodné roztoky některých látek plyny za určitých podmínek Elektrické izolanty: -látky nevedoucí el. proud suchý.
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Elektrolýza chloridu sodného
Elektrolýza.
ELEKTRICKÉ VLASTNOSTI LÁTEK
Fyzika 2.D 13.hodina 01:22:33.
Digitální učební materiál
Elektrolýza Princip elektrolýzy Doplň věty.
Transkript prezentace:

Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 9. ročník. Téma: elektrolýza roztoku chloridu sodného Časová náročnost: 1 vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Chemie 9 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Které látky jsou elektricky vodivé? 1)

Které látky jsou elektricky vodivé? 1) KOVY

Které látky jsou elektricky vodivé? 2)

Které látky jsou elektricky vodivé? 2) Některé nekovy GRAFIT neboli TUHA (C)

Které látky jsou elektricky vodivé? 3)

Které látky jsou elektricky vodivé? 3) ELEKTROLYTY = roztoky nebo taveniny pevných látek, které obsahují volně pohyblivé ionty

Co jsou ionty? IONTY jsou částice ( atomy ), které ………………….

Co jsou ionty? IONTY jsou částice ( atomy ), které nemají stejný počet protonů a elektronů

ANION kyslíku má ……….protonů a ……….elektronů ANION je částice …………nabitá

KATION hliníku má …………protonů a …………. elektronů KATION je částice …………….nabitá

ELEKTROLÝZA zdroj stejnosměrného elektrického proudu Jak se chovají ionty při působení elektrického proudu?

Elektrolýza roztoku chloridu měďnatého Co pozoruješ na elektrodách ?

Elektrolýza roztoku chloridu měďnatého Co pozoruješ na elektrodách ? vlevo je anoda vzniká zde plynný chlor vpravo je katoda vzniká na ní kovová měď ( na schématech je anoda a katoda obráceně než na tomto obr.)

Elektrolýza roztoku chloridu měďnatého Popiš, co se děje v roztoku a na elektrodách. Co je oxidace a redukce?

Elektrolýza roztoku chloridu měďnatého Popiš, co se děje v roztoku a na elektrodách. Kationty se přitahují k záporné katodě, přijímají elektrony = REDUKCE Anionty se přitahují ke kladné anodě, odevzdávají elektrony= OXIDACE Co je oxidace a redukce?

LABORATORNÍ PRÁCE ELEKTROLÝZA ROZTOKU CHLORIDU SODNÉHO

LABORATORNÍ PRÁCE ELEKTROLÝZA ROZTOKU CHLORIDU SODNÉHO Kádinku naplň asi do dvou třetin nasyceným roztokem chloridu sodného a rozděl na dvě části přepážkou z přeloženého filtračního papíru. Do jedné části roztoku vlož železnou elektrodu připojenou k zápornému pólu zdroje stejnosměrného elektrického napětí, do druhé části uhlíkovou elektrodu připojenou ke kladnému pólu. Pozoruj děje v prostoru obou elektrod. Po pěti minutách vlož nad uhlíkovou elektrodu jodidoškrobový papírek ovlhčený vodou. Pozoruj jeho zbarvení. Elektrolýzu ukonči. Elektrody vysuň a do roztoku, kde byla železná elektroda přidej čtyři kapky fenolftaleinu. Popiš schéma, zapiš pozorování, výsledky a závěr.

Schéma elektrolýzy zdroj železná elektroda uhlíková elektroda katoda anoda roztok, kádinka plynný vodík plynný chlor přepážka

Popiš schéma

Použité zdroje: Učebnice Chemie 9 FRAUS