Infrazvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Větrné elektrárny a vliv na zdraví
Advertisements

zpracoval Mgr. Radomír Rais
Ultrazvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Zvukové jevy-akustika
Tání a tuhnutí Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Elektrický náboj Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Elektromagnetické kmity a vlnění
Akustika.
ZVUK Třída : VIII. Datum : Vypracovala : Zuzana Svitáková.
Ultrazvuk, infrazvuk Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Akustika akustika - nauka o zvuku zdroj zvuku – chvějící se těleso
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VLASTNOSTI ZVUKU.
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Ultrazvuk a Dopplerův jev
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Ultrazvuk Zdenka Suchánková 2.u.
Přírodní katastrofy Jitka Brabcová Miroslav Kottek.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Akustika 4 (Hlasitost).
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhZvukové jevy.
Tón, jeho výška a barva.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
... aneb Proč se země chvěje
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vibroakustická diagnostika
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Ultrazvuk X Infrazvuk.
Audio Josefína Čadská 4.A.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Generátory elektrického napětí
VY_32_INOVACE_PSYPS12460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_14 Tematická.
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 17. Zvukové vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Směrové ultrazvukové reproduktory
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Ohmův zákon akustiky Δx=c Δt ρc=Z … akustická impedance.
Kmity, vlny, akustika Pavel KratochvílPlzeň, ZS Část I - Kmity.
INFRAZVUK Martin Soukup septima. Infrazvuk je zvuk o tak nízkém kmitočtu, že ho lidské ucho není schopné zaznamenat Přesná hranice mezi slyšitelným zvukem.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Člověk a příroda Okruh dle RVP:Fyzika Tematická oblast:Fyzika Název vzdělávacího.
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Zvuk a jeho vnímání Roman 2009, SPGŠ Futurum s.r.o.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VLASTNOSTI ZVUKU.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudební akustika Mgr. Petr Kalina, Ph.D
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 16.
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
OPAKOVÁNÍ MINULÉHO UČIVA
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Zvukové jevy.
Rozdělení zvuků VY_32_INOVACE_12_225
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Infrazvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník Jubilejní Masarykova základní škola a mateřská škola Sedliště

Tóny, které mají kmitočty menší než 16 Hz. Frekvence je tak nízká, že ho lidské ucho není schopné zaznamenat. Přesná hranice mezi slyšitelným zvukem a infrazvukem neexistuje, ale udává se mezi 16 až 20 Hz. Spodní hranice se udává mezi 0,001 a 0,2 Hz. Je známo, že velryby, sloni, hroši, nosorožci, okapi a aligátoři používají infrazvuk k dorozumívání.  

Do infrazvuku řadíme především otřesy a záchvěvy půdy, kmity budov vyvolané těžkými dopravními prostředky, zemětřesení. Vzhledem k tomu, že frekvence vlastních kmitů budov a jejich částí leží často v oblasti frekvence infrazvukových vln, mohou tyto kmity vyvolat nebezpečné rezonanční jevy. K registraci infrazvukových vln se dají využít seismografy (přístroje na měření seismických vln vznikajících při zemětřeseních). Zdroje infrazvuku Zdroje infrazvuku se dělí na přírodní a umělé. V přírodě vytváří při sopečné činnosti, bouřce, vodopádu nebo také větrné turbulenci na budovách. Uměle vzniká při provozu větrných mlýnů, strojních zařízení, auta, letadla, vlaky, výrobní stroje. aj.

Vliv infrazvuku na lidský organismus Infrazvuk může nepříznivě působit na člověka. Frekvence 7 Hz odpovídá frekvenci alfa rytmů mozkových, které odpovídají stavu duševního klidu a pohody. Je–li člověk vystaven frekvencím blízkým, pak se nemůže uvést do klidu a soustředit se. Dokonce se uvažovalo o použití infrazvuku jako biologické zbraně. Nevýhodou však je, že působí i na obsluhu zdroje zvuku. Mohou nastat stavy nevolností, úzkosti, zástava srdce, nepropustnost cév, záchvaty hrůzy, dočasné oslepnutí a při velké intenzitě i smrt.

Vojenství Ve vojenství se využívají nejen zmíněné účinky fyziologické, ale i mechanické. Zvukové dělo je schopné sestřelit letadlo. Vzhledem k tomu, že intenzita zvuku klesá s druhou mocninou vzdálenosti, je dosah relativně malý a praktické využití dosti omezené.

Použité zdroje: Učebnice Fyzika pro základní školy, Prometheus http://www.techmania.cz http://cs.wikipedia.org studentka.sms.cz