Strategie podniku v globálním světě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
managementu znalostí podle
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Strategie podniku v globálním světě
7. Přednáška KM a výkonnost podniku Přínosy KM a intelektuálního kapitálu pro podnik Problémy s měřením znalostí a IK Důvody měření investice do znalostí.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Historické etapy vývoje managementu
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Definovat pojmy z oblasti hodnocení
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Strategické plánování při zakládání spin-off
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
RaVys – Strategie I Strategie podniku v globálním světě.
Koncepce marketingového řízení
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
MARKETING.
1.Obsah marketingového řízení
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Metodika tvorby a didaktika e-learningu Josef Hajkr
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
SPACE ANALÝZA.
8. Marketing.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
Digitální učební materiál
Ekonomika malých a středních podniků
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Strategie podniku v globálním světě RaVys – Strategie I

Globální svět - zákazník –podnik globálním trh nabídky a poptávky potřeby globálního zákazníka obchodní strategie globálního zákazníka globální konkurence globální nabídka outsourcingu Globální zákazník Globální procesy Globální podnik

Globální svět dnes = KRIZE !!?? Co to znamená – ohrožení nebo příležitost????? Záleží na tom, jaká je vaše Strategie + inovace + systém řízení podniku

Současná fáze vývoje systémů řízení (M. Zelený) I Současná fáze vývoje systémů řízení (M. Zelený) I. – Důraz na konečný produkt II. – Důraz na proces (TQM..) III. – Změny procesů – reinženýring, procesní podnik IV. – Rozšířený proces – sítě dodavatelů, supply management V. – Redistribuce procesů – outsourcing VI. – Re. fáze - Recycle. Recover. Reduce. Reuse. Remanufacture. Redeploy. Innovate. Life-cycle

VI. Fáze vývoje systémů řízení: Výrobní proces je rozšířený o dodavatelské i spotřebitelské sítě, některé operace a subprocesy jsou geograficky distribuovány (outsourcing), atp. Hlavním rysem je ovšem recyklace již použitých výrobků a jejich demontáž pro záchranu a znovupoužití vstupních materiálů a surovin. Současně s recyklací probíhá i adaptace a obnova potřebných znalostí (koordinace procesů). Výsledkem je koncepce neustále se učícího, sebeobnovujícího podniku, který minimálně zatěžuje prostředí, je úsporný v energii, materiálu i lidské práci, a otvírá možnosti novým podnikatelským modelům, výrobkům a službám.

VNÍMÁNÍ PODNIKÁNÍ JAKO SLUŽBY VEŘEJNOSTI PODNIKATEL Vytváří podnikatelský model v daném oboru podnikání Definuje svého zákazníka a jeho potřeby na daném trhu Využívá k naplnění svého podnikatelského záměru lidský potenciál v daném prostředí svého podnikání VNÍMÁNÍ PODNIKÁNÍ JAKO SLUŽBY VEŘEJNOSTI

BEZ ZNALOSTÍ NENÍ VÝKONNOST PODNIK Forma naplnění podnikatelského záměru podnikatele Soustava řízení podniku naplňuje podnikatelský model Princip spolupodnikání podnikatele a zaměstnance umožňuje seberealizaci oběma stranám současně BEZ ZNALOSTÍ NENÍ VÝKONNOST

Principy řízení v globálním světě Strategie podniku (Str. cíle a ukazatele) Lidé – Znalosti - Procesy Výkonnost (měření, kontrola)

Podnik jako živý organismus Spolutvůrci systému řízení podniku a strategie podniku jsou hlavně lidé a jejich znalosti, schopnosti a vlastnosti

Podnik jako živý organismus – úloha lidí Flexibilita Loajalita Znalosti Lidé Inovativní myšlení Schopnosti Kreativita Dovednosti Vlastnosti

Podnik jako živý organismus Komplexní model pro zajištění Životního cyklu podniku, který je založen na trvalé integritě Strategického, Podnikatelského, Znalostního a Realizačního prostředí podniku. Model podniku vychází ze znalostí a dovedností lidí pracujících ve 4 základních strategických dimenzích Životního cyklu podniku Z-I-P-F.

Prostředí podniku podnikatelské strategické znalostní realizační

Životní cyklus podniku Zákazník stimuluje inovace, inovace modifikují procesy, realizace procesů vede k finančním výsledkům, které měří náš úspěch v uspokojování zákazníka a celý cyklus ZIPF se tak opakuje.

Integrovaný systém řízení podniku v jeho životním cyklu Z: CRM, iCRM, PR I: KM, znalostní účty, rozvoj podnikání, e-learning, KEH, SIM P: procesní řízení, kontinuální reinženýring, optimalizace procesů, logistika, podnikatelské améby, kvalita F: finanční řízení, plánování, reporting, controlling (metody ABC, ABM), ukazatele výkonnosti, zisk, přidaná hodnota, kapitálová výnosnost PKI: informační (IS) a komunikační prostředí spojuje on-line manažery, zaměstnance a projekty

Podnik jako živý organismus - principy Integrovaný systém řízení zabezpečující: Flexibilitu – schopnost přijímat a implementovat změny v Životním cyklu podniku ve všech jeho strategických dimenzích Vytváření inovačního cyklu podniku ve všech jeho strategických dimenzích

Podnik jako živý organismus - principy Trvalou odolnost podniku vůči globálnímu konkurenčnímu prostředí Trvalé a pravidelné měření a zvyšování výkonnosti podniku ve všech jeho strategických dimenzích Kontinuální řízení znalostí v podniku ve všech jeho strategických dimenzích

Podnik jako živý organismus - principy Kritickým faktorem změny firemní kultury jsou - lidé: Spolupráce – horizontální i vertikální, tým Spoluúčast – podíl na rozhodování, sdílení hodnot Spoluzodpovědnost – přijetí zodpovědnosti za svá rozhodnutí Úspěch změny firemní kultury musí být řízen Top managementem a přijímán zaměstnanci ve všech úrovních podniku.

Podnik jako živý organismus – principy Samoreprodukční Integrovaný Výkonově progresivní Podnik Konkurenceschopný Flexibilní Znalostní Inovativní Procesní

Podnik jako živý organismus vývojové etapy z manažerského pohledu ŘÍZENÍ PODNIKU DLE VÝKONNOSTI ZIPF ŘÍZENÍ ZNALOSTÍ PROCESNÍ ŘÍZENÍ ŘÍZENÍ VZTAHŮ SE ZÁKAZNÍKEM Standardní podnik řídí se tak, jak ,,umíˇ“ FINANČNÍ ŘÍZENÍ

Srovnání systémů řízení společnosti

Strategie je to, co podnik dělá – a co podnik dělá, je jeho strategie. Podnik jako živý organismus- strategie Strategie je to, co podnik dělá – a co podnik dělá, je jeho strategie.