VY_22_INOVACE_59_BUDOUCÍ_ČAS_WILL Název:Budoucí čas - will Jméno a příjmení autora:Mgr. Ondřej Havlíček Vzdělávací oblast/ vzdělávací obor: Jazyk a jazyková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

VYJÁDŘENÍ BUDOUCNOSTI POMOCÍ WILL Anglický jazyk VY_32_INOVACE_022 – 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Future tenses – budoucí časy
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Future simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ10 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Budoucí č as „will“ (7.ro č ník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová Budoucí čas- Future tense.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_425_Budoucí čas AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
EXPRESSING FUTURE vyjadřování budoucnosti Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině MUST / HAVE TO VY_22_INOVACE_06 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Will x going to VY_22_INOVACE_01 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
22. základní škola Plze ň, Na Dlouhých 49, p ř ísp ě vková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Second Conditional – tvar a použití
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Tázací dovětky- Question Tags
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_13 Název materiálu: Vazba „be going to“ Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské obory.
QUESTION TAGS (dovětky).
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_17
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Future – going to Budoucí čas – vyjádřený pomocí vazby „going to“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
V angličtině vlastně neexistuje něco jako 'budoucí čas', je jen několik způsobů vyjádření budoucnosti. Dnes se podíváme na budoucí čas tvořený pomocí slovesa.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Minulý čas Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_Aj.9.ročník.08_first_conditional Název: First conditional Vzdělávací.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název : VY_32_INOVACE_24 Téma: Budoucí čas - výklad Číslo projektu: CZ 1.O7/1.4.00/
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_08_Past_simple_1.
PredictionsPredictions „Will“ future – budoucí čas.
Future tense Budoucí čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_19 TÉMA:
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Slovosled v anglické větě
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
AUTOR: Lenka Hrnčířová
GE - Vyšší kvalita výuky
GE - Vyšší kvalita výuky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Modal verbs.
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné AUTOR. Mgr
Budoucí čas – neplánovaná budoucnost
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Past simple – minulý čas prostý
FUTURE TENSES Vyjádření budoucnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

VY_22_INOVACE_59_BUDOUCÍ_ČAS_WILL Název:Budoucí čas - will Jméno a příjmení autora:Mgr. Ondřej Havlíček Vzdělávací oblast/ vzdělávací obor: Jazyk a jazyková komunikace/Cizí jazyk Předmět/ročník: Anglický jazyk/6. ročník Tematický okruh/téma: Budoucí čas Datum vytvoření VM: Duben 2012 Anotace: Prezentace vysvětluje tvorbu a použití budoucího času s pomocným slovesem will.

Budoucí čas s WILL Existuje několik způsobů vyjádření budoucnosti. Dnes se podíváme na nejčastější způsob, tedy budoucí čas tvořený pomocí slovesa WILL.

Kdy použít? Usage? Budoucnost s WILL používáme především v těchto případech: – rozhodujeme se pro něco v okamžik mluvení. Which one do you want? - I'll take the green one. – je založená na patrných skutečnostech, člověk říká svůj názor, co si myslí. In 2025, cars will fly. Často v takových větách bývá I THINK, MAYBE, PROBABLY, PERHAPS, apod. (je to věc možná, ale není jistá). – používá se pro vyjádření slibu, varování, výhrůžky, objednávky, prosby, aj. I'll have a coke, please. - objednávkaYou'll get hurt, be careful! - varování I'll kill you if you touch her again. - výhrůžkaI'll help you with the homework. - slib I'll help you if you want. - nabídkaWill you do that for me? - prosba 1, Rozhodnutí/Decision: 2, Předpověď budoucnosti/Prediction: 3) Sliby/promise, objednání/ordering, prosby/request, varování/warning, výhrůžky/threat, nabídky/offer:

Oznamovací věta/Affirmative Sloveso WILL má pro všechny osoby stejný tvar a následuje za ním vždy základní tvar významového slovesa bez to/infinitiv. Pomocné sloveso WILL obvykle v mluvené angličtině zkracujeme na 'LL - ve výslovnosti zůstává pouze /L/. I will help you.I‘ll help you. It will rain.It‘ll rain. I think, I will come back.I think, I‘ll come back.

Záporná věta/Negative Zápor se tvoří přidáním NOT za pomocné WILL. I will not help you. It will not rain. I think, I will not come back. Většinou se používá stažený tvar WILL + NOT WON'T I won't help you. It won‘t rain. I think, I won‘t come back.

Otázka/Question V otázkách dochází k inverzi, tedy přesunutí pomocného slovesa WILL před podmět tzv. přehození slovosledu: Will you help me? Will it rain? When will you come back?

Some more piece of advice. Pozor na správné tvoření budoucího času slovesa BÝT, nezapomínat přidat základní tvar slovesa, tedy BE. I will be at home. WILL a SHALL V některých učebnicích je uvedeno, že v první osobě jednotného i množného čísla se místo WILL používá jiné pomocné sloveso, a to sloveso SHALL. Dnes už to ale není úplně pravda, ve všech osobách se používá pomocné sloveso WILL. Sloveso SHALL se dnes většinou používá pro jiné účely např. zdvořilou nabídku či návrh: Shall I bring you something to eat?

Použité zdroje: VÍT, Marek. Budoucí čas [online] : Copyright 2005–2013 Vitware s.r.o. ISSN 1803–8298, 2007 [cit ]. Dostupné z: