TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Operace s vektory.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Úplné kvadratické rovnice
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní číselné množiny
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Počítáme s celými čísly
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1.přednáška úvod do matematiky
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Analytická geometrie pro gymnázia
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
MOCNINY s přirozeným exponentem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Neúplné kvadratické rovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nerovnice v podílovém tvaru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Komplexní čísla - 3  Zobrazení komplexních čísel  Základní pojmy VY_32_INOVACE_20-03.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Racionální čísla.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Repetitorium z fyziky I
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
POZNÁMKY ve formátu PDF
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
POZNÁMKY ve formátu PDF
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Transkript prezentace:

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR REÁLNÁ ČÍSLA Mgr. Martina Fainová Poznámky ve formátu PDF

Reálná čísla (R) zatím maximální obor, který známe vyjadřují hodnoty veličin, velikosti úseček Obor reálných čísel = reálná čísla se všemi matema- tickými operacemi reálná čísla neexistuje obor irac. čísel racionální iracionální lze zapsat ve tvaru zlomku nelze zapsat ve tvaru zlomku

Iracionální číslo iracionální = nepodílové (nikoli nerozumné) Příklad: lze zapsat pouze nekonečným neperiodickým desetinným rozvojem v praxi se nahrazují desetinnými čísly zaokrou- hlenými na zvolený počet desetinných míst (dle požadované přesnosti) při jejich porovnávání je nejdříve vhodně zaokrouhlíme na dostatečný počet des. míst

Zobrazení reálných čísel ČÍSELNÁ OSA množina reálných čísel je uspořádaná každé R číslo je na číselné ose znázorněno právě 1 bodem každý bod číselné osy je obrazem právě 1 reálného čísla Příklad: Na číselné ose zobrazte čísla 1 1

Matematické operace v R SČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ komutativní komutativní asociativní asociativní platí distributivnost násobení vzhledem ke sčítání neutrálnost čísla 0 vzhledem ke sčítání neutrálnost čísla 1 vzhledem k násobení platí uzavřenost oboru Q vzhledem ke sčítání, odčítání, násobení a dělení (s výjimkou dělení 0)

Cvičení Příklad 1: Rozhodněte, které z čísel je větší: Příklad 2: Uspořádejte podle velikosti: Příklad 3: Na číselné ose zobrazte čísla: Příklad 4: Určete číslo opačné a převrácené k číslům: Příklad 5: Rozhodněte, kdy je součin dvou reálných čísel kladný a kdy záporný.