13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
12. Projekt – nástroj realizace změny
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Nabídka personálních služeb
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Kvalita administrativních procesů. TQM Podniková strategie Přínos kvality procesů Systém a důsledné uplatňování Odpovědnost zaměstnanců Modelování procesů.
Facility management ČSN EN
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Management kontinuity činností organizace
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
3. Životní cyklus a procesy projektu
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
6. Koncepce řízení projektů
© Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS SW podpora pro řízení projektů  Základní funkcionalita  MS Project.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
3. Řízení změn v podniku Provádění změn Řízení změn, ad hoc přístup
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
POZNATKY Z LOGISTICKÝCH AUDITŮ
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
© Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 1 7. Zadávání (definice) projektu  Zadávání (vznik) projektu  Zadání projektu  Formalizované zadání.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Jako součást informačního systému podniku
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
6. Koncepce řízení projektů
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
2. Životní cyklus a procesy projektu
8. Zavádění procesního řízení
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Návrh koncepce a implementace CSR Česká zemědělská univerzita Jan Burian - ČZU Lucie Ceplová - ČZU Tereza Dohnalová - UK Kateřina Klimentová - ČZU Tereza.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
“Analýza agend a optimalizace výkonu státní správy v resortu životního prostředí” Aleš Vokál Ministerstvo životního prostředí.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Katedra řízení podniku
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů Projektová kancelář

Zadání projektu realizace změny Řízení portfolia produktů a služeb Procesní přístup realizace změn Podniková strategie Zadání projektu realizace změny Marketingový výzkum Obchodní požadavky vytvořit - modifikovat - zrušit Řízení změn Řízení portfolia produktů a služeb Procesní controlling IT

Realizace změn – 2 Řízená změna B A Projekty: nástroje realizace změny Lidé Procesy IT Řízená změna Projekty: nástroje realizace změny Sponzor B Program A-B Projekt 1 Projekt 2 …. Projekt N Project Manager A A Project Manager B

Návrh řešení a analýza dopadů Realizace změn - 3 RFC Change DB Request owner Přijetí, kontrola a monitorování IT cooperation Návrh řešení a analýza dopadů Business Driven Evaluation & Decision Business cooperation „Koordinace projektů“ RFC realizovat IT Driven Řízení implementace změny Protokol o předání

Koordinace projektů - 1 OPS ( ) Vykonáváme Procesy Poslání jsme ? Co chceme dosáhnout ? Vykonáváme C Í L E pro Procesy Akcionáře Zákazníky Zaměstn . Ostatní s. Strat . řízení Marketing Fin. řízení … Logistika Mapa procesů Trvalý výkon Přínosy k cílům (0.X) Volně podle PA Consulting Ltd.

Koordinace projektů - 2 Procesy Projekty Co chceme dosáhnout ? Poslání Vykonáváme Realizujeme C Í L E pro Procesy Projekty Akcionáře Zákazníky Zaměstn . Ostatní s. Strat . řízení Projekt 1 Marketing Projekt 2 Zvyšování výkonnosti Fin. řízení … … Zavedení Logistika procesu XY nové věci Mapa procesů Trvalý Přínosy k Jednorázová Přehled výkon cílům (0.X) realizace (mapa) projektů OnePageStrategy – „PA Consulting“

Koordinace projektů - 3 Koordinace všech projektů a aktivit (efektivní a cílově orientovaná) Seznam probíhajících projektů Proces A Proces B Proces C Proces D Neprojektová aktivita Proces N ? Inventura probíhajících projektů ?!

Koordinace projektů - 4 Hlavní činnosti Evidence projektů (databáze aj.) Evidence smluv Podpora řízení jednotlivých projektů monitorování stavu projektů (fáze, stav), včetně výhledu prací spolupráce při řešení konfliktů (např. sdílené zdroje, projektové aktivity a liniové řízení) sledování nákladů na projekty (plán vs. čerpání) investice nakupované výkony vyhodnocování projektů (včetně hodnocení postupů a metodiky řízení ) Koordinace prací při zahajování projektů (spolupráce na projektových záměrech, na procesu řízení změn) Sdílení zkušeností z projektů Výběr projektových standardů (metodik) a jejich zavádění do prostředí podniku Výběr, podpora a další rozvoj projektových managerů

Projektová kancelář - 1 Provádí podpůrné a odborné činnosti pro jednotlivé projekty, jejichž charakter je „nezávislý“ na konkrétních projektech koordinaci projektů Hlavní organizačně-administrativní činnosti Standardní výkaznictví, tvorba účelových dokumentů projektu (rozmnožení zpráv, tisk a vazba aj.) Zajištění oběhu projektových podkladů Správa „knihovny“ projektových znalostí, správa projektových serverů Evidence standardních postupů a závazných materiálů Tlumočení, překladatelské služby Spolupráce při přípravách prezentací (konečné grafické provedení) Logistika akcí (např. školení, workshopy, oponentní jednání aj.) Vypracovávání zpráv o průběhu projektů, ekonomických přehledů Vypracovávání podkladů pro koordinaci projektů

Projektová kancelář - 2 Organizační zařazení jako Podpůrný útvar Koordinační útvar Koordinační a podpůrný útvar Výhody zřízení „PROJKY“ (navíc k přínosům při vykonávání jejích činností) Sdílení zdrojů Sdílení informací (nová kvalita) Uchovávání veškeré projektové dokumentace na jednom místě (vč.kontroly úplnosti, formálního zpracování a archivace) Princip poskytování služeb: objednávka - dodávka

Projektová kancelář - 3 Možná organizační struktura projektová kancelář jako odbor Řízení odboru (řídí útvar a vytváří koncepci) Jednotlivá oddělení Metodika řízení projektů Koordinace projektů Projektová kancelář (podpora projektových činností) Řízení jednotlivých projektů (v členění podle oblastí, segmentů trhu aj., zahrnuje i projektové manažery) Ekonomické monitorování (řízení) projektů