13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů Projektová kancelář
Zadání projektu realizace změny Řízení portfolia produktů a služeb Procesní přístup realizace změn Podniková strategie Zadání projektu realizace změny Marketingový výzkum Obchodní požadavky vytvořit - modifikovat - zrušit Řízení změn Řízení portfolia produktů a služeb Procesní controlling IT
Realizace změn – 2 Řízená změna B A Projekty: nástroje realizace změny Lidé Procesy IT Řízená změna Projekty: nástroje realizace změny Sponzor B Program A-B Projekt 1 Projekt 2 …. Projekt N Project Manager A A Project Manager B
Návrh řešení a analýza dopadů Realizace změn - 3 RFC Change DB Request owner Přijetí, kontrola a monitorování IT cooperation Návrh řešení a analýza dopadů Business Driven Evaluation & Decision Business cooperation „Koordinace projektů“ RFC realizovat IT Driven Řízení implementace změny Protokol o předání
Koordinace projektů - 1 OPS ( ) Vykonáváme Procesy Poslání jsme ? Co chceme dosáhnout ? Vykonáváme C Í L E pro Procesy Akcionáře Zákazníky Zaměstn . Ostatní s. Strat . řízení Marketing Fin. řízení … Logistika Mapa procesů Trvalý výkon Přínosy k cílům (0.X) Volně podle PA Consulting Ltd.
Koordinace projektů - 2 Procesy Projekty Co chceme dosáhnout ? Poslání Vykonáváme Realizujeme C Í L E pro Procesy Projekty Akcionáře Zákazníky Zaměstn . Ostatní s. Strat . řízení Projekt 1 Marketing Projekt 2 Zvyšování výkonnosti Fin. řízení … … Zavedení Logistika procesu XY nové věci Mapa procesů Trvalý Přínosy k Jednorázová Přehled výkon cílům (0.X) realizace (mapa) projektů OnePageStrategy – „PA Consulting“
Koordinace projektů - 3 Koordinace všech projektů a aktivit (efektivní a cílově orientovaná) Seznam probíhajících projektů Proces A Proces B Proces C Proces D Neprojektová aktivita Proces N ? Inventura probíhajících projektů ?!
Koordinace projektů - 4 Hlavní činnosti Evidence projektů (databáze aj.) Evidence smluv Podpora řízení jednotlivých projektů monitorování stavu projektů (fáze, stav), včetně výhledu prací spolupráce při řešení konfliktů (např. sdílené zdroje, projektové aktivity a liniové řízení) sledování nákladů na projekty (plán vs. čerpání) investice nakupované výkony vyhodnocování projektů (včetně hodnocení postupů a metodiky řízení ) Koordinace prací při zahajování projektů (spolupráce na projektových záměrech, na procesu řízení změn) Sdílení zkušeností z projektů Výběr projektových standardů (metodik) a jejich zavádění do prostředí podniku Výběr, podpora a další rozvoj projektových managerů
Projektová kancelář - 1 Provádí podpůrné a odborné činnosti pro jednotlivé projekty, jejichž charakter je „nezávislý“ na konkrétních projektech koordinaci projektů Hlavní organizačně-administrativní činnosti Standardní výkaznictví, tvorba účelových dokumentů projektu (rozmnožení zpráv, tisk a vazba aj.) Zajištění oběhu projektových podkladů Správa „knihovny“ projektových znalostí, správa projektových serverů Evidence standardních postupů a závazných materiálů Tlumočení, překladatelské služby Spolupráce při přípravách prezentací (konečné grafické provedení) Logistika akcí (např. školení, workshopy, oponentní jednání aj.) Vypracovávání zpráv o průběhu projektů, ekonomických přehledů Vypracovávání podkladů pro koordinaci projektů
Projektová kancelář - 2 Organizační zařazení jako Podpůrný útvar Koordinační útvar Koordinační a podpůrný útvar Výhody zřízení „PROJKY“ (navíc k přínosům při vykonávání jejích činností) Sdílení zdrojů Sdílení informací (nová kvalita) Uchovávání veškeré projektové dokumentace na jednom místě (vč.kontroly úplnosti, formálního zpracování a archivace) Princip poskytování služeb: objednávka - dodávka
Projektová kancelář - 3 Možná organizační struktura projektová kancelář jako odbor Řízení odboru (řídí útvar a vytváří koncepci) Jednotlivá oddělení Metodika řízení projektů Koordinace projektů Projektová kancelář (podpora projektových činností) Řízení jednotlivých projektů (v členění podle oblastí, segmentů trhu aj., zahrnuje i projektové manažery) Ekonomické monitorování (řízení) projektů