UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;
1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
PROPAGACE MARKETING.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Krizová komunikace … aneb jak se vyhnout krizi
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Komenský by se radoval aneb škola hrou
… aneb Všude samý sponzoring
Profesionální sebeprezentace
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Komunikace a stimulování prodeje
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Politická scéna a komunikace Maarten Groothuis. Proč projektová komunikace? Bez efektivní komunikace se může stát, že klíčové zúčastněné strany přijdou.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Lidé ve službách.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Podporované zaměstnávání pro lidi se zrakovým postižením.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Marketingová komunikace
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
KDO CO je PR OČ KDO CO je PR OČ. Roman Šebrle Změlík Robert.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Komunikace s rodiči.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD
Personální strategie mezinárodní firmy
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Praktické cvičení Symptomy tlaku (stresu) (1) Prostudujte předložené symptomy tlaku Které z nich jste zaznamenali mezi zaměstnanci ve vaší společnosti?
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Společenská odpovědnost a školy
Firemní klima jako nástroj HR marketingu
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
„Jsme rovnocenní partneři“
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vítejte na Marketingu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Marketingová komunikace
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Flexi Work Komerční banka, a.s. Martina Maričová, Human Resources
kvalitní zákaznický servis
Assessment centrum.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
FIREMNÍ ŠKOLKA OSKÁREK, FIREMNÍ DOBROVOLNICTVÍ
Transkript prezentace:

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ PUBLIC RELATIONS … aneb Jak dobrou interní komunikací získat dobré spojence OLGA JURÁŠKOVÁ UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

Interní komunikace začíná u managementu, Public relations Interní komunikace začíná u managementu, zásadně ovlivňuje vnímání image značky, zaměstnanec je prvním firemním zákazníkem, je nositele firemní image, podporuje loajalitu zaměstnanců, předchází šeptandě, která je zdrojem interní krize, vede „napříč“ celou firmou (příklad: plenky Huggies plus 5 zdarma – problém s obalem, logistikou, na prodejně, vyšší náklady než efekt), měl by ji dělat zkušený člověk, kterému lidé věří, ředitel jako nositel dobrých zpráv („chrání své lidi“), negativní zprávy komunikuje někdo jiný. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Public relations Vytvořte si spojence Motivujte kolegy pro tvorbu kreativních nápadů a pak je za ně odměňte. Seznamte je jako první s novým výrobkem/reklamou/promo akcí. Nechejte je výrobek vyzkoušet – získejte rychlou zpětnou vazbu. Zapojte do hledání nových řešení/nápadů děti zaměstnanců (NASA a děti 8 – 12 let). Vytvořte tvůrčí prostředí ve firmě – kuchyňka, relaxační místnost …podporujte jak komunikačně, tak prostředím tvůrčí potenciál svých lidí. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Interní komunikace Komunikace mezi: majiteli a managementem, Public relations Interní komunikace Komunikace mezi: majiteli a managementem, managementem a zaměstnanci, mezi zaměstnanci navzájem. dobrá komunikace pochopení sounáležitost vyšší výkon ocenění UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Interní komunikace Osobní x neosobní komunikace Public relations Interní komunikace Osobní x neosobní komunikace Formální x neformální komunikace Osobní komunikace: rozhovor s ředitelem / setkání managementu se zaměstnanci týmové briefingy porady systémy ocenění (pochvaly, motivace) UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Interní komunikace Neosobní komunikace e-mail intranet Public relations Interní komunikace Neosobní komunikace e-mail intranet firemní noviny, časopis další tištěné materiály (kodexy, pravidla, pokyny …) průzkumy, dotazníky, schránky nástěnky UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Nástroje komunikace Firemní zpravodaj (časopis) + informace Public relations Nástroje komunikace Firemní zpravodaj (časopis) + informace + posílení sounáležitosti - vyšší náklady Nástěnky + flexibilita + dostupnost + zájem - nutnost aktualizace UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Nástroje komunikace Korespondence + „osobní“ přístup + budování image Public relations Nástroje komunikace Korespondence + „osobní“ přístup + budování image Porady + osobní kontakt + diskuse + zpětná vazba - nutnost dobré přípravy UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Nástroje komunikace Uvítací „balíček“ + informace pro nové zaměstnance Public relations Nástroje komunikace Uvítací „balíček“ + informace pro nové zaměstnance + překonání počátečních „šumů“ + budování image Osobní komunikace managementu + osobní kontakt + možnost „vyříkat si věci“ + metoda „otevřených dveří“ - časová náročnost - formální přístup UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Nástroje komunikace Intranet + flexibilita Public relations Nástroje komunikace Intranet + flexibilita + „poradce“ (návody, směrnice) + zpětná vazba - dostupnost UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Public relations Co je důležité Zjistit, co si lidé myslí, z čeho mají obavy, jaké informace očekávají – podle toho plánovat komunikaci, emotivní vyznění, „náladu“ sdělení. Osobní angažovanost managementu – setkání se zaměstnanci, otevřená komunikace, důvěra. Nekončit sdělení negativně, ale pozitivně – řešením, vizí budoucnosti … Využít zaměstnanců ke kreativnímu řešení různých problémů, zapojovat je do interních soutěží. Zaměstnanec jako „reklamní nosič“ – oblečení, vůně, zkušenost s výrobkem, doporučení ve své sociální skupině (Rama a Ramaterie). UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Firemní časopis Účinný nástroj firemní komunikace Public relations Firemní časopis Účinný nástroj firemní komunikace Nositel firemní kultury Podporuje sounáležitost zaměstnanců s firmou Umožňuje aktivní zapojení zaměstnanců Oceňuje nejlepší zaměstnance Ovlivňuje širší sociální okolí Motivuje zaměstnance Buduje image firmy UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Obsah firemního časopisu Public relations Obsah firemního časopisu Informace managementu Praktická sdělení Úspěchy firmy, růst firmy Odborné informace z oboru, trendy Představení nových kolegů Informace o zaměstnaneckých výhodách Pochvalné dopisy zákazníků Narozeniny, významné události Ocenění nejlepších zaměstnanců, týmů Pozvánky na firemní akce Zábava, humor, „odlehčení“ UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Proč to všechno? Zaměstnanci jsou prvními firemními zákazníky. Public relations Proč to všechno? Zaměstnanci jsou prvními firemními zákazníky. Sebelepší externí komunikace nebude efektivní bez dobré interní komunikace. Budování image nejen u zaměstnanců, ale také v jejich širší sociální skupině. Dobří, loajální a zainteresovaní zaměstnanci jsou nejvyšší hodnotou firmy. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN