Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ladislav Němec náměstek ministra
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie dopravy MD ČR
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní.
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Příprava nové dopravní politiky ČR
Integrovaný dopravní systém
Možnosti spojení PPP a fondů EU v sektoru dopravy Ing. Olga Pokorná Ministerstvo dopravy, Odbor mezinárodních vztahů a EU Konference PPP 2004.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Příprava Operačního programu Doprava Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 19. května 2014 Fond soudržnosti Evropský fond.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Nové přístupy k evropským zdrojům financování projektů TEN-T Petr Zahradník, ekonom, kancelář Brusel září 2014, připraveno pro konferenci Střední Morava.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Luhačovice Mezinárodní konference: Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů září 2013 Programovací období EU 2014+, strategie operačních.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Členství ČR v EU II. Regionální politika EU března 2010.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
FONDY EU Programové období
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
Členství ČR v EU I. Regionální politika EU a postavení ČR.
Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Konference City Changers
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Transkript prezentace:

Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS Odbor strategie MD Ing. Vít Sedmidubský

Podpora dopravního sektoru v období 2014 – 2020 Osnova příspěvku Podpora dopravního sektoru v období 2014 – 2020 Východiska pro evropské fondy a hlavní zásady Struktura a užití evropských fondů Problémová analýza sektoru doprava Kondicionality pro využívání evropských fondů Dopravní politika ČR pro období 2014 – 2020 Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Politika TEN-T 2

Evropská politika soudržnosti Snížení rozsahu podporovaných cílů Snížení počtu operačních programů Podpora cílů vycházejících ze Strategie Evropa 2020 a NPR 3

Finanční nástroje politiky soudržnosti Fond CEF (Connecting Europe Facility) Fond navazuje na současný Fond TEN-T, je ale rozšířen o oblast energetiky a ICT. Pro dopravu je vyčleněno celkem 21,7 mld €. Určeno pro: Všechny státy EU bez rozdílu Výběr nejkvalitnějších projektů v rámci celé EU Podporované projekty: Pouze základní síť TEN-T U železniční a vodní infrastruktura podíl EU 20 – 50% Silniční infrastruktura pouze ITS, pro služby nákladní dopravy a bezpečné parkování 4

Finanční nástroje politiky soudržnosti Fond soudržnosti – převod části prostředků do nástroje CEF Celkem převedeno 10 mld € Určeno pro: Státy s menším HDP/obyvatele než 90 % evropského průměru Půjde o soutěž mezi „kohezními státy“ Prostředky nebudou pro každý stát předem stanoveny Podporované projekty: Pouze základní sít TEN-T Míra evropského financování až do výše 85 % Železniční a vodní infrastruktura Silniční infrastruktura pouze u přeshraničních projektů a silniční napojení přístavů a terminálů multimodální dopravy ITS Služby pro nákladní dopravu, redukce hluku, bezpečné parkovaní. 5

Finanční nástroje politiky soudržnosti Fond soudržnosti Celkem 24 mld € pro dopravu pro každý stát bude předem stanovena výše prostředků Určeno pro: státy s menším HDP/obyvatele než 90 % evropského průměru Podporované projekty: pro projekty sítě TEN-T (základní i globální síť) míra evropského financování až do výše 85 % podpora rozvoje nízkouhlíkových dopravních systémů šetrnějších k životnímu prostředí včetně podpory udržitelné mobility podpora rozvoje komplexních, vysoce kvalitních a interoperabilních železničních systémů (i mimo TEN-T) 6

Finanční nástroje politiky soudržnosti ERDF – strukturální fond Odhad 0,5 mld € Určeno pro: Jakékoliv projekty dopravní infrastruktury a projekty na podporu dopravní obslužnosti v regionech NUTS 2 HDP menší než 75% evropského průměru Podporované projekty: Napojení na síť TEN-T terciárních a sekundárních uzlů Zvyšování regionální mobility 7

Problémová analýza sektoru doprava 1 Fond soudržnosti: Železniční infrastruktura železniční infrastruktura hlavní sítě TEN-T železniční infrastruktura mimo síť TEN-T (zejména síť celostátního významu, tratě pro příměstskou, městskou, aglomerační a páteřní regionální dopravu, tratě pro důležité tahy nákladní dopravy a tratě pro napojení míst, které jsou významným zdrojem nebo cílem nákladní dopravy) Silniční infrastruktura silniční infrastruktura hlavní sítě TEN-T silniční infrastruktura globální sítě TEN-T podpora rozvoje sítě napájecích stanic alternativních energií na silniční síti Infrastruktura vnitrozemské vodní dopravy výstavba a modernizace vnitrozemských vodních cest v hlavní síti TEN-T Infrastruktura letecké dopravy modernizace letišť hlavní sítě TEN-T modernizace letišť globální sítě TEN-T 8

Problémová analýza sektoru doprava 2 Infrastruktura pro multimodální dopravu modernizace a výstavba terminálů multimodální dopravy sítě TEN-T Podpora udržitelné městské mobility Infrastruktura drážních systémů městské a příměstské dopravy (metro, tramvajové systémy, tram-train systémy, trolejbusové systémy) Systémy pro city-logistiku Intermodální terminály osobní dopravy (propojovací uzly pro železniční, autobusovou, městskou, individuální a nemotorovou dopravu), zavádění ITS a nových technologií. Systémy řízení městského silničního provozu 9

Problémová analýza sektoru doprava 3 Evropský fond pro regionální rozvoj Silniční infrastruktura silnice a dálnice mimo síť TEN-T ve správě státu silnice ve správě samosprávy komunikace pro nemotorovou dopravu Infrastruktura vnitrozemských vodních cest infrastruktura vnitrozemských vodních cest mimo síť TEN-T (určena zejména pro rekreační plavbu) Podpora letecké infrastruktury mimo síť TEN-T Podpora multimodální dopravy modernizace a výstavba terminálů multimodální dopravy mimo síť TEN-T a železničních vleček provozní podpora linek multimodální dopravy Ekologicky čistý dopravní park Podpora modernizace vozového parku veřejné hromadné dopravy Podpora modernizace a rozvoje parku intermodálních přepravních jednotek 10

Dopravní politika ČR pro období 2014 - 2020 Návrhová část Uživatelé Provoz Zdroje pro dopravu Dopravní infrastruktura Snižování dopadů na zdraví a životní prostředí Sociální otázky, zaměstnanost, vzdělávání a kvalifikace Další dlouhodobé vize Subsidiarita 11

Dopravní politika ČR pro období 2014 - 2020 Implementační část Finanční nástroje Legislativní nástroje Inovační nástroje Struktura návazných dokumentů dopravní infrastruktura dopravní obslužnost telematika a moderní technologie nákladní doprava a logistika zpoplatnění provozu a externality letecká doprava cyklistická doprava kosmické technologie Monitoring a indikátory 12

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Dopravní sektorové strategie, 2. fáze- Střednědobý plán rozvoje dopravní infrastruktury s dlouhodobým výhledem (časový horizont 2014 až 2020) Jde o hlavní kondicionalitu pro budoucí operační program pro sektor doprava Cílem je určit priority rozvoje dopravní infrastruktury v ČR s výhledem až do roku 2040 včetně pořadí realizace jednotlivých staveb a návrh staveb ke kofinancování z evropských peněz v období 2014-2020 Pro současné programovací období 2007 – 2013 vznikla první fáze tohoto dokumentu, který aktuálně slouží jako podklad pro čerpání fondů EU v tomto období

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Přípravná část Návrhová část

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze www.dopravnistrategie.cz

Politika TEN-T Globální síť (comprehensive network) Multimodální propojení všech evropských regionů úrovně NUTS 2 Základem současná síť TEN-T Ve státech EU-15 mírná redukce sítě, ve státech EU-12 mírné zvyšování rozsahu sítě Stanovena na základě návrhu jednotlivých členských států Nutná dohoda států u přeshraničních tahů Zahájení do roku 2030, dokončení do roku 2050 Základní síť (core network) Podmnožina globální sítě Nejdůležitější transevropské tahy spojující nejvýznamnější evropské aglomerace a průmyslové oblasti Stanovena Evropskou komisí dle jednotné evropské metodiky Zahájení do roku 2020, dokončení do roku 2030 17

Silnice, přístavy, multimodální terminály a letiště Mapy sítě TEN-T Silnice, přístavy, multimodální terminály a letiště 18

Železnice (v core pouze pro nákladní dopravu), Mapy sítě TEN-T Železnice (v core pouze pro nákladní dopravu), přístavy, multimodální terminály 19

Železnice (v core pouze pro osobní dopravu) a letiště Mapy sítě TEN-T Železnice (v core pouze pro osobní dopravu) a letiště 20

Vnitrozemské vodní cesty a přístavy Mapy sítě TEN-T Vnitrozemské vodní cesty a přístavy 21

Děkuji za pozornost