BLISS SYSTÉM .

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Advertisements

1IT PVY Klasifikace programového vybavení Ing. Jiří Šilhán.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
JAZYKOVĚDA, JAZYKOVÁ KULTURA, ŘEČ A JAZYK
Řeč, jazyk, mluva.
Strukturované učení PROJEKT EU
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ SOFTWARE
Tomáš Dupal Lukáš Toman Garant: Marcela Fejtová Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Alternativní a augmentativní komunikace
Informační systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Narušená komunikační schopnost PaedDr
VY_22_INOVACE_60 Jazyk a jazyková komunikace. Anglický jazyk. My family.. 1. ročník únor 2012 Mgr. Kateřina Šujanová Body 1.
- projekt FRVŠ Inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace - tematický okruh – F5A PROJEKT 2590/2011.
Slovesa – osoba, číslo, čas
Protokol TCP/IP a OSI model
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_169_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Lokální počítačové sítě Novell Netware Ing. Zdeněk Votruba Technická fakulta ČZU Laboratoř výpočetních aplikací.
MS OFFICE - WORD TEXTOVÉ EDITORY Ing. Petr Hanáček
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Alternativní a augmentativní komunikace
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Alternativní a augmentativní komunikace
Autor: Mgr. Libor Sovadina
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
VY_32_INOVACE_8_10_Počítačové sítě
Alternativní a augmentativní komunikace
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
INTERNET INFORMATIKA 5. TŘÍDA. Internet si volně můžeme vyložit jako sít, která vzájemně propojuje počítače po celém světě. Někdy se také internet označuje.
Číselné soustavy VII ASCII kódování Jana Bobčíková.
14. Informace vládnou sv ě tu Úloha ICT p ř i ř ízení podniku rb.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Alternativní a augmentativní komunikace
Alternativní a augmentativní komunikace
Číselné soustavy a kódy
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ Mgr. Lucie Pospíšilová.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_04 Název materiálu Útvary.
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Elektronické bankovnictví
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
BEZPEČNOSTNÍ RIZIKA INTERNETU
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Logické funkce a obvody
PROGRAM ZVLÁDÁNÍ AGRESE
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Sociální čtení.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
POČÍTAČ A LIDÉ S HANDICAPEM Adéla Beránková, 3. A.
Počítačová grafika.
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Narušená komunikační schopnost
Alternativní augmentativní komunikace
1 2 FIGURE 1.
Transkript prezentace:

BLISS SYSTÉM 

živý jazyk – možnost vytvářet nové pojmy pravidla – integrita systému CHARAKTERISTIKA živý jazyk – možnost vytvářet nové pojmy pravidla – integrita systému logické propojení a kombinace symbolů

Charakteristika statický systém využívající symbolů autor – Charles Bliss původní myšlenka - doplňující prostředek k psané formě řeči usnadnění komunikace na mezinárodní úrovni posléze bylo zjištěno, že jej lze využít jako systém AAK (Beukelman, D. R., Mirenda, P., 2005)

charakteristika Bliss je založen přibližně na stovce jednoduchých symbolů mohou figurovat samostatně nebo v kombinacích touto cestou byla vytvořena slovní zásoba převyšující 3000 slov

využití ze symbolů jsou na základě daných pravidel vytvářeny komunikační tabulky a deníky systém umožňuje i využití gramatických pravidel jazyka užívání osob, množného a jednotného čísla vyjádření slovesných časů a způsobů v praxi jsou využívány také počítačové programy, využívající bliss symbolů Blisswrite software, Blissvox, Bliss for windows v současné době je systém využíván ve 33 zemích světa (Beukelman, D. R., Mirenda, P., 2005).

Cílová skupina Bliss symboly mají méně konkrétní charakter než například piktogramy osvojení komunikace prostřednictvím tohoto systému náročnější častěji je proto užíván osobami s tělesným postižením, případně u osob po cévních mozkových příhodách (zejména s dysartrií) než u klientů s handicapem mentálním (Beukelman, D. R., Mirenda, P., 2005)

Princip kombinace symbolů

GEOMETRICKÉ TVARY

DOPLŇKOVÉ TVARY

Interpunkční znaménka . , ? ! Šipky MEZINÁRODNÍ ZNAKY Číslice Interpunkční znaménka . , ? ! Šipky Ukazatele

Matice čtverce referenční body

zdroje BEUKELMAN, D. R., MIRENDA, P. Augmentative&Alternative Communication. Baltimor: Paul H. Brookes Publishing, 2005. ISBN 978-1-55766-684-0. www. Blissymbolics. com