Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Bezpečnost práce z elektřinou
Adresa pro stažení ČD Z1 v elektronické podobě:
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Dokumentace k zajištění BOZP
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Úvod do předmětu Technologie
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Ministerstvo dopravy České republiky
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování rostlin
Stanice Technické Kontroly
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Železniční doprava Základní pojmy
Závazné předpisy pro zhotovitele veřejných zakázek
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Automobily – koncepce, karoserie
Pozemky sloužící dopravě
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Školení bezpečnosti práce (BOZP)
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Dokumentace k zajištění BOZP
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
ČÁSTI JEŘÁBŮ.
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky bezpečnosti práce při bourání.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
BOZP při práci ve výškách
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Hřídele VY_32_INOVACE_31_ 621
Zásady bezpečnosti v elektrotechnice
Tabulky traťových poměrů
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
TECHNICKÁ ÚDRŽBA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Lanové dráhy visuté pozemní.
Transkript prezentace:

Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8 pro provoz, údržbu a opravy speciálních vozidel

Co jsou speciální vozidla? Drážní vozidla jsou dopravní prostředky závislé při svém pohybu na stanovené součásti dráhy (kolej, trolej, lano…); drážním vozidlem není vozidlo pro technologickou obsluhu výroby, provozované na zvlášť k tomu vyhrazených kolejích vlečky. Železniční kolejová vozidla jsou drážní vozidla nesená a vedená při svém pohybu železniční kolejí

Co jsou speciální vozidla? Speciální vozidla (SV) jsou železniční kolejová vozidla konstruovaná pro údržbu, opravy a rekonstrukce dráhy nebo pro kontrolu stavu dráhy, technologickou přepravu materiálu a osob a odstraňování následků nehod a mimořádných událostí.

Co speciální vozidla nejsou? Lehké kolejové prostředky jsou přenosné stroje při práci zpravidla ručně tažené nebo tlačené po koleji

Co musí SV mít Schválení typu je rozhodnutí drážního správního úřadu na základě splnění tech. podmínek, provedených typových zkoušek a výsledků zkušebního provozu Průkaz způsobilosti drážního vozidla je doklad o prokázání tech. způsobilosti shodou se schváleným typem Povolení k provozu vydává se na 1 rok Povolení k technologickému využití stanovením podmínek v předpisu SŽDC (ČD) S8/3

Dělení SV Speciální hnací vozidla (SHV) Speciální tažená vozidla (STV)

Speciální hnací vozidla SV s vlastním pohonem o jmenovité hmotnosti vyšší než 20 t nebo s vlastním pohonem umožňujícím vozidlu rychlost vyšší než 10 km/h bez ohledu na hmotnost. Dělí se na: pouze kolejová s táhlovým a narážecím ústrojím normální stavby (ASP, UK 25/18) bez táhlového a narážecího ústrojí normální stavby (MUV 69) dvoucestná vozidla SHV zvláštní konstrukce (PKP 25/20)

Speciální tažená vozidla SV nevybavená vlastním pohonem Dělí se na: STV s táhlovým a narážecím ústrojím normální stavby (SDK II, PSE, SČ) STV bez táhlového a narážecího ústrojí normální stavby, speciální podvozky (PV, ZPK 56) SV s vlastním pojezdem nesplňující náležitosti SHV (Minima)

Kolejové jeřáby Odpovídají speciálním hnacím vozidlům Nehodové jeřábové jednotky Speciální předpis pro provoz, údržbu a opravy SŽDC (ČD) V1

Podmínky pro provoz stanovuje předpis SŽDC (ČD) D2/81 pro technologické využití stanovuje předpis SŽDC (ČD) S8/3 počet členů obsluhy stanoví SŽDC (ČD) S8/3 pokud obsluhu tvoří více než 1 osoba musí být stanoven vedoucí stroje (u strojů pro práci na TV je stanoven vedoucí práce podle ČSN, EN, SŽDC (ČD) D2 nebo SŽDC (ČD) D7/2)

Práce SV Za bezpečnost obsluhy SV i pomocných zaměstnanců z hlediska provozu a za uvedení koleje do provozuschopného stavu po ukončení práce odpovídá vedoucí práce vedoucí stroje se řídí jeho pokyny

Vedoucí stroje odpovídá za technický stav, provozuschopnost a údržbu SV správnou obsluhu SV dodržení předepsané technologie a práce a bezpečnosti provozu bezpečnost obsluhy při práci, údržbě a opravách kvalitu provedené práce a splnění pracovních příkazů používání OOPP všemi zaměstnanci vedení knihy předávky vybavení SV

Na dvou-(více-)kolejné trati je povinen nahlásit vedoucímu práce, že stroj bude při práci zasahovat do průjezdného průřezu sousední koleje zahájit práci až po zajištění informování o jízdách vlaků po sousední koleji (nebo její vyloučení) odpovídá za včasné odstranění pracovních částí z průjezdného průřezu sousední koleje

Provoz SV se smí používat jen k účelům určeným prorážení závějí je zakázáno, pokud SV k tomuto účelu není přímo určeno přeprava osob na SV jen se souhlasem vedoucího stroje při přesunu SV musí být všechny pracovní části zajištěny v přepravní poloze dtto pro vozové jeřáby

Dvoucestná vozidla stavební stroje nebo silniční vozidla vybavená zařízením (kolejovými adaptéry), které umožňuje jejich pohyb po kolejích; zpravidla s vlastním pohonem ve smyslu předpisů se za dvoucestné považuje vozidlo, jehož kolejové adaptéry jsou v pracovní (činné) poloze, jinak se jedná o pracovní stroj

Kolejové adaptéry ty části dvoucestného vozidla nebo SHV zvláštní konstrukce, které doplňují kolový (případně plazový) pojezd pro bezpečné vedení vozidla kolejí mohou to být i hnací/hnané nápravy nebo podvozky, pokud je jimi dvoucestné vozidlo vybaveno

Pokud pneumatiky přesahují průjezdný průřez, musí být strojník seznámen s překážkami, musí je přejíždět se zvednutými pneumatikami nebo pod kontrolou rychlostí max. 5 km/h (pokud pneumatiky zajišťují i brždění, musí se stále alespoň jedna náprava dotýkat kolejnice)

Další podrobnosti viz předpis SŽDC (ČD) S8 předpis pro provoz, údržbu a opravy speciálních vozidel