vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

přehled gramatických časů časy prosté plnovýznamových sloves
Cvičení 3: Přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Anglický jazyk Ročník: 6.
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
ANJ-GRAMATIKA Zájmena
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_36.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PRESENT PERFECT SIMPLE
Past tenses in time clauses minulé časy v časových souvětích
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
ZÁKLADNÍ PŘEDLOŽKOVÉ VAZBY MÍSTNÍ
Past simple & past continuous
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině MUST / HAVE TO VY_22_INOVACE_06 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Minulý čas prostý Pravidelná slovesa.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
PAST SIMPLE OF REGULAR VERBS
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
PAST SIMPLE in sentences
Tázací dovětky- Question Tags
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Tvorba,opakování osobních zájmen,tvary slovesa“to be“v přítomném čase,gerundiové tvary,procvičováni.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_08
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Přítomný čas prostý.
to BE  was (1. a 3. osoba jednot.čísla) were (všechny ostatní osoby) I waswe were you wereyou were he she wasthey were it.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_03
Present simple Present continuous
VY_32_INOVACE_Aj-G 6.,7.08. Regular verb (pravidelná slovesa) verb (sloveso) + ed played worked Example: She played tennis. (Hrála tenis.) Irregular.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_16_MINULÝ ČAS „TO HAVE GOT“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK,
Přítomný čas průběhový
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Present Continuous Tense Questions
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Anotace: Určeno pro 4. a 5.ročník ZŠ Zpracováno jako opakovací test, příp. jako příprava na test, k učebnici ENGLISH 5, ENGLISH 4, Milena Kelly, Angličtina.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
- používáme při popisu aktivit běžných, pravidelných či se opakujících.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Věra Tománková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_73
/mít něco rád, rád něco dělat/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
PAST PERFECT Předminulý čas
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová sloveso LIKE vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová

význam slovesa „like“ Sloveso like můžeme chápat dvojím způsobem a) I like playing tennis. = Rád hraji tenis. b) I like the flowers. = Líbí se mi ty květiny

sloveso like tedy v češtině znamená: a) Mám něco rád – věc nebo činnost I like vanilla ice-cream / They like going to the cinema b) Něco se mi líbí I like the garden / They like the picture český zvrtaný tvar „líbit se“ není možné do angličtiny převést jinak než slovesem like Ta zahrada se mi líbí = (Já) mám rád tu zahradu Ten obraz se jim líbí = (Oni) mají rádi ten obraz

like + activity pokud vyjadřujeme jakou ČINNOST rádi děláme, tuto aktivitu po slovese like vyjádříme GERUNDIEM Rád plavu = I like swimming Rádi cestujeme = We like traveling. Moje sestra ráda zpívá = My sister likes singing

příklady: Líbí se mu váš dům. He likes your house. To zrcadlo se nám líbilo. We liked the mirror. Rád lyžuji. I like skiing. Jejich děti rády v zimě bruslí. Their children like skating in winter. Líbí se jí naše auto. She likes our car. Večer se rádi díváme na své oblíbené filmy. We like watching our favourite films in the evening. Ten člověk se mi líbil. I liked the man / the person

záporný tvar slovesa LIKE sloveso like je běžné plnovýznamové sloveso ( pravidelné) zápor tedy tvoří stejně jako ostatní plnovýznamová slovesa – podle pravidel daného času v přítomném čase: don´t / doesn´t + like v minulém čase: didn´t + like

příklady: Jejich město se mi nelíbí. I don´t like their town. Neradi čekáme na autobus. We don´t like waiting for a bus. Její přátelé neradi cestují letadlem. Her friends don´t like traveling by plane. Ta písnička se mu nelíbila. He didn´t like the song. Nelíbí se jí to řešení (solution) She doesn´t like the solution. Nemám rád zelenou barvu. I don´t like green colour. Její rodiče neměli rádi jejího přítele. Her parents didn´t like her boyfriend.

otázka se slovesem like otázku tvoříme podle pravidel plnovýznamových sloves v přítomném čase: ( tázací zájmeno) DO / DOES + podmět + like… v minulém čase: ( tázací zájmeno) DID + podmět + like…

příklady: Líbí se jí náš byt? Ano, líbí. Does she like our flat? Yes, she does. Plaveš rád v moři? Ano, plavu. Do you like swimming in the sea? Yes, I do. Co rád děláš v neděli? What do you like doing on Sundays? Líbí se jim ta restaurace? Ne, nelíbí. Do they like the restaurant? No, they don´t. Líbil se vám ten film? Ne, nelíbil. Did you like the film? No, we didn´t. Psala tvoje babička ráda dopisy? Ano, psala. Did your granny like writing letters? Yes, she did. Píšeš rád domácí úkoy? Ne, nepíšu. Do you like writing homework? No, I don´t.