Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz Seznámení s grafickým editorem Malování Informatika 4. ročník
je součástí Windows ke kreslení a malování k psaní textu do obrázků nebo fotografií hotový obrázek můžeme uložit nebo vytisknout Grafický editor Malování
zkontroluj, jestli je zapnutý monitor a zapni počítač vlož své přihlašovací jméno a heslo Spusť Start/Programy/ Příslušenství/Malování 1. úkol: Přihlášení do počítače
Části okna Malování Panel nástrojů Název každého nástroje se ti zobrazí bublinkovou nápovědou (stačí na nástroj nastavit ukazovátko myši) Barva popředí – vybírá se kliknutím levého tlačítka myši na paletě barev Barva pozadí – vybírá se kliknutím pravého tlačítka myši na paletě barev
nastav barvu popředí červenou nastav barvu pozadí zelenou 2. úkol: Nastavení barev
Nastavení plochy - atributy šířku i výšku kreslící plochy si může každý uživatel nastavovat sám musíme dát pozor na jednotky – budeme vybírat cm na obrázku je šířka 20 a výška 16 cm
klikni na Obraz a vyber Atributy nastav jednotky cm doplň do šířky 20 a do výšky 16 nastavení dokonči kliknutím na OK 3. úkol: Nastavení plochy
tužka – pro kreslení slabých čar, štětec – lze nastavit několik tvarů guma – lze u ní volit různou „velikost“ (pokud ale chceme smazat rychle všechno, dáme z nabídky Obraz příkaz Vymazat) plechovka – k vybarvení uzavřených ploch kapátko použijeme tehdy, když nevíme, kterým odstínem je něco namalováno a my chceme stejným namalovat ještě něco jiného Nástroje
nakresli tužkou (pozor, při správném nastavení musí kreslit červeně!) sněhuláka (stačí je 3 koule) změň barvu popředí na světle modrou a nakresli dalšího sněhuláka štětcem (vyzkoušej si i jiné tvary štětce) změň barvu popředí na šedou a do každé koule vylij plechovku zvol gumu a pod sněhulákem s ní udělej „čáru“ Víš, proč je zelená? (Protože máme barvu pozadí zelenou…) obrázky smaž (Obraz – Vymazat) 4. úkol: Použití nástrojů
nastav si plochu 10 cm na šířku a 16 na výšku budeš malovat kvetoucí kytku v květináči použij pouze nástroje, které jsme dnes probírali u štětce si zvol různé tvary nezapomeň použít plechovku přihlas se o kontrolu 5. úkol: Kytka
podíváme se, co vše lze v Malování vytvořit, když se to umí Kdo umí, ten umí…
klikni na odkaz sw/malovani-ve-windows-ukazky/ sw/malovani-ve-windows-ukazky/ vyber si ukázku kreslení některého ze 4 aut a pak už jen sleduj…. ukonči práci, zadej odhlásit se 5. úkol: Sleduj video