Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Advertisements

Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Nauka o podniku Seminář 6..
Účtování o závazcích a pohledávkách
ÚVOD DO MARKETINGU.
Solární systémy pro aktivní topení
Mikroekonomie I Domácí produkt
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Průmysl. O čem tato lekce bude: o průmyslu obecně, o koeficientu průmyslu, o ukazatelích charakterizujících průmysl.
- Úvod do ekonomie 4. Domácí produkt.
Kalkulace plných a variabilních nákladů
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
OBRAT STÁDA Uzavřený: všechna zvířata se vrací a chovají v jednom chovu Otevřený: - nákup pro obnovu -různé modifikace podle kategorie,specializace,koncentrace.
Řešíme pro případy, kdy firma účtuje o zásobách: a) způsobem A, b) způsobem B.
Cena v pojetí marketingu
Mapa zájmu - plány.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
Základy financí 8. hodina.
Účtování zásob „16“.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Za předpokladu použití psacích potřeb
Základy ekonomie Seminář Hrubý domácí produkt - celková peněžní hodnota toku zboží a služeb vytvořená za určité období (většinou za rok) výrobními.
v programu MS PowerPoint
Distribuční strategie
Co je konvenční nakupování? Synergické efekty osobního a elektronického nákupu Pavlína Hajnová Centers DATA, s.r.o.
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Účetnictví – Rozvaha, její funkce, obsah a členění
5.Měření trhu.
Základy účetnictví 4. přednáška.
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Optimalizace chování firmy v podmínkách nedokonalé konkurence
DOKONALÁ KONKURENCE.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
MĚŘENÍ VÝSLEDKU HOSPODAŘENÍ
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
 Kapitál je proti jiným výrobním faktorům považován za faktor již vyrobený. Kapitál se skládá z takových vyrobených statků dlouhodobé spotřeby, které.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
8. tématický okruh: Zásoby
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Model strategie marketingového mixu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.14 Ročníktřetí.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Transkript prezentace:

Objem a struktura trhu

Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes výrobu polotovarů až k výrobě, a distribuci finálního výrobku ke konečnému spotřebiteli

Objem trhu v rovině výrobců A) přímá metoda OT= výroba+dovoz-vývoz Př.: dom.výroba= j. dovoz= j. vývoz= j.

B) Nepřímá metoda OT=počet dodavatelů x průměrný obrat nebo (obrat na dodavatele)

Rovina obchodu A)Přímá metoda OT=počáteční zásoba+nákup-konečná zásoba B)Nepřímá metoda (prac.síla,použitelné prostory,průměrný objem prodeje na m 2, prům.obrat na prodejce a podíl na obratu OT=počet prodejních míst x prům.obrat x prům.podíl na obratu v % Př.:Kadeřníci utratí 7% obratu, jejich celkový trh je 8000salonů,jejich prům.obrat je Kč

Rovina kupujícího A) zboží krátkodobé spotřeby Spotřebitelská jednotka Populace Úroveň proniknutí Průměrná spotřeba Průměrná zaplacená cena

OT=populace x prům.spotřeba na osobu(j.) OT=populace x prům.spotřeba x prům.cena (Kč) Př.:Český trh s vínem 10mil.Čechů, prům.spotřeba 15l, prům.cena 70Kč OT=populace x úroveň proniknutí x prům.spotřeba OT=populace x úroveň proniknutí x prům.spotřeba x prům.cena

Př.:Předpokládejme, že trh s kadeřnickými službami v ČR je 10 mil.Čechů.Úroveň proniknutí je 60%, 6 návštěv kadeřníka ročně na jednoho spotřebitele, průměrná cena 100Kč. Jaká je velikost trhu?

Zboží dlouhodobé spotřeby OT=počáteční poptávka + výměnná poptávka +dodatečná poptávka Podíl na trhu TP=P x R x C x100 (%)

Př:Na trh je uvedena ACAF, nová značka kávy bez kofeinu. Předpokládejme, že se v každé domácnosti pije káva a že je domácností. Průměrná spotřeba kávy na domácnost dosahuje 7,5 kg ročně. Lze odhadnout, že domácností si novou značku koupí.Očekávaný opakovaný nákup je 30%.Protože ACAF nemá negativní vedlejší účinky normální kávy, očekává se, že průměrná roční spotřeba na domácnost bude dosahovat 9kg. Jaký bude tržní podíl nové značky?

Výrobce rybího filé obdržel následující údaje z nedávného průzkumu: 15% rodin kupuje 20krát za rok, pokaždé 750g 35% rodin kupuje 15krát za rok,pokaždé 700g 40% rodin kupuje 5 krát za rok, pokaždé 500g 10% rodin kupuje 3krát za rok, pokaždé 400g Úroveň proniknutí představuje 70% Celkový počet rodin je 4,5 milionů, chování spotřebitelů tohoto podniku se nijak neliší od chování na trhu jako celku.