Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu Řešitelka: Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Spoluřešitelé: Ing. Lenka Půlpánová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Hlediska hodnocení při výzkumech veřejného mínění  A) Podle oblastí (stav/očekávání)  Životní prostředí  Školství  Životní úroveň  Zdravotnictví 
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Dotazníkové šetření v rámci projektu RIS – podnikatelská část JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jakub Křižka Tel
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Analýza a popis pracovního místa
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výzkumy realizované v roce Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži 2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Obecně  Dělí se na objektivní a subjektivní  Objektivní – politické ekonomické demografické urbanizační ekologické Subjektivní –sociální skupina, znalost.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Tazatelská síť.
Jak na pracovní pohovor?
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Jiří Štyrský 11.června 2009 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Současnost a budoucnost.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Celkový záměr Podpora a propagace informačního systému pro mládež (ISM) − vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
MARKETINGOVÝ MIX.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti Autor bakalářské práce: Zuzana Kodýdková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti
Assessment centrum.
Povolání logistický manažer
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Transkript prezentace:

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu Řešitelka: Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Spoluřešitelé: Ing. Lenka Půlpánová Ing. Adéla Zemanová Odborná konzultantka: Ing. Jitka Srpová Liberec

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Hlavní cíl projektu: poskytnout východiska a podklady pro vymezení nabídky vzdělávání pro oblast cestovního ruchu (CR) za účelem lepšího zacílení na potřeby vzdělávání kvalifikovaných vedoucích pracovníků v tomto sektoru. Dílčí cíle projektu:  Zjistit stávající strukturu a úroveň vzdělání vedoucích pracovníků v oblasti poskytování služeb a cestovního ruchu  Identifikovat požadavky na vedoucí pracovníky z hlediska výkonu jejich funkce a potřeb rozvoje vzdělání  Analyzovat potřeby řídících pracovníků ve vztahu ke strategickému zaměření firmy s důrazem na zvyšování jejich konkurenceschopnosti a jednání se zákazníky  Identifikovat oblasti vzdělávání vedoucích pracovníků zjištěním slabých míst ve vedení firem a poskytování služeb na základě spokojenosti a názorů zákazníků

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Koncepce a metodologie projektu: Podklady pro vymezení potřeb vzdělávání vedoucích pracovníků v cestovním ruchu byly získány studiem literatury a provedením dvou nezávislých výzkumů:  Výzkum potřeb vzdělávání vedoucích pracovníků firem působících v cestovním ruchu (cestovních kanceláří a agentur)  Výzkum zaměřený na klienty výše uvedených firem a jejich spokojenost s poskytovanými službami.

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Výzkum potřeb vzdělávání vedoucích pracovníků v cestovním ruchu Sběr dat: červen – červenec 2009 Respondenti: majitelé, manažeři, vedoucí (poboček) cestovních kanceláří a agentur Metoda výběru respondentů: kvótní výběr Metoda sběru dat: osobní rozhovor (psychologická explorace) Celkový počet respondentů (firem) v Libereckém kraji: 18 cestovních agentur 37 cestovních kanceláří Počet dotázaných firem: 5 cestovních agentur (28%) 15 cestovních kanceláří (41%)

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Struktura rozhovorů:  Charakteristika firmy a respondenta (pracovní pozice, vzdělání, praxe)  Profil ideálního pracovníka cestovního ruchu (delegát, průvodce, prodejce, manažér)  Výběr zaměstnanců (požadavky na vzdělání, znalosti, schopnosti, dovednosti, vlastnosti)  Jednání se zákazníkem (získávání, budování vztahů, spokojenost zákazníků)  Marketingové aktivity (výzkumy, komunikace, marketingové řízení a plánování)  Další vzdělávání zaměstnanců ve firmě.

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Stávající struktura a úroveň vzdělání vedoucích pracovníků v oblasti poskytování služeb cestovního ruchu : Respondenti: majitelé CK/CA, současně manažeři nebo vedoucí poboček (třetina) Polovina z nich ve věku do 40 let Čtvrtina z nich VŠ vzdělání, ostatní SŠ (vyšší odborné nebo kurzy) Více než 65% praxe více než 10 let, 90% déle než 5 let Pozitivní vztah v cestování Požadavky na vzdělání: Minimálně středoškolské s maturitou Manažeři: VŠ Průvodci: průvodcovský kurz zakončený zkouškou Víceletá praxe, praktické znalosti a zkušenosti

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Požadavky na vedoucí pracovníky z hlediska výkonu jejich funkce a potřeb rozvoje vzdělání Znalosti: Techniky CER, jazyky, práce na PC, administrativa, psychologie, základy práce, všeobecný přehled Schopnosti, dovednosti: Komunikace, jednání se zákazníkem, organizační schopnosti, rychle reakce, odolnost vůči stresu, řešení problémů, práce s informacemi Manažeři: kreativní, inovativní, vyhledávat nové možnosti, podporovat projekty, investice

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Požadavky na vedoucí pracovníky z hlediska výkonu jejich funkce a potřeb rozvoje vzdělání : Charakterové vlastnosti: Empatický, ochotný pomoct, vyhovět přáním zákazníka, neustále se učit něco nového, příjemný, milý, flexibilní, trpělivý, spolehlivý, zodpovědný, skromný, samostatný, sebevědomý, loajální s CK, přesný, sebekritický s aktivním osobním nasazením, zájmem o CER. Marketingové aktivity a jednání se zákazníkem: Komunikace: převážně internetem, reklama v tisku, katalogy, letáčky, adresované dopisy, y Slevové poukázky, věrnostní karty, kupóny v novinách, časopisech oslovení (potenciálních) zákazníků prostřednictvím internetu Spokojený zákazník –individuální přístup k zákazníkovi, diferencovaný vztah (program „šitý na míru“), udržování kontaktu s klienty i po skončení dovolené Hodnocení zpětné vazby od klienta – implementace požadavků a přání zákazníků do řízení firmy Sběr informací od účastníků zájezdů, delegátů.

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Výzkum požadavků na vzdělávání vedoucích pracovníků firem cestovního ruchu z hlediska potřeb a spokojenosti jejich klientů. Sběr dat: květen - červen 2009 Respondenti: občané, klienti CK a CA Metoda výběru respondentů: kvótní výběr Metoda sběru dat: osobní dotazování Počet dotázaných: 506 respondentů

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Charakteristika respondentů: Pohlaví:Muži: 42%, ženy: 58% Věk: Do 30-ti let: 47%, let: 41%, nad 50 let: 12% Stav: Svobodní: 47%, vdané, ženatí: 42%, rozvedení: 7% Domácnosti: 1-členné domácnosti: 11%, 2-členné: 21%, 3-členné: 26%, 4-členné: 40%, vícečlenné: 2% Příjem: do Kč 19% Kč 54% nad Kč 28% Bydliště: města do obyvatel67% města nad obyvatel 33%

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Chování zákazníků cestovních kanceláří a agentur Zákazníci cestovních kanceláří a agentur jsou: samostatnější a sofistikovanější v oblasti zařizování svých dovolených (nevyužívají nabízených služeb) opatrnější z hlediska výdajů na dovolenou pasivnější při trávení dovolené (program dovolené neplánují přesně) z důvodu pohodlí a určité nezávislosti (budou dělat to, co zrovna budou chtít, preference individuální turistiky). Za těchto okolností se stávající nabídka služeb většiny cestovních kanceláří a agentur jeví jako nevyhovující. Cestovní kanceláře budou muset své služby inovovat tak, aby dokázaly nabídnout svým klientům hodnotu, která bude více uspokojovat jejich potřeby a za kterou budou ochotní zaplatit.

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti cestovního ruchu na základě potřeb a požadavků kladených na vedoucí pracovníky z hlediska výkonu jejich funkce ve vztahu ke strategickému zaměření firmy s důrazem na zvyšování jejich konkurenceschopnosti a jednání se zákazníky Hlavní důraz v oblasti vzdělávání řídících pracovníků by měl být kladen na oblast tvorby vizí, cílů a strategii. Vzdělávání by mělo být koncepčně zaměřeno na: Profesní vzdělávání zahrnující odborné znalosti Rozvoj lidského potenciálu

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Profesní vzdělávání by mělo zahrnovat: Rozvoj IT gramotnosti (práce s PC, internetem, databázemi) Odborné znalosti týkající se problematiky cestovního ruchu (metodika CR, technika služeb CR, obecná znalost geografie, historie, všeobecný přehled, kultura, tradice, mentalita, zvyky destinace Znalostní zázemí: organizace práce, administrativa, základy práva, všeobecné obchodní a smluvní podmínky, aktivní vyhledávání informací a práce s informacemi, pojištění

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Profesní vzdělávání by mělo zahrnovat: Marketing a řízení vztahů se zákazníky: Jednání se zákazníkem, budování a udržování vztahů se zákazníky Získávání potenciálních zákazníků (oslovení, vyhledávání, zaujetí a akvizice zákazníka) Zjišťování potřeb zákazníků Budování databází, práce s databázemi Techniky prodeje v CR (např. spinnová technika), způsob prodeje a prezentace, příprava nabídky pro zákazníka přesně na míru, vytváření hodnoty pro zákazníka Komunikace: Prostřednictvím médií (katalogy, inzerce, reklama,…) Osobní komunikace (práce se zákazníkem, jednání, budování vztahů): Rétorika Prezentační dovednosti Naslouchání

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Rozvoj lidského potenciálu: Hlavním úkolem je uvolnit lidský potenciál, vytvořit atmosféru důvěry, aby lidi byli ochotní a schopní uvolnit své znalosti, nápady a lidský potenciál. Jde o rozvoj duševní gramotnosti. Oblast vzdělávání by měla být zaměřena na: Základy holantropie (holistické pojetí člověka a jeho rozvoj, jaké jsou souvislosti, propojení, ovlivňování struktury potenciálu inteligence) Strukturu lidského potenciálu Vybrané otázky sociální psychologie Etiku Techniky týmové práce Kreativitu a inovace Uvolňování intelektuálního potenciálu

Identifikování potřeb vzdělávání v oblasti služeb poskytovaných v cestovním ruchu, Ing. Jozefína Simová, Ph.D. Publikační činnost: Počet publikací v odborných časopisech: 4 Počet publikací ve sbornících: 5