Ekologie Třídění odpadů
Osnova projektu návštěva přednášky průzkum okolí rozdělení do skupin splnění daného úkolu ukázka projektu
Návštěva přednášky návštěva přednášky týkající se ekologie, zejména třídění odpadů cíl – motivování žáků ke splnění úkolu v projektu
2. Průzkum okolí vycházka s dětmi po okolí zakreslení kontejnerů do mapek
3. Rozdělení do skupin rozdělení dětí do 6ti skupin zadání úkolů každé skupině
Skupina A Proč vůbec používáme nádoby na tříděný odpad? Anketa v okolí – „Třídíte odpad?“
Skupina B modrý kontejner co se do něj smí, nesmí vkládat rozdělení odpadů na recyklovatelné (způsob recyklace) a nerecyklovatelné
Skupina C žlutý kontejner co se do něj smí, nesmí vkládat způsob recyklace „žlutých“ odpadů
Skupina D zelený kontejner co se do něj smí, nesmí vkládat způsob recyklace „zelených“ odpadů
Skupina E ostatní kontejnery (hnědý, bílý) co se do nich smí, nesmí vkládat
Skupina F vytváření výstupní formy možné výstupy : internetové stránky prezentace dokument Vzor projektu – skupina B
Ukázka projektu předvedení projektu ostatním třídám, žákům např. v rámci besídky, dne věnovanému ekologii,…
Vzor projektu – skupina B do modrého kontejneru vkládáme : papíry, letáky, noviny, časopisy, kartony, … nevkládáme : obaly od mléka, alobal, …