Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
2. přednáška.
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Mezinárodní dimenze managementu Komparativní management
Organizační struktury
Systémové pojetí manažerské práce
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Základy marketingu šestá přednáška
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Zadání případové studie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Management 2. přednáška.
Poradenství v obecném řízení
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
MANAGEMENT - Pojetí managementu
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Model struktury strategického managementu
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zdravotnický management
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
PROSTŘEDÍ MANAGEMENTU
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
MARKETING Přednáška P
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí Analýza Strategie Plánování

Model transformačního procesu Koontz, H. , Weihrich, H. ,1993 Model transformačního procesu Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management.

Model transformačního procesu Koontz, H. , Weihrich, H. ,1993 Model transformačního procesu Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management

Faktory prostředí Palán

Strategické řízení

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí Analýza vnějšího a vnitřního prostředí Identifikace hlavních faktorů změn Rozhodování o dalším směřování a strategii

Podniky a organizace 21.století . Globalizace: znamená rostoucí propojenost současného světa ve všech oblastech života lidí, tj. v oblasti ekonomické, sociální, kulturní, technické a technologické ekologické politické.

Úroveň analýz

Analýza vnějšího prostředí široký kontext STEP Segmenty: Společenský Technologický Ekonomický Politicko - právní

Podnik / organizace vztahy s okolím Koontz, H. , Weihrich, H. ,1993 Podnik / organizace vztahy s okolím Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management.

Analýza širokého kontextu STEP Identifikace hlavních faktorů změn v oblastech: Které z vnějších faktorů mají vliv na podnik? Jaké jsou možné účinky těchto faktorů? Které z nich jsou v budoucnosti nejdůležitější? v segmentech vnějšího prostředí

Identifikace hlavních faktorů změn v oblasti Truneček

Model pro analýzu vnějšího prostředí

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí Donnely, J. H. , Gibson, J. L Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí Donnely, J.H., Gibson, J. L., Ivancevich, J. M. 2004 Management.: Grada,

Vnější prostředí NEPŘÍMÉ VLIVY Technologie - ovlivňuje firmu novými poznatky a technikami, závisí na odvětví Ekonomika - ovlivňována mírou inflace, HDP, mírou nezaměstnanosti, směnnými kurzy, státním deficitem Politika a legislativa - zákony, předpisy, zákonná opatření Kulturní a sociální vlivy - mění potřeby a přání zákazníků Mezinárodní vlivy – pozitivní a negativní vlivy

Vnější prostředí PŘÍMÉ VLIVY Požadavky a cíle Zákazníci - nejvýznamnější přímý vliv Konkurence - soupeření o zákazníky a zdroje Dodavatelé - poskytují firmám potřebné zdroje Lidské zdroje - nejvzácnější interní zdroj - znalosti, dovednosti, aktivity

Zájmové zainteresované skupiny a jejich požadavky

Úroveň analýz

Analýzy – odvětvový kontext Analýza ekonomických charakteristik odvětví Analýza hybných sil v odvětví Analýza konkurence v odvětví - Porterův model Strategické mapy Analýza konkurentů Analýza atraktivity odvětví

Analýza – odvětvový kontext Analýza ekonomických charakteristik odvětví (působící faktor nabídky a poptávky) . Faktory: Velikost trhu Míra rivalivaty mezi konkurenty Míra růstu trhu Stádium životního cyklus odvětví Počet konkurentů v odvětví Složitost vstupu do odvětví Technologie, inovace Charakteristika výrobků a služeb Úspory z rozsahu Profitabilita odvětví…

Analýza – odvětvový kontext Analýza hybných sil v odvětví (působící změny generují tvorbu nových hnacích sil, vývoj odvětví) . Hybné síly : Míra dlouhodobého růstu odvětví Změny týkající se zákazníků Inovace produktu, výrobního procesu Vstupy a výstupy velkých hráčů do odvětví Šíření nových patentových znalostí Změny v nákladech a efektivnosti Regulační opatření Změny ve vládní politice …

Analýza – odvětvový kontext Analýza konkurence v odvětví - Porterův model (stav konkurence závisí na působení sil - výsledek - ziskový potenciál)

Podniky a organizace 21. století Podniky a organizace 21.století . Znaky skvělých společností, Peters, Waterman snaží se aktivně jednat; jsou v blízkém vztahu se zákazníkem; umožňují autonomii rozvíjejí podnikavost; věří, že klíčem k produktivitě jsou lidé; uplatňují styl řízení, který se orientuje na přímý kontakt a podporu motivujícího hodnotového systému; drží se toho, co znají a umějí; mají jednoduchou organizační strukturu souběžně používají a kombinují řízení s „přitaženou" i „volnou" „uzdou".

Úroveň analýz

Vnitřní prostředí zahrnuje každodenní působení faktorů, které jsou součástí organizace a ovlivňují manažerskou činnost charakter těchto faktorů závisí na stupni řízení každá úroveň managementu vyžaduje jiné znalosti, schopnosti a dovednosti manažera

Analýzy vnitřního prostředí Analýza dosavadní strategie Analýza výsledků ve funkcionálních oblastech Analýza exponovanosti podniku Portfolio analýza Analýza konkurenceschopnosti SWOT analýza Analýza klíčových faktorů úspěchu

Analýza - vizual management

Analýza konkurenceschopnosti

Portfolio analýza Matice BCG

Portfolio analýza Matice GE

Analýza SWOT Matice SWOT

Analýza SWOT Podnikatelský záměr

Analýza SWOT Dynamika analýzy v čase

Komparativní management Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management.

Manažerské a nemanažerské praktiky Rozhoduje Typy manažerů a úrovně managementu Manažerské dovednosti: - lidské - technické - koncepční Manažerské role: - interpersonální - informační - rozhodovací Úroveň managementu a manažerské role a další . . . . .

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí Analýza vnějšího a vnitřního prostředí Identifikace hlavních faktorů změn Rozhodování o dalším směřování a strategii Plánování cílů, kroků a cest naplnění Cíle

Proces plánování . Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management.

Proces strategického plánování