Firma a jejich cíle.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Ing. Lenka Štibrányiová
PŘÍJMY A VÝDAJE, CASH FLOW
Financování Podstata a formy. Financování podniku = získávání, rozdělování finančních zdrojů a jejich využití k získávání potřebných statků a k úhradě.
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku
Alternativní cíle firmy
Finanční řízení podniku
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Agregátní poptávka a nabídka
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy Mikroekonomie i
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Mikroekonomie I Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy
Cenné papíry kapitálového trhu.
FINANCE 2014/2015.
Právní forma organizace
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
6. přednáška Finanční řízení podniku – základní charakteristika Finanční řízení podniku – základní charakteristika.
Financování podniku VY_32_INOVACE_ aby mohl podnik fungovat, potřebuje prostředky na svou činnost (a to ještě před dosažením zisku)
Finanční analýza.
Dokonalá konkurence (DK)
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Msc. Marcela Vojáčková.
Podnikání Ing. Vojtěch Jindra
Podnikatelský plán struktura plánu.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Formy podnikání Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu peněžitých i nepeněžitých vkladů, které společníci společnosti poskytují.
Finanční řízení podniku: Technická univerzita v Liberci
ÚČTOVÁNÍ VE TŘÍDĚ 4: ZÁKLADNÍ SCHÉMATA
Financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Finanční páka v podniku
Finanční výkazy obchodních společností
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
ÚVOD Účetnictví je chápáno jako stavová či výsledková karta podnikání.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Nedokonalá konkurence
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Ekonomie 1 Magistři Třetí přednáška Produkce v čase
TRH (tržní mechanismus)
ÚČETNICTVÍ 3 4. KAPITOLA: ÚČETNICTVÍ 3 4. KAPITOLA: SPECIFIKA ÚČTOVÁNÍ V JEDNOTLIVÝCH PRÁVNÍCH FORMÁCH PODNIKÁNÍ – VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST Vysoká.
Struktura podnikatelského plánu
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč24.15 RočníkDruhý.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
IAS 7 Výkazy peněžních toků. Cíl standardu Požadovat poskytování informací o proběhlých změnách stavu peněžních prostředků a peněžních ekvivalentů účetní.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Náklady podniky 2.Výnosy podniku 3.Hospodářský výsledek podniku 4.Použití zisku z hlediska podniku 5.Použití.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Kapitálový trh – charakteristika CP
Struktura finančního trhu
Řízení vztahu podniku k věřitelům
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Finanční zdroje obchodní korporace
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
Výroba a organizace firmy TNH 1 (S-3)
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

Firma a jejich cíle

Typy firem Státní a municipální firmy – vlastníkem firmy je stát nebo obec. Institucionální vlastník může být též vlastníkem většinového podílu akcií. Firmy v individuálním vlastnictví – podnikatel hospodaří sám na vlastní účet, ručí celým svým majetkem za své závazky. Výhodou je pružnost, nevýhodou je omezenost zdrojů na rozvoj (závisí na kapitálu majitele a úvěru). Obchodní společnosti (partnerství) – jde o sdružení kapitálu dvou i více osob. Výhodou je větší dostupnost kapitálu, nevýhodou větší právní složitosti vzniku firmy.

Zisk Zisk je hlavním cílem firmy a jako takový představuje hlavní podnět k podnikání. Prostřednictvím zisku firma prokazuje svoji úspěšnost nejen ve vztahu ke svým vlastníkům či pracovníkům, ale i k partnerům a konkurenci. Zisk je předpokladem tvorby dalších zdrojů, investicí, technického rozvoje apod.

Nástroje maximalizace zisku Snižování nákladů na výrobu, vyhledávání úspor – ve velmi dlouhém období pak velikost zisku ovlivňuje uplatňování technického pokroku, které vede ke zvyšování produktivity práce, a tím ke snižování nákladů. Maximalizace příjmů – v podmínkách dokonalé konkurence je cestou ke zvyšování příjmů zvyšování objemu výroby. V nedokonalé konkurenci růst objemu výroby může vést dokonce k poklesu příjmů. Proto v nedokonalé konkurenci není maximalizace objemu produkce jedinou možností zvyšování příjmů, používají se hlavně jiné metody

Konkurence Cenová konkurence Necenová konkurence Konkurence podle postavení na trhu: Monopolní konkurence Oligopol Monopol

Alternativní cíle firmy dosažení uspokojivé výše zisku dosažení určitého podílu na trhu snaha dlouhodobě přežít růst a expanze firmy

Financování firem financování běžné – spočívá v zajištění běžného provozu podniku financování mimořádné – zajištění peněz na mimořádné výdaje (pořizování pozemků, budov, strojů, rozšiřování podnikových aktivit, financování při spojování či sanaci podniku, financování při likvidaci) vlastní kapitál (emise akcií a obligací, vklady společníků, atd.) cizí kapitál (úvěr od banky, obchodní půjčka, zálohy dodavatelů) samofinancování (financování ziskem, odpisy, popř. dalšími vnitřními zdroji)