Příroda v ČR Lesy tvoří v ČR asi 33% rozlohy území.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Smíšené a listnaté lesy
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
Národní parky v ČR Lenka hajzlerová.
Národní park Šumava.
ČESKÁ REPUBLIKA OCHRANA PŘÍRODY ČR.
Ochrana přírody v ČR.
BIOSFÉRA ČR.
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
Biosférické rezervace Kvarta 2009/2010 Gymnázium Uničov.
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ ČR 8. ročník
CHKO Křivoklátsko Darin Jandová Klára Bergmannová.
ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Rozmanitost, ochrana a význam lesa
Lesy jako zdroj včelí pastvy
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Krajiny ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Povrch ČR.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Národní parky v České republice
Ochrana přírody ČR.
Ekosystém Prchalová, K..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Krajina a životní prostředí
Chráněná krajinná oblast Kokořínsko
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Příroda ČR – přirozené ekosystémy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Moravskoslezské Beskydy
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
AZ KVÍZ Les Hra Návod Zdroje obrázků.
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
NÁRODNÍ PARK ŠUMAVA.
 Rozloha 709 km 2, les 47 % trvalé travní porosty 15 %, orná půda 29 %, vodní plochy 2 %, ostatní 7 % Geografická orientace 49° 47´ - 49° 31´N, 15° 46´
Les-Lesní patra.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Autor materiálu - Mgr. Lukáš Kučera.
OCHRANA PŘÍRODY V ČR.  velkoplošnánárodní park NP (4) chráněná krajinná oblast CHKO (26)  maloplošnánárodní přírodní rezervace NPR (110) národní přírodní.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Ochrana ŽP v ČR Ekologie – oikos a logos, nauka o místě kde přebýváme Systematická ochrana ŽP u nás začíná už kolem 12- století 1838 – první rezervace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_06 TEMA:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Litovelské Pomoraví Litovel CHKO Tato práce je šířena pod licencí CCBY-SA3,0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_38.
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
PŘÍRODNÍ REZERVACE NA ÚZEMÍ SLOVÁCKA
Povodí řeky Moravy.
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Přírodní společenstva v České republice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Krajina České republiky
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přírodní společenstva v České republice: LES
TESTOVÉ OTÁZKY pro EKOLOGII A OCHRANU ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Člověk mění a vytváří krajinu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Příroda v ČR Lesy tvoří v ČR asi 33% rozlohy území. Původní listnaté dubovo-bukové lesy nahradily jehličnaté monokultury. Co dokáže kůrovec - Šumava Beskydský prales

Les jako živoucí učebnice Typickým příkladem azonálních porostů jsou lužní lesy. Jsou typické pro nivy vodních toků. Jsou účinnou ochranou proti povodním. Video

Příkladem lesů zonálního charakteru jsou květnaté bučiny (500-900 m. n Příkladem lesů zonálního charakteru jsou květnaté bučiny (500-900 m.n.m.), pro které je charakteristický výskyt bylin a trav, prakticky bez keřového patra. Problémem může být přemnožení zvěře.

Borovice kleč se nachází nad horní hranicí lesa, tedy kolem 1200 metrů nad mořem. Byla vysazována od poloviny 19. století a měla původně zadržovat vodu a tak ochránit podhůří před ničivými záplavami a stabilizovat svahy. Nyní ale ohrožuje ekosystém – snižováním biodiverzity. Video

Téměř všechny lesy v ČR jsou ovlivněny činností člověka Téměř všechny lesy v ČR jsou ovlivněny činností člověka. Nejvíce pak uměle vysazované stejnověké monokultury. Monokultury jsou daleko více zranitelné (např. klimatické kalamity, nečistota ovzduší, přemnožení škůdců).

Problémy životního prostředí Základní problémy v ČR: Nevyhovující kvalita ovzduší Nadměrný hluk Znečištění vod Devastace lesů Odkazy: http://www.env.cz/

Ochrana přírody Samostatná práce: NP a CHKO v ČR Samostatná práce: Vypiš NP a CHKO v ČR a zjisti jejich nej (nejmenší, nevětší, nejstarší, nejmladší) Pomocí atlasu najdi Biosférické rezervace UNESCO. Která oblast v ČR by zasloužila, aby byla vyhlášena NP? Pokus se najít co nejvíce informací a přesvědčit ostatní. Najetím na mapu získáte další informace (název, rok založení, rozloha v km2) Více informací ZDE