Práce s PC MŠ MŠ Ing. Martin Dosedla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Strukturované učení PROJEKT EU
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Jako příklad uznávání neformálního vzdělávání Ing. Petra Nakládalová, ČNA Mládež YOUTHPASS.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Informatika I Informatika pro 1. ročník 4 letého gymnázia
YOUTHPASS (Pas mládeže) Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro Vysílající a Hostitelské organizace)
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Počítač a jeho složení.
Průřezová témata.
Alternativní a augmentativní komunikace
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
PAS MLÁDEŽE Youthpass Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro mentory)
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
MAP ORP OSTRAVA PRACOVNÍ SKUPINA PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A PÉČE.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
VY_32_INOVACE_110_Fyzika_elektrické_ energie Mgr. Václav Černý ZŠ Speciální, Šafaříkova 991, Litvínov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Kameny Příroda kolem nás.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
VY_32_INOVACE_119_Fyzika_měření_času
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Paměť, pozornost, Sociabilita
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Jazyk a řeč – sociální informovanost
VY_32_INOVACE_101_Fyzika_baterie
Teorie a metodika výchovy seminář 1
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Děti a sport Jazyk a řeč.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
seřaď jednotlivé členy
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Sázíme brambory do řádku
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Oheň - práce, povolání a řemesla
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Práce s PC MŠ MŠ Ing. Martin Dosedla

Cíle předškolního vzdělávání rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí Klíčové kompetence :   kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální kompetence činnostní a občanská Cílem předškolního vzdělávání je příprava dítěte na samostatnost ve společnosti. Rozvinout vlastnosti a dovednosti. -> dnešní společnost – informační společnost

RVP PV 5.5 Dítě a svět Vzdělávací cíle a nabídka: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách praktické užívání technických přístrojů, hraček a dalších předmětů a pomůcek, se kterými se dítě běžně setkává + využívání kompenzačních technických pomůcek u dětí s tělesným a jiným postižením

Kdy začít s PC? Od cca 3 let za asistence dospělých 4-4,5 roku samostatné ovládání programů a chápání souvislostí Čas? 15-30min Stupňování Co? Řízená činnost Spontánní činnost

Cíle práce s PC v MŠ Seznamování s počítači (PC je cílem) Ovládání klávesnice Ovládání myši Věcné a hygienické podmínky Psychosociální podmínky Využívání obsahu PC programů (PC je jen prostředníkem) Výuka Samostatná Společná Zábava „Zábavná výuka“

Výhody využití PC pro rozvoj dítěte: Matematické pojmy a operace vnímání počtů Vnímání prostoru Programy Myš Verbální dovednosti Senzomotorické dovednosti Časové pojmy počítačová „teorie“ výukové programy www stránky počítačové hry klasický software programy pro přípravu předškolního pedagoga

Počítačová „teorie“ Počítač Periferie Jak chránit počítač a sebe Usnadňuje práci, zábava, informace, komunikace Periferie Monitor, klávesnice, myš, tiskárna Jak chránit počítač a sebe Základy práce s PC Ovládání PC Internet Znalosti předškolního pedagoga?

Výukové programy KidSmart Edice výukových CD … http://clanky.rvp.cz/clanek/o/p/126/HODNOCENI-POCITACOVEHO- PROGRAMU-KIDSMART.html/ Edice výukových CD http://www.jablko.cz/Pro_nejmensi/default.htm http://silcom-multimedia.cz/ http://www.e-software.cz/pro-deti http://pachner.inshop.cz/inshop/programy-pro-deti/ http://www.petit-os.cz/brepta_popis.php http://www.terasoft.cz/index2.htm …

www stránky http://www.predskolaci.cz/ http://alik.idnes.cz/ Omalovánky online http://www.google.cz/#hl=cs&safe=off&q=omalov%C3%A1nky+online&lr=&aq=f&aqi=&aql =&oq=omalov%C3%A1nky+online&gs_rfai=&fp=be2cb87f1864db7f …

Počítačové hry Logické Poznávací Rozvíjející motoriku Nenásilné

Klasický SW Malování ArtRage http://www.artrage.com/artragedemo.html …

Programy pro přípravu předškolního pedagoga PowerPoint Adobe Captivate http://wrack.ped.muni.cz/captivate/ SW k interaktivní tabuli

Přínos vs. rizika Zvykání na PC jako součást života Seznámení i u soc. znevýhodněných Prevence/náprava specifických poruch učení Edukační efekt Rozvoj poznávacích schopností Rozvoj motoriky, pozornosti, reflexů Nekvalitní programy Omezená nabídka SW (opakování, schématické myšlení) Vytlačování jiných činností na úkor práce s PC

KONEC?

Odkazy http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/257/vyuzivani- pocitacu-v-materske-skole.html/ http://clanky.rvp.cz/rvp/p/PREDSKOLNI- VZDELAVANI.html/