občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statutární město Mladá Boleslav
Advertisements

PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Tisková konference MD a SŽDC
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických.
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
typologie obytné stavby 6. přednáška RODINNÉ DOMY II.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Integrovaný dopravní systém
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Filip Chvátal.
Centrum dokumentárních filmů Jihlava (CDF) Záměr projektu: přestavba městského kina Dukla na víceúčelové kulturní zařízení zaměřené na dokumentární film.
Modernizace záp. části ŽST.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Statutární město Ostrava
Silnice nebo železnice
Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR
Význam vodních cest pro dopravu v ČR
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Rozvojové záměry na železnici
Problematika dopravy na Rychnovsku
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Integrace Neratovic a Mělníka
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006 Modernizace Železničního uzlu Brno s ponecháním centrální polohy osobního nádraží občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006

Zadavatelé Občanská koalice Nádraží v centru: volně se opírá o mandát 67 tisíc voličů, kteří v referendu v X/2004 hlasovali pro modernizaci nádraží v centru

Zpracovatelé kolejové řešení – Ing. Otto Plášek, Ph. D. (FAST VUT Brno) urbanismus – Ing. arch. Ivan Lejčar a kolektiv (Praha) ekonomika – Ing. Jiří Kalčík (Chrást u Plzně) technické posouzení kolejiště – Chládek & Tintěra, a. s. (Pardubice) analýza propustnosti a posouzení proveditelnosti – Ing. Jan Hrabáček, Ing. Petr Nachtigall (Dopravní institut Jana Pernera Pardubice) posouzení stávajících mostů – Ing. František Menšík (Brno) zásady geologie – doc. Ing. Vladislav Horák, CSc. (FAST VUT Brno) spolupráce, koordinace, ideové náměty – Tomáš Alter, Ing. Václav Čermák, Ing. Jiří Dukát, Martin Robeš, Ing. Jan Toufar (Brno)

Hlavní nedostatky ŽUB s odsunutým nádražím vysoké investiční náklady vznik významného úzkého hrdla na I. TŽK nedostatečně propustné severní zhlaví (úrovňové křížení vlakových cest osobní a nákladní dopravy) zhoršení dostupnosti z osobního nádraží do většiny města o 5-10 minut = snížení atraktivity příměstských vlaků pro dojíždějící mnoho významných cílů dojíždějících se dostane mimo oblast pěší docházky z osobního nádraží zvýšené nároky na MHD = nárůst provozních nákladů úbytek zákazníků obchodů v centru města významné ovlivnění obytné zástavby – Židenice demolice, nárůst hluku a zastínění

Úzké hrdlo na severním zhlaví odsunutého nádraží.

Výhody modernizace ŽUB s ponecháním polohy nádraží významně nižší investiční náklady žádné úzké hrdlo na I. TŽK ponechání oddělené nákladní a osobní dopravy variabilita výhledových navazujících staveb ponechání atraktivní polohy osobního nádraží ve struktuře města žádné zásadní změny v ovlivnění obytné zástavby spojení rozvojové oblasti Zvonařka s Komárovem

Porovnání minimálních nutných nákladů „Přestavba ŽUB“ s odsunutým nádražím – 21,5 mld. Kč „Modernizace ŽUB“ s dostupným nádražím – 13 mld. Kč Částka zahrnuje: modernizaci I. TŽK v úseku Modřice (mimo) – odb. Hády včetně osobního nádraží nové odstavné nádraží osobní dopravy

Výhledové stavby Stavba: odsunuté nádraží nádraží v centru přeložka nákladového průtahu + zapojení tratě od Sokolnic do Modřic 3 mld. přeložka Brno – Ponětovice přes letiště 4 mld. VRT přes letiště k Ponětovicím včetně spojky nákl. vlaků do Slatiny 4,5 mld. modernizace Brno hl. n. – Brno Slatina + VRT k Ponětovicím (styk variant) 2 mld. VRT směr Praha, úsek Brno – V. Bíteš 23 mld. 16,5 mld. severojižní diametr příměstské dopravy 13 mld. Výhledové stavby CELKEM 38 mld. 41 mld. Celkem s modernizací I. TŽK v ŽUB 60 mld. 54 mld.