Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVAČNÍ VZDĚLÁVACÍ NÁSTROJE V MECHATRONICE A BIOMECHATRONICE
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Přijímací řízení.
1 Informace o studiu. 2 Počty přihlášených uchazečů PrF B-PSP MPS kombin. 398 PrF B-PSP OPS kombin. 544 PrF B-PSP VYJU kombin. 366 PrF B-VS TPTSP kombin.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Vzdělávací a tréninkový program pro kariérové poradce.
1. Předmět mé činnosti je v oboru : Jsem: REGULACE PROFESÍ - NEZBYTNOST ČI PŘEKÁŽKA? (520 odpovědí) 1/14.
© 2007 Sdružení pro Informačně poradenský systém tvořené společnostmi KPMG Česká republika,s.r.o, Gradua-CEGOS, s.r.o. a OKsystems s.r.o. Všechna práva.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
VOLBA POVOLÁNÍ VÁŠ PRŮVODCE.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Národní soustava kvalifikací a možnosti jejího využití Monika Pokorná MŠMT
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
EURO a česká veřejnost Prezentace výsledků sociologických výzkumů PSP ČR dne 17. září 2008.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
EURES – vaše práce v Evropě
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
SOS a SOU, Kladno, U Hvězdy 2279 představuje Otázky demografických změn a poptávky trhu práce - vzdělávání dospělých.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
L - PACK Jazykový balíček pro migranty v Evropě Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně.
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Řízení a plánování kariéry
Program: Erasmus+ Klíčová akce: KA1 Název organizace: Základní škola M. Choceňského, Choceň Název projektu: Další vzdělávání učitelů cizích jazyků Číslo.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Nové možnosti ISA+ a jejich využití v kariérovém poradenství Mgr. Pavlína Šťastnová,
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují.
PRESTIŽ SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ A JEJÍ SOUVISLOST S PŘIPRAVOVANOU PROFESNÍ KOMOROU A-FORUM, z. s.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
ETOLOGIE SAVCŮ Projekt zpracovali žáci třídy 8.A ve školním roce 2014/15: Makak vepří – Martin Nejedlý, Štěpán Valenta Lachtan jihoafrický – Vladimír Zeman,
MLADÍ A ÚŘAD PRÁCE – NEZAMĚSTNANOST MLÁDEŽE Z POHLEDU PŘÍMÉ PRÁCE Barbora Pšenicová mezinárodní konference v rámci Projektu realizovaného z programu Erasmus+
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Effective School Management Comenius Regio
Leoš Janáček Eva Holmanová, Nguyen Anh Tam, CharlotaHodová, Martin Hanuš Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací.
Kamila Jurčeková a Nela Balcárková
SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ
GENDER EDUCATION ADVANCING COMPETENCES IN CONTEXT OF CHANGING EUROPE
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem.

Výchozí situace:  pokles zájmu o studium na odborných školách  nedostatek informací ohledně odborných škol a uplatnění mladých lidí  nedostatek kvalifikovaných pracovníků v mnoha profesích Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 2

Cíle projektu:  zvýšit zájem mladých lidí o studium na odborných školách  vytvoření promo materiálů ohledně odborného vzdělávání a konkrétních profesí  Snížení propasti mezi potřebami firem a nabídkou pracovní síly Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 3

Oblasti průzkumu:  I. Informace o školách a programech  II. Rozhodování o výběru školy  III. Faktory ovlivňující výběr školy  IV. Reputace odborných škol  V. Zdroje informací při výběru školy Zapojené země: ČRRakousko Kypr Itálie Slovinsko Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 4

5 Otázka 1 Měl/a jsem dostatek informací o školách, na kterých jsem mohl/a ve svém studiu po ukončení základní školy pokračovat Otázka 2 Byl/a jsem dobře seznámen/a s programy, které mají jednotlivé střední školy. I. Informace o školách a programech

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 6 Otázka 3 Byl/a jsem seznámen/a s typem povolání, které mohu vykonávat po dokončení určité střední školy. Otázka 4 Škála středních škol je dostatečně široká k možnosti výběru školy, která vyhovuje mému zájmu. I. Informace o školách a programech

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 7 Otázka 5 Nevím, co chci v životě dělat. Otázka 6 Střední školu, kterou v současné době studuji, jsem si vybral/a sama. II. Rozhodování o výběru školy

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 8 Otázka 7 Mé rozhodnutí týkající se výběru střední školy bylo ovlivněno především rodiči. Otázka 8 Mé konečné rozhodnutí týkající se výběru střední školy bylo ovlivněno především poradcem na mé základní škole (učitelé, sociální pracovník školy). II. Rozhodování o výběru školy

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 9 Otázka 9 Získat povolání, které mě zajímá. Otázka 10 Získat základní znalosti a teprve později se rozhodnout jaké bude mé budoucí povolání. III. Faktory ovlivňující výběr školy

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 10 Otázka 11 Získat vzdělání, které mi umožní najít si rychle práci. Otázka 12 Získat práci, která je dobře placená. III. Faktory ovlivňující výběr školy

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 11 Otázka 13 Odborné (učňovské) školy mají obory určené pro studenty s horšími studijními výsledky. Otázka 14 Obory odborných (učňovských) škol jsou moderní a připravují své studenty pro profese, které jsou atraktivní pro pracovní trh. IV. Reputace odborných škol

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 12 Otázka 15 Odborné (učňovské) školy nabízí zastaralé obory a povolání, která mě nezajímají. Otázka 16 Odborné (učňovské) školy jsou horší než střední školy (gymnázia). IV. Reputace odborných škol

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 13 V. Zdroje informací při výběru školy

Děkuji za pozornost! Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem. 14