Praktické poznámky Pro obchod a život
KAŽDÉ OBCHODNÍ JEDNÁNÍ JE CITOVÁ ZÁLEŽITOST Lidský mozek je tvořen „nižšími“ oblasty, které zpracovávaji přicházejicí informace stran jejich emocionalního náboje. Tito oblasty jsou první zastávkou po cestě z vnejšího světa do našého vědomí. Dále je tvořen „výššimi“ mozkovími centry, které zpracovávaji informace co do obsahu. Tam se tito informace dostávaji se zpožděním. PROTO: Každou věc kterou uvidime, uslyšime, postřehneme, zpracovavame nejdřív pocitově, dřív něž se nad ní stihneme zamýslet. To samé se dejě i naším klientům a lidém z okolí. Proto se nám někdo libí, nelibí, přitahjuje nebo je sympaticky, dřív, něž stihneme si ho prohlédnout a rozumově zhodnotit, a podobně si ostatní k nám vytvaří vztáh. ZÁVĚR: když udělame své obchodní jednání emocionalně přitažlivě, tak klienty se do nás „zamíluji“, a otevřou se k tomu, abychom jim představili, co zajimavého pro ně máme
Chceme, aby klient byl nadšený, ale my s chladnou hlávou Co nám pomůže- techniky na uvolnění mysli a zklidnění emocí- labeling, meditace, papír s předepsanými body hovoru Během jednání- všímat si neverbální signály- polova těla vůči nás, konfigurace části těla, oční tanec Když násměřujeme jejich fyzicky postoj, můžeme kontrolovat i jejich duševní rozpoložení
Příběh oči
Vizuální představa
Příběh oči Vizuální představa Auditivní představa
Příběh oči Vizuální představa Auditivní představa Motorický prožitek
Příběh oči Vizuální představa Auditivní představa Motorický prožitek Vizuální vzpomínka
Příběh oči Vizuální představa Auditivní představa Motorický prožitek Vizuální vzpomínka Auditivní vzpomínka
Příběh oči Vizuální představa Auditivní představa Motorický prožitek Vizuální vzpomínka Auditivní vzpomínka Vnitřní dialog
Závěrem Klienty budou u nás rádi, když budeme mluvit stručně, konkrétně a lidsky. „Emoční“ centra mozku dokážou efektivně číst neverbální signály, a dojem, které uděláme na nich, nese barvu a atmosféru jednáni
„ Nadšení a milé povzbuzení vytváří a pěstuje nové synapse “ Thomas B. Czerner (2001)